Poll: Ben jij met je eerste motor onderuit gegaan?

Ben jij met je eerste motor onderuit gegaan?

  • Ja

    Stemmen: 744 48,4%
  • Nee

    Stemmen: 591 38,4%
  • Niet onderuit, wel laten vallen

    Stemmen: 203 13,2%

  • Totaal aantal stemmers
    1.538
Na een jaar rijden en 27000 km te hebben gereden dacht ik aardig safe te zijn tot 2 maanden terug...

Eerst direct na wegrijden tankstation een 180 graden bocht gelijk onderuit, motor kon ook niet meer rijden (dynamo deksel lek). Was nog een week voor motorvakantie ook ;(. 4 weken later door een fietser die opeens naar de linker weghelft ging in een lange bocht terwijl ik net op het punt stond hem in te halen, rem erbij en schrrraaaaap. Deze keer dynamo deksel wel geschaaft maar niet lek, alleen nu wel kuip stuk. Alleen zelf wel veel meer last, 200 kilo vond m'n enkel toch net even te veel. Gelukkig die fietser ook lekker omgekegelt, de (telt tot 10...) :X
 
jup, na 7 weken totall loss gereden in de eiffel. niet allrisk verzekerd, mijn schuld, dus niet aan te raden :X

[afbeelding]

Zo... niks aan over gehouden ?
Dat ziet er echt lelijk uit ( en nee Beerhunter, niet zijn motor ;) ).

Ik heb zelf mijn eerste motor TL gereden ( was ervoor ook al aangereden ) ( Honda CBR 600F 2007 ).
 
Met de eerste motor omgedonderd op een rotonde, omdat vroembert ondanks giga lelijke schreeuwerige kleuren op zijn pak over het hoofd werd gezien. (Zo'n muts die uitstapt met "sorrie ik had je niet gezien" B| B| )
en met de 2e motor ook onderuit, omdat Vroembert wederom over het hoofd werd gezien. Een inhalend bestelblik in een bocht. Rechtdoor de bocht uit, om bestelblik te ontwijken. Vroembert dankzij pak onbeschadigd. Het pak was het wel aan te zien, dat het zijn werk had gedaan. :X Motor lag opgevouwen rond een boompje :X Was dus wel een mooie duurdere motor :( De derde motor, is na 10 jaar mishandeling nog steeds niet ter aarde gestort met Vroembert aan het stuur terwijl er wel iets is gewijzigd in de rijstijl :X
 
Laatst bewerkt:
Zo... niks aan over gehouden ?
Dat ziet er echt lelijk uit ( en nee Beerhunter, niet zijn motor ;) ).

Ik heb zelf mijn eerste motor TL gereden ( was ervoor ook al aangereden ) ( Honda CBR 600F 2007 ).


mwahhh, verbrijzelt sleutelbeen (7 stukkies). 2 operaties verder en dat probleempje was ook weer uit de wereld. dit is overigens in sept 2003 gebeurd. long long time ago :Y

geintje heeft me wel 1200 euro per week rijden gekost, maar mwoooaaaahhh :X
 
Laatst bewerkt:
een keer laten vallen en twee keer door vergeten remschijfslot onderuit gegaan. :X
(maar laatste half jaar niet meer, afkloppen)
 
Laatst bewerkt:
Yep, was zelfs vlak na een rijvaardigheidstraining. De hele dag kwam het met bakken naar beneden, niet gevallen tijdens de training dus ik had volle vertrouwen in de bandjes. Was dus iets te optimistisch...
 
ik ook mijn eerste motor platgereden alleen is dit al bijna dertig jaar geleden.Wou een stilstaande auto inhalen entoen draaide hij toch linksaf. Motor tl. berijder een paar gekneusde ribben.Motortje was trouwens een zundapp ks 100 tevens mijn lesmotoren ik had mijn rijbewijs net een week of drie.Daarna direkt een andere gekocht en ik rij zinsdien schade vrij. :9
 
mwahhh, verbrijzelt sleutelbeen (7 stukkies). 2 operaties verder en dat probleempje was ook weer uit de wereld. dit is overigens in sept 2003 gebeurd. long long time ago :Y

geintje heeft me wel 1200 euro per week rijden gekost, maar mwoooaaaahhh :X

Damn... ik was gelukkig all-risk....
 
Yep, ook met de eerste, na een maand of 2 à 3... Straatje keren, lage snelheid, voorwiel gleed weg en daar lag ik. Afgezien van een gebarsten spiegel geen schade... Ja, wat extra krassen op de topkuip, maar dat viel niet op ;)
 
2 keer gewoon laten omdonderen in het begin. Na 1 jaar in bocht weggeleden + highsider:

Motor:
--------
- Dynamo cover gespleten (op gevallen)
- Steppie afgebroken
- Schutplaat steppie afgebroken
- Voorkuip bijgeschuurd (laten zitten)
- Achterkand kontje aan 1 kant opgeruwd (vervangen)

Rijdt al weer jaren als een zonnetje.

Motorrijder:
--------------
- 6 schroeven
- 1 plaat

Rijdt al weer jaren als een zonnetje.
 
Laatst bewerkt:
Woops... na 1.000 km al 2x laten vallen (1 x ontbrekende stoeptegel en sidestand net daar gezet en 2e keer bij het moeten keren in een erg straatje vol wegenwerkenwitzand) en 1 keer onderuit gegaan na een remactie op de parkeerplaats.
Blij met mijn beperkte schade.

Wel veel bijgeleerd. Toch? :9
 
Yep, met mijn eerste (en nog steeds huidige motor) ben ik onderuit gegaan.
Ik reed ooit een voorrangsweg op om achter een voorbijrazende vrachtwagen aan te kunnen sluiten. Toen ik de bocht nam om erachter te komen, rolde er door de luchtverplaatsing blijkbaar een stuk boomtak onder de vrachtwagen vandaan. Ik was inmiddels al bezig met het insturen van de bocht en de tak kon ik toen niet meer ontwijken. Het rolde onder mijn voorwiel en Cindy lag met motor en al op de grond. :(
 
2x gevallen, viel allebei wel mee.

1e keer was bij de motorclub, elke woensdag clubavond dus op de motor daar naar toe ondanks dat het sneeuwde, en behoorlijk ook!
Heel de weg heel rustig maar zonder problemen gereden en daar aangekomen gewoon schuin de oprit opgereden. Net zoals altijd.... :X |(
Geen schade, maar ik lag wel vast onder de motor. Een vriend heeft em van me af getild.

2e keer op een rotonde, ik reed niet al te hard maar was em ineens kwijt. Olie vermoedelijk.
Motor heeft een tijdje op z'n kant gelegen, dus de carbs waren overgelopen en zo, starten duurde zeer lang. Kreeg het daar wel flink warm van want kickstarter...

Schade aan motor:
-"forward controls" verbogen. Was toch rond staal van zo'n 3 cm dik
- koplamp kapot
-remhendel afgebroken.

Remhendel kwam ik pas achter bij de volgende bocht, ging bijna weer op m'n bakkes. B|

Schade vannelle:
-kleding kapot
-te verwaarlozen schaafplekje op elleboog
-dikke knie omdat ik de motor daar op kreeg. Heb 2 weken mijn been niet kunnen buigen.
Was au.

Dit was trouwens mijn 3e motor, 1e 2 eigenlijk niks mee gehad.
 
Nog niet *O*
Voor bochten verkeerd inschatten ben ik te voorzichtig geweest..

Ben met de brommer wel 2 keer gevallen..
 
Aangezien er de groep is die al is gevallen en zij die gaan vallen hoop ik eigenlijk ergens in de komende 3 weken te gaan, nu hebben de motoren nog valbeugels :P
 
Laten vallen? Dat moet je met je lesmotor doen op je dag van het examen!!
Eerste motor overeind gebleven. Tweede en derde ook. Vierde niet. En dat in 20 jaar A.
 
1e motor een mooie (en pijnloze) schuiver in de sneeuw gemaakt.
2e motor vanaf gereden doordat er een koekblik 'iets' te weinig afstand hield.

Gelukkig tellen de valpartijen met de puberplof niet mee....
 
Niet onderuit gegaan, wel een keer uit de bocht gevlogen. Heb het hele zaakie gelukkig overeind gehouden. Maar heb inmiddels wel een aantal keer 'vliegles' gehad. Vooral met de KTM625 in de blubber!

Was trouwens ook met m'n tweede motor... |(
 
na 3 weken wilde ik straatje keren, ik heel voorzichtig maar kwam uit op een stoep van een uitrit...... en dat liep schuin af :X
alleen steppie afgebroken, maar had dat wel verwacht van mijn eerste motor hoor :+

viel me nog mee dat het pas na 3 weken was :X
 
Ja mijn eerste Thundercat aardig wat korter gemaakt op een tegenligger... Mijn 2e Tcat verkocht en rijd nu Fireblade (hopenlijk nog lang)

Voor de rampenfoto:















Img_05031.jpg


Img_05071.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan