poll banden bridgestone bt020 of michelin Pilot Po

welke is beter en veiliger

  • michelin Pilot Power

    Stemmen: 33 80,5%
  • britstone bt020

    Stemmen: 8 19,5%

  • Totaal aantal stemmers
    41

ronald123456789

Die hard MF'er
29 aug 2005
338
0
hallo heren en dames

welke band is volgens jullie het beste voor straat gebruik

michelin Pilot Power
of
britstone bt020



:] :] :] :] :] :] :]
 
Power voor meer plak en zeer sportief gebruik
bt020 voor makkelijker sturen en langere levensduur.
zijn eigenlijk niet echt met elkaar te vergelijken
Bt020 en pilot road wel.

Ik heb overigens de power in herfst en winter gebruikt en was er wel zeer tevreden over. :)
 
Hier kun je best veel van vinden op internet en via zoekfunctie enfin.

Bt020 is eerder voor toer/ sportief gebruik (duurzame band).
Pilot power is gewoon voor de racers op straat onder ons.
BT014 zal niet veel verschil maken met pilot power in levensduur en grip (schijnbaar gaat pilot power wat langer mee)

Als je alleen voor je plezier rijd en flink veel gas geeft doe je met pilot power gemiddeld iets van tussen 6000 en 8000 km met achterband en ong 12000 met de voorband denk ik zo...

Beter en veiliger is de pilot power als het daarom gaat. Warmt eerder op en zal zeker meer grip geven in de regen/ koud weer.
 
je kunt ze inderdaad niet goed vergelijken, wel de pilot power met bridgestone bt014, mijn menig is dat de Michelin een betere grip heeft dan de Bridgestone band. Heb ze er bijde omgehad om het achterwiel van mijn thunderace en de Bridgestone maakte had ik het idee nog al wat eerder een glippertje dan de Michelin band, daarintegen vond ik wel dat de Bridgestone langer mooi rond bleef en de Michelin vrij snel vierkant werd en ik geeneens veel snelwegkilometers maak, zal wel met sterkte van het karcas te maken heben. En de levensduur is ongeveer vergelijkbaar te noemen is mijn ervaring.
 
Je kan ze idd niet vergelijken tis appels met peren..beide gereden


wegligging van die pilotpower is heel anders..superband :} :} :}


die bt020's zijn .."aardig"
 
Ik heb op de Powers gestemd.... O-)

Zeker nu het 'natte' seizoen eraan komt, moet je gewoon een band hebben met een goede grip op een nat wegdek... Pilot Powers hebben dat.
Qua slijtage is het moeilijk vergelijken, maar als je altijd zorgt dat de banden op de juiste spanning staan (2,9 bar bij de MPP's) dan zal je dat vanzelf in de levensduur gaan merken... :]
 
Ik heb zelf sinds vorige week een ContiSport Attack bandje... na een BT020R en een SuperMaxx Maxxis band... en ik moet zeggen :} :} :}

sportattack_pic.jpg
 
Wat is dit nou weer voor vergelijk???? Net zoiets als: welke motor is beter om op vakantie te gaan, een Fireblade of een Diversion 600?
 
En? welke motor is dan beter om op vakantie te gaan, die fireblade of die diversion?? ;)
 
maar als ik dan ik km ga kijken scheelt het dan aanziendelijk in de banden :] :] :]
Mwoa, valt mee, 020's deed ik achter 8000 km mee op m'n vorige Fazer en voor iets van 12-15. Met de Powers op m'n huidige Fazer doe ik 7500 km achter en 12000 voor. Maar de Power is superieur aan de 020, veel beter in de regen, en stukken beter met droog wegdek. Wel iets puntiger en dus licht instabieler maar daar wen je aan. En de Pilot Power blokkeert niet bij hard remmen en dat deed de 020 wel. De Powers geven gewoon bergen meer vertrouwen en daar draait het voor mij ook om, dat ik volledig op m'n banden kan vertrouwen als dat nodig is en dat had ik niet meer met de 020.
 
Als beginnend motorrijder is het wel interessant om dit topic te gaan volgen. Ik heb een Suzuki GSX600F en daar zaten bij aankoop nieuwe DUNLOP D205(120 en 150) onder. Ik ben een mooi weer rijder en geen racer of zo.

Mocht ik ooit nieuwe banden nodig hebben en dat zal heus wel eens. wat is dan beter voor inzake mijn rijstijl de BT020 of de Michelin?.
 
Continental Road Attack. De perfecte band als je iets zoekt tussen de BT-020 en de Michelin Pilot Power. En het mooiste, ze kosten de helft (licht gecharcheerd ;) ) van de Pilot Powers ;)
 
Hoi
Ik heb zelf BT020 en Michelin Pilot Road gehad onder mijn BMW R1100RS. BT020 beviel mij duidelijk minder, nogal onrustig. Qua levensduur maakte ze ondelring niet zoveel uit. Heb nu Metzeler Roadtec Z06 eronder, en die bevalt erg goed, zowel qua levensduur als qua wegligging (droog en nat), ben wel een rustige rijder.

Succes met de keuze.
 
Als beginnend motorrijder is het wel interessant om dit topic te gaan volgen. Ik heb een Suzuki GSX600F en daar zaten bij aankoop nieuwe DUNLOP D205(120 en 150) onder. Ik ben een mooi weer rijder en geen racer of zo.

Mocht ik ooit nieuwe banden nodig hebben en dat zal heus wel eens. wat is dan beter voor inzake mijn rijstijl de BT020 of de Michelin?.

De maten die je noemt zijn niet standaard voor jou motor, dat moet namelijk 110 en 140 zijn. Maar je moet zowiezo eerst eens kijken welke merken banden er voor jouw motor verkrijgbaar zijn. Ik heb zelf ook jaren een GSX600F gehad en de standaard Dunlops voldeden met mijn rijstijl (behoorlijk sportief, zomer en winter.) prima, terwijl ze toch een redelijke levensduur hadden.
 
De maten die je noemt zijn niet standaard voor jou motor, dat moet namelijk 110 en 140 zijn. Maar je moet zowiezo eerst eens kijken welke merken banden er voor jouw motor verkrijgbaar zijn. Ik heb zelf ook jaren een GSX600F gehad en de standaard Dunlops voldeden met mijn rijstijl (behoorlijk sportief, zomer en winter.) prima, terwijl ze toch een redelijke levensduur hadden.

Volgens de website van Suzuki NL is het toch echt 120/70ZR17 en 150/70ZR17 wat er op de huidige GSX600F en GSX750F zit ;)

110 en 140 zal bij het oude model zijn geweest...
 
Ik rij zelf met een XJ900F en heb de BT020. Na 11000 Km over de snelweg zijn ze nog steeds niet al te plat en heb ik achter ook nog steeds profiel. Rij toch niet altijd rustig. Wel controleer ik elke week de spanning op de bandjes en heb ze ook wel aan de harde kant staan.
Genoeg grip bij zowel nat als droog weer en ook wanneer ze nog koud zijn geen uitglijder gehad bij een noodstoppie. Toen was het wegdek wel droog.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan