poll: fiets onder het zeil of doorrijden

Niek Boevink

MF'er
27 okt 2001
161
0
Eibergen
Ik wou graaf ff weten of er in de winter nog word doorgereden :] ....of dat de fiets in de stalling gaat :? ....

gr.

Niek

poohbeer thanxs !! :}

Laatst bewerkt:
mwwooo, denk dat ik in de winter maar eens ga beginnen met mororrijden...

is het nu trouwens (onofficieel) al winter? er viel vandaag sneeuw (of dat nu zo leuk is?)

Ik rij zo lang het niet glad is en het niet regent, kou maakt me geen reet uit, ik trek gewoon m\'n motorpak aan wat ik nog van m\'n Suzuki had, ok het staat wat raar op een offroad, maar het zit wel lekker warm !

Tenslotte blijft het nog steeds een hobby van me, dus in de winter zal ie een stuk vaker onder het zeil staan, maar om het beestje toch een beetje levend te houden zal ik regelmatig een rondje rijden in de komende koude tijden.

En zo lang je \'m niet langer dan 2 maanden stil laat staan, hoef je de vlotterbak(ken) niet af te tappen van je carbs... dus scheelt weer werk.

Doorijden! Zolang de vorst nog niet in de grond zit. Nu is het sowieso gevaarlijker rijden dan half januari. Regen en bladeren suck! Een gladde bende! Trouwens, je koopt al een redelijke \'pekelbak\' voor rond 1500,- Dan ga je je lak van je goede fiets toch niet vern**ken. Dan maar iets langzamer in de winter. Al moet ik zeggen dat een xt500 met versleten noppenbanden een goede kick geeft bij elke snelheid boven 40 km/h. En weeliën oefen je nergens beter op!

De motor is mijn enigste vervoermiddel. Op de kouw kan ik me kleden, evenzo op het natte weer. Als het erg glad mocht zijn, dan pak ik maar eens dat slecht georganiseerde niet sporende openbaar vervoer; de trein. :r

En sjah... pekel is idd flink klote. Maar regelmatig je motor schoonmaken verdient dan ook weer aanbeveling: ikzelf zal zovaak mogelijk mijn motor schoon maken van die zoute zooi.

Doorijden! Zolang de vorst nog niet in de grond zit. Nu is het sowieso gevaarlijker rijden dan half januari. Regen en bladeren suck! Een gladde bende! Trouwens, je koopt al een redelijke \'pekelbak\' voor rond 1500,- Dan ga je je lak van je goede fiets toch niet vern**ken. Dan maar iets langzamer in de winter. Al moet ik zeggen dat een xt500 met versleten noppenbanden een goede kick geeft bij elke snelheid boven 40 km/h. En weeliën oefen je nergens beter op!

Voor 1500 piek heb je ook een goeie pekelauto hoor :) Kost alleen wat meer benzine, verzekering en wegenbelasting, maargoed, dan heb je wel een heerlijke verwarming. XT500 is een leuke pekelfiets ja, en wheelies gaan inderdaad prima op offroads, ga je op je bek, geen nood, weinig tot geen schade :)

Mijn keuzemogelijkheid staat er niet bij. Ivm een goedkopere verzekering heb ik een verplichte winsterstop van december tot en met februari. Dit is het eerste jaar dat ik dit heb dus ik ben benieuwd hoe het bevalt. Toen ik nog met mijn motor naar mijn werk moest (nu fiets geen auto) reed ik de hele winter door zelf als het eigenlijk te glad was. Nu vindt ik het niet zo erg om hem even te laten staan....denk ik :?

Mijn keuzemogelijkheid staat er niet bij. Ivm een goedkopere verzekering heb ik een verplichte winsterstop van december tot en met februari. Dit is het eerste jaar dat ik dit heb dus ik ben benieuwd hoe het bevalt. Toen ik nog met mijn motor naar mijn werk moest (nu fiets geen auto) reed ik de hele winter door zelf als het eigenlijk te glad was. Nu vindt ik het niet zo erg om hem even te laten staan....denk ik :?

Is je motor dan wel verzekerd in die maanden, dwz : stel dat je schuur in de fik vliegt en je motor half afbrandt, krijg je dat dan vergoed of niet ?

Zolang het niet TE gek wordt rijdt ik wel door. Gewoon afwisselen tussen auto en motor (geen van beiden te lang laten stilstaan). Natuurlijk moet het niet te glad worden, want dan krab ik me wel achter de oren op de motor. Maar in de regen is een motor juist ideaal, veel ergere files als anders dus daar kom je mooi doorheen. Gaat niet zo makkelijk met de auto.

Ook vanochtend weer goed overal doorheen gekomen.

Moet ook zeggen dat de motor niet eens zo vatbaar is voor wind als ik gedacht had. Heb wel een paar dagen de auto gepakt, maar nu weer lekker tuffen op mijn 2-wielertje!

Had laatst alleen wel wat moeite met starten, mijn choke is een flutmechanisme, na 10x gebruiken kapot. Nieuwe kabel helpt niet want dat is niet het probleem. Dus lang doorstarten en dan een tijdje gas bijgeven. En dan helm op en :]

Maar als het starten te moeilijk/niet meer gaat dan kun je proberen door te rijden wat je wilt. :(

Overigens staat die van mij in de garage ipv onder zeil, scheelt een hoop bij de koude start.

fiets onder de kont en doorrijden!! :)
sneeuw, hagel en storm zal mij niet tegenhouden!

heb vandaag en gisteren wel problemen gehad met starten, gisteren zelfs in gang moeten lopen :( (nog een geluk, het ging wat bergaf)

wordt nieuwe batterij vrees ik, \ '(

Yup.... Staat in de voorwaarden... Ook diefstal is gedekt... Valschade, WA en dergelijke alleen niet...
Misschien een stomme vraag: Als iemand hem jat uit je schuur en er een aanrijding mee veroorzaakt, en doorrijd.
En jij hebt nog niet gemerkt dat hij weg is.
Wie draait dan op voor de schade.

De politie zal denken dat jij het hebt gedaan, want op dat tijdstip was hij nog niet als gestolen opgegeven. Normaal zo je het dan nog op je WA kunnen verhalen, maar die heb je op dat moment niet.

Is dit een stomme gedachte?

valt onder joyrijden...ligt aan de verzekeringsmaatschappij....soms ben je ook verplicht, om je motor
* vast te leggen aan een betonnenpaaltje en/of vast voorwerk
* je mag niet meerijden met een groep groter dan 20 man
* je mag niet tussen december en maart rijden (winterkorting)
*enz....

kort samengevat LEES DE KLEINE LETTER GOED *D

Zolang de temperatuur boven de 5 of 10 graden blijft ofzo, blijf ik wel doorrijden, zolang het maar droog is...

Ik rijd altijd, behalve als het glad is (ijzel, geen regen) en als m´n motor het doet. Mijn alternatieven zijn namelijk nogal kut: trein of fiets...

Motor een beetje insmeren met een pekelwerend goedje en lekker doorrijden! Wel even opletten met ijzel, sneeuw en hagel natuurlijk :(

gewoon doorrijden totdat je zeker weet dat je KNETTER GEK bent

zelf die dikke sneeuw vlokken op de besneeuwde snelweg deed me niks :] :] gewoon GAAN MET DIE BANAAN!!!

bijna 40 mensen hebben er gestemd....

conclusie...

De meeste motorrijders op dit forum zijn winterrijders :] .....19 man gaat door weer en wind....

toch geinig om te weten

Thanxs voor jullie reply\'s :}

okay, het zonnetje schijnt vandaag wel lekker, maar mij zet je niet voor je plezier op de motor. Als ik weg zou moeten zou ik liever met de auto gaan, dan maar geen plezier op de tweewieler.

Het jammere is echter dat ik geen vierwieler heb en dus wel op de tweewieler overal heen moet. Gelukkig hoef ik niet ver en kan ik dus alles met de fiets (ook tweewieler)

Terug
Bovenaan Onderaan