[POLL] Behoefte aan site als motordealer.info?

Site over motordealers...

  • Handig

    Stemmen: 115 94,3%
  • Hoeft niet

    Stemmen: 7 5,7%

  • Totaal aantal stemmers
    122
Als iemand toch serieus bezig wil gaan raad ik wel aan het in 1x goed te doen.
DWZ overzichtelijke site die met alle browsers kan omgaan, geen vage .tk domeintjes of spyware/banner providers, continuiteit waarborgen, etc.
 
De vraag is natuurlijk of je het op een forum manier wil doen. Het lijkt mij beter (maar wie ben ik) te werken met een reaktieformulier. Zo zit er nog een buffer tussen een recentie verzenden en het daadwerkelijk plaatsen. Denk dat je anders te grote discussie gaat creeren op weer een sub-forum.
 
De vraag is natuurlijk of je het op een forum manier wil doen. Het lijkt mij beter (maar wie ben ik) te werken met een reaktieformulier. Zo zit er nog een buffer tussen een recentie verzenden en het daadwerkelijk plaatsen. Denk dat je anders te grote discussie gaat creeren op weer een sub-forum.


Dat kan weer bijvoorbeeld met Postnuke...

Ik denk enkel dat men te snel van start gaat als je meteen begint met domeinregistraties, webhostingpaketten enz enz.. eerst niet even kijken of het wel echt haalbaar is?

Ik heb zojuist ergens gratis webspace + mysql en php gevonden, ik zal een kleine opzet maken.
 
Misschien overigens wat idee-en, wat er zoal op de site zou moeten komen? (wat gedetailleerdere info)


Edit:
Ik ben overigens hier bezig: http://members.lycos.nl/jkemperman02/pn

Aangezien ik op dit moment die site heftig aan het verbouwen ben kan het zijn dattie nogal eens wil veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Folks, ik heb, geinspireerd door deze post en de uitslag van de poll, iets dergelijks opgezet. Het is nog niet af, maar het begin is er. Ik wil sowieso nog ervoor zorgen dat de 'tussenstand' direct in de hoofdpagina zichtbaar wordt.

We kunnen in elk geval aan de slag, want alle nodige gegevens kunnen worden opgeslagen. Ik heb alvast een paar (willekeurige) zaken erop gezet, maar jullie mogen zelf ook gewoon zaken toevoegen.

Ik houd me aanbevolen voor tips en aanvullingen:

http://www.baatsen.com/dealerinfo.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook over na gedacht. Als professioneel website-in-elkaar-knutselaar (lol :P , maar tis wel waar, daar verdien ik me geld (Freelance) mee ;) ), maar ik had toen niet het idee dat er behoefte aan was :)
 
Folks, ik heb, geinspireerd door deze post en de uitslag van de poll, iets dergelijks opgezet. Het is nog niet af, maar het begin is er. Ik wil sowieso nog ervoor zorgen dat de 'tussenstand' direct in de hoofdpagina zichtbaar wordt.

We kunnen in elk geval aan de slag, want alle nodige gegevens kunnen worden opgeslagen. Ik heb alvast een paar (willekeurige) zaken erop gezet, maar jullie mogen zelf ook gewoon zaken toevoegen.

Ik houd me aanbevolen voor tips en aanvullingen:

http://www.baatsen.com/dealerinfo.php

Aangezien je zelf alles in php lijkt te schrijven kan je het helemaal op maat maken. Het lijkt mij dan zinloos om nog verder te gaan met iets in de geest van postnuke :)

Inlogsysteem lijkt me handig, probleem is nu dat het allemaal bijgehouden moet worden en er zijn nogal wat motorshops in NL :)
Als iedereen zelf kan toevoegen dan heb je veel minder onderhoud van de database :)



Dan iets in het algemeen:
Net wat Baksteen zegt, ik ging er even vanuit dat niemand zoiets zou kunnen/willen opzetten. Is het niet handiger om eerst ff goed afspraken te maken hoe en wat en wie zich ermee bezig gaan houden ipv 20 verschillende sites op te zetten? :X
 
Laatst bewerkt:
Goedzo Gilles,

er is al een begin.

Ik heb ook gestemd dat ik het een goed idee vind. Vind het jammer dat dealer.info niet meer bijgehouden wordt. Ik vind het een goede zaak dat mensen kunnen klagen over dealers. De dealer staat eigenlijk veel sterker dan de motorrijder/ klant. De dealer kan de één afzeiken(wanneer zijn hoofd de dealer niet aanstaat) en 100 anderen goed behandelen, en vervolgens dus geen verlies leiden. Ik ben ook al vaak opgelicht/ slecht behandeld etc in brommerzaken. In prencipe hetzelfde als motorfietszaken...

Ik vind het hoe dan ook een goed idee..Ga er vooral mee door. Het zou echt gaaf en super handig zijn.
 
Ik ga er zeker mee door. Vanavond maak ik nog even een optie voor dealers, zodat zij ook kunnen reageren; is ook belangrijk denk ik.

Ook wil ik nog de tussenstand op de hoofdpagina hebben, zodat je dus gelijk ziet: 75% tevreden, 25% twijfelachtig, 0% ontevreden...

Ik zie dat de eerste recensies binnen zijn gekomen, dus het gaat goed!
Zelf kan ik helaas geen recensie toevoegen: heb geen ervaring met motorzaken :X :P
 
Ja Gilles,

Volgens mij zijn al die toegevoegde motorzaken en recenties van mij....

Ik wil dat het gaat lopen. Wil je wel helpen als ik kan. Ben niet speciaal handig met computers ofzo.

Maar echt gaaf dat je dit initiatief neemt.

Zo mag ik (en een hele hoop andere motorrijders) het graag zien. ;)
 
Ik ga er zeker mee door. Vanavond maak ik nog even een optie voor dealers, zodat zij ook kunnen reageren; is ook belangrijk denk ik.

Ook wil ik nog de tussenstand op de hoofdpagina hebben, zodat je dus gelijk ziet: 75% tevreden, 25% twijfelachtig, 0% ontevreden...

Ik zie dat de eerste recensies binnen zijn gekomen, dus het gaat goed!
Zelf kan ik helaas geen recensie toevoegen: heb geen ervaring met motorzaken :X :P
Gilles, ziet er goed uit man!

Heb net alvast wat dealers in Noord-Holland toegevoegd.
Misschien een tipje... Nu staat alles geselecteerd op provincie en dan op bedrijfsnaam. Terwijl ik liever een selectie heb van provincie en dan op plaatsnaam. Is 't wat om je bezoeker die keuze zelf te laten maken?
En als je dan toch bezig bent... ook op beoordeling. ;)
 
O ja... nog een idee'tje...

Heel vaak komt hier de vraag voorbij of er dealers zijn die banden verwisselen die niet bij hun gekocht zijn.
Misschien kan je dmv een keuze menu oid mensen laten aangeven wat voor extra services zij bieden. Hetzelfde geld voor het assortiment. Verkopen ze ook kleding en helmen? Welke merken verkopen ze?? Dat soort info.

Of iig gewoon een zoek functie. ;)
 
Laten we gewoon verdergaan met Gilles zijn site...

Ziet er goed uit toch,

Goede ideeen trouwens (poster voor mij)

Ik hoop dat het allemaal een beetje gaat lukken, zo'n site vind ik echt nodig.

Mvg Tyrant
 
Owja...

Beste Gilles,

ik heb een foutje gemaakt bij het toevoegen van Martijnsmotorkleding.
MartijnsMotorkleding zit in Rotterdam ipv Spijkenisse..

Ik kon je er via de site geen mailtje over sturen volgens mij.
Ben jij de enige die de site aan kan passen?

Mvg Tyrant
 
Voor mij niet echt van belang.
Want als ik iets zoek MOET ik het gewoon hebben en dan hangt het af van wie mij op dat moment het onderdeel het beste kan leveren.
En overal is er altijd wel wat en zeikerds zijn ook overal.
Wat de 1 vind hoeft de ander nog niet te vinden.
 
Owja...

Beste Gilles,

ik heb een foutje gemaakt bij het toevoegen van Martijnsmotorkleding.
MartijnsMotorkleding zit in Rotterdam ipv Spijkenisse..

Ik kon je er via de site geen mailtje over sturen volgens mij.
Ben jij de enige die de site aan kan passen?

Mvg Tyrant
OK, is aangepast. Ik ben inderdaad de enige die het kan aanpassen, maar dat is geen probleem. Ik zie inderdaad dat er nergens een e-mail adres vermeldt staat :X Niet handig, ik zal dat nog even aanpassen.
 
Belangrijk is natuurlijk dat mensen niet onder allerlei verschillende identiteiten een dealer kunnen belasteren.
Maar dat kun je voorkomen door het IP adres op te vangen en alleen indirect posten mogelijk te maken (dat was bij de motordealers site trouwens ook zo).
 
Terug
Bovenaan Onderaan