POLL: favoriete bocht

Favorite bocht

  • links

    Stemmen: 26 40,6%
  • rechts

    Stemmen: 24 37,5%
  • maakt niet uit

    Stemmen: 14 21,9%

  • Totaal aantal stemmers
    64

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.499
182
Oss
Altijd al druf ik veel harder een links bocht te nemen dan een rechte bocht. Het frustreerd me altijd dit.

Ben ik nou gek of herkend iemand dit?

MAzzzel,

Roland
 
ik ga door een linker ook veel harder dan een rechter.
Maat van me andersom.

Waar het aan ligt?? Ik heb geen idee, maar gek ben je niet :+
 
scheen een of andere psychologische verklaring voor te zijn uit de oertijd. Je hart zit links. Als je nu naar links draait, draai je je rechterarm en schouder voor je hart waardoor je je hart beschermd. Bij naar rechts draaien steek je je hart juist naar voren waardoor je kwetsbaarder bent.

Nu is dat tegenwoordig niet meer zo belangrijk aangezien we niet met een knuppel op zoek moeten naar ons eten :P maar dat oerinstinct om je hart te beschermen ipv je kwetsbaar op te stellen zit er nog steeds in. Vandaar dat je linkerbochtjes makkelijker neemt dan rechterbochtjes. uitzonderingen daargelaten ;)
 
scheen een of andere psychologische verklaring voor te zijn uit de oertijd. Je hart zit links. Als je nu naar links draait, draai je je rechterarm en schouder voor je hart waardoor je je hart beschermd. Bij naar rechts draaien steek je je hart juist naar voren waardoor je kwetsbaarder bent.

Nu is dat tegenwoordig niet meer zo belangrijk aangezien we niet met een knuppel op zoek moeten naar ons eten :P maar dat oerinstinct om je hart te beschermen ipv je kwetsbaar op te stellen zit er nog steeds in. Vandaar dat je linkerbochtjes makkelijker neemt dan rechterbochtjes. uitzonderingen daargelaten ;)

[me]Odie is dus een uitzondering ;) [/me]
 
een rechte bocht ? dies leuk ! das mijn favoriet !
je bedoelt een rechteR bocht.
 
Linkerbocht fijner, in een rechterbocht heb ik wel eens dat ik denk ga ik nu onderuit zit ik ook direct onder een auto of vrachtwagen.
 
RECHTER

Zijn veel meer bochten van op de openbare weg ;) Dus gaat ook makkelijker.



Met de mountainbike en scooter zijn links me favo....



Begin nu te twijfelen, ik rij rechts altijd harder door een bocht... maar voelt het links niet makkelijker aan :? Ga wel een x op circuit rijden en dan zal ik wel links zeggen :z
 
Links was me beste kant... maar sinds hoevelaken geef mij maar een rechter bochie :9 . Maakt me opzich niet zo heeeeeel veeel uit
 
In het begin waren het absoluut de rechter bochten, veel klaverblad rijden enzo :P

maar sinds ik op het circuit rij maakt het geen reet meer uit neem ze alletwee gewoon tot de max :]
 
Een linker bocht ligt mij beter, maar een rechter bocht heb ik vaker geoefend. Op het moment maakt het mij niet uit.
 
Rechterbocht gaat bij mij vele malen beter!

Komt misschien omdat ik met mijn eerste motor in een linkerbocht onderuit ben gegaan.. misschien zit er nog wat angst.
 
mijn voorkeur is een rechter bochie, waarom ? geen idee. Mischien omdat ik er rechts makklijker naast hang als links, maar het verschil is niet zo heel groot :]
 
Linker bocht prettiger en sneller.
Komt waarschijnlijk ook omdat je aan de rechterzijde van de weg rijdt en dus theoretisch meer ruimte hebt om de bocht te maken, bocht is dus ook langer.
Let op tegenliggers :P :P

Zit dus ook lekker tussen de oren, net zoiets als met lessen rondjes draaien om één pion als deze met een zijde naast een muur worden geplaats.
 
Ik ga links absoluut harder in een bocht die ik ken, en veel meer op mijn gemak. Maar dat komt opmdat ik in een rechterbocht geschoven ben, en dat blijft lang hangen.
 
Linker bocht prettiger en sneller.
Komt waarschijnlijk ook omdat je aan de rechterzijde van de weg rijdt en dus theoretisch meer ruimte hebt om de bocht te maken, bocht is dus ook langer.
Let op tegenliggers :P :P

Zit dus ook lekker tussen de oren, net zoiets als met lessen rondjes draaien om één pion als deze met een zijde naast een muur worden geplaats.

Bij mij is het nu ook links (rechts voelt altijd veel krapper), maar ben benieuwd hoe het na twee weken Schotland gaat, links rijden i.p.v. rechts maakt de rechterbochten langer dus makkelijker...
 
heeft het mischien te maken met het feit of je links of rechts (dragend) bent?
'k draag links en durf ook harder links om.
mischien moeten we deze vraag maar eens aan de dames vragen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan