Poll: Ben jij met je eerste motor onderuit gegaan?

Ben jij met je eerste motor onderuit gegaan?

  • Ja

    Stemmen: 744 48,4%
  • Nee

    Stemmen: 591 38,4%
  • Niet onderuit, wel laten vallen

    Stemmen: 203 13,2%

  • Totaal aantal stemmers
    1.538

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.768
794
Amsterdam
In menig topic wordt de beginnende rijder op zijn hart gedrukt om niet een dure eerste motor te kopen, omdat de kans groot is dat hij/zij er mee onderuit zal gaan.
Maar is dat eigenlijk wel zo?

Om met mezelf te beginnen: ja, ik heb hardhandig geleerd hoe verraderlijk glad het kan zijn als het rond het vriespunt is. Met 30 km/u onderuit gegeleden. Ook heb ik mijn motor een keer laten vallen.

edit: misschien een beetje laat, maar het gaat dus alleen om schuivers etc. die NIET de schuld van een ander waren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor van een Dragstar 650 Classic (~240kg), vergeten standaard uit de doen, en het te laat door hebben. Dan is ie toch best zwaar :) maar toen gelukkig geen schade

En een keer omgevallen met wegrijden in een bocht, toen de motor afsloeg. Midden op een druk kruispunt. Alleen spiegel kapot en een deukje in m'n ego :)
 
ja en gelijk toto gereden. met een snelheid van 130/140 in een bocht... knietje aan de grond iets te vroeg op het gas en bonk...
 
Yup, ik hem em een keer neergelegd in de berm.

Blinde bocht, verkeerd inschatten, overschatting, berm.

Ik reed samen met een vriend van me over de dijkjes bij hem in de buurt. Ik kende ze niet, dus ik volgde braaf. Hij sneed een bocht aan, blind, dus ik had beter moeten weten dan z'n lijn moeten volgen, maargoed, ik vond het prima en dook erachteraan. Hij kwam net weer uit de bocht toen de auto hem kruiste, ik lag nog in de bocht en moest dus razendsnel overeind om de auto niet te raken, remmen en rechtdoor de berm in. Helaas gaat remmen op gras niet zo goed als op asfalt. Toen lag ik dus mooi ;) . Gelukkig weinig schade, naast m'n ego.
 
Ja m'n eerste had ik gelijk total loss gereden door te hard en plat door de bocht te gaan.
Was gelukkig een goedkope en oudere motor, had mn nieuwe motor al gekocht gelukkig dus misschien maar goed om nog even met je neus op de feiten te worden gedrukt met een oudere motor.
 
Yup, 2 maanden na het halen van mn 25kW rijbwijs, beetje te hard door een bochtje

DSC01027.jpg


Wel veel van geleerd.
 
[me="robertobadjo"]had hem 3 weken.[/me]

onderuit gegleden in een bocht. was tevens een fireblade uit 96. 2 maanden later een blade uit 2000 gekocht omdat die 96 teveel mankeerde :?

we gaan stug door. en blijven oefenen.
 
Nee, maar die stond dan ook vrijwel altijd in de garage vanwege technische mankementen :+

De tweede heb ik nu 4 maanden en daar ben ik ook nog niet mee onderuit gegaan afkloppen. Wel issie toen ik bijna stilstond om te parkeren onder me uit gegleden. Da's toch anders vind ik zelf 8-)
 
eerste motor: van de hefbok laten kletteren... :+
tweede motor: schuivertje (50km/u).... :o
derde motor: nog niet O-)

En hopelijk hou ik het zo :W
 
Laatst bewerkt:
Niet onderuit, wel laten vallen, niet eens mijn schuld :(

Vent met een compleet beslagen achterruit besloot ineens achteruit te gaan rijden, daar stond ik, toeteren hielp niet want die rimpelsaurier was toch doof.

Eerste reactie toen ik weer stond: Oh ik had je niet gezien...

:( Had erbij moeten komen dat hij me wel gezien had en als nog door had gereden :(
 
1e motor, 1e keer ff bijgeschaafd aan linkerzijde, precies een jaar later heb ik hem vliegles gegeven, Helaas bleek ik geen vlieginstructeur, dus toen ie lande was hij een beetje uit zijn doen.
Zijn hart had het begeven en bloedde hevig olie op straat, daarnaast had hij al zijn metalen en plastic ledenmaten gebroken.

Met mijn huidige CBRFS heb ik afgesproken, dat wij elkaar respecteren en geen van beide over de limiet gaan. Tot nu toe hebben wij beide onze afspraak niet geschonden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan