Poll: Gewenste tour snelheid op de snelweg

Gewensde snelheid.

  • 80 - 100 km/h

    Stemmen: 4 1,3%
  • 100 - 120 km/h

    Stemmen: 20 6,3%
  • 120 - 140 km/h

    Stemmen: 136 42,6%
  • 140 - 160 km/h

    Stemmen: 119 37,3%
  • 160 - 180 km/h

    Stemmen: 19 6,0%
  • 180 - 200 km/h

    Stemmen: 9 2,8%
  • Snelweg? Watsdat?

    Stemmen: 12 3,8%

  • Totaal aantal stemmers
    319

BlackMaze

MF veteraan
18 mrt 2008
1.252
0
Amsterdam
Omdat het bijna vrijdag is en ik mij verveel.

Wat is jouw gewensde tour snelheid op de snelweg?

Joey

EDIT: Ziet er naar uit dat mensen een verschillend idee hebben over wat 'touren is'.
Mijn eerste idee was de kruis snelheid die je zelf rijdt op de snelweg, maar het touren als in een groep is ook goed :]
 
Laatst bewerkt:
140-160 km/h is mijn meest reguliere snelheid.
Als het echt leeg is kan het ook ff 180-240 km/h zijn, maar dat zijn uitzonderingen.
 
meestal rijdt ik ergens tussen de 120 en 160 afhankelijk van mijn haast / zin / gemoedstoestand / schoonheid van het landschap / weersomstandigheid / hoe nodig ik mot pissen...

Maar de kans dat het 140-160 is, is een stuk groter dan 120-140
 
Sowieso 140, liefst harder. Maar ook weer niet te hard, want dan gaan al die incompetente koekblikkers ook zo hard rijden.
 
De beste toursnelheid is die snelheid die de langzaamste rijder nog prettig vindt


Tenzij politie in de buurt of trajectcontrole, dan wordt de snelheid maximaal de toegestane snelheid O-)
 
en dan een minimum snelheid van 140 op de linkerrijstrook anders een dikke vette boete!

en snachts die max snelheid omhoog.

maar ja, dat zal toch nooit gebeuren
 
'Poll: Gewensde tour snelheid op de snelweg.' > 'Poll: Gewenste tour snelheid op de snelweg.'
 
Tourtempo... als in een groep? Dan 120-140 km/u, anders flikkert de groep uit elkaar...
Als het gaat om gewenst tempo alleen, dan is het 160-180 km/u...
maar dat deed ik eigenlijk al...;)
 
kan me nog een ritje koln - frankfurt herinneren in 1.5 uur

constant 180-200... lekker lekker

maar nederland is niet geschikt voor dit soort snelheden.
nederlandse bestuurders zijn namelijk nogal gericht op hun eigen recht en gunnen daardoor anderen het licht niet in de ogen. ikke mag hier rijden en jij wacht maar tot ik er langs ben gekropen en nog 10 kilometer op de linkerbaan heb zitten suffen.....
Duitsers daarentegen zien je aan komen planken en piepen eff naar rechts om je voorbij te laten. mocht dat niet zo zijn meldt je jezelf op hun manier met een lichtflitsje...

echter worden de beperkingen de laatste jaren ook in DLD steeds groter.. ze zullen moeten toegeven aan de EU he?
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de optie 200 of meer..

Zal, behalve van de bestuurder, toch ook voor een deel afhangen van de motor die je rijdt, kan me voorstellen dat je op een naked minder snel zult rijden dan op een ss.
 
Ik mis de optie: "Toeren doe je niet op de snelweg" dus "Snelweg? Watsdat? maar aangeklikt.

Alleen wordt m'n stem niet geregistreerd maar dat gebeurt regelmatig dus is het niet echt een verrassing. :( :(




Edit: inmiddels toch geregistreerd.
 
Laatst bewerkt:
Snelweg is een noodzakelijk kwaad, en te vermijden als ik de kans maar even krijg!

Veel te veel enge mensen in enge koekblikken op de linkerbaan!!
 
Toeren? gewoon rond de 120 in een groep. Alleen kan het wat meer zijn. Maar in een groep pas je je aan. Niet iedereen vind het leuk te jakkeren en het is niet op alle motoren fijn.
 
ik rij t liefste binnendoor, leve de garmin quest! die maakt de mooiste routes :]
mocht ik toch es op de snelweg terechtkomen, dan vind ik 100, 110 een goeie snelheid.
en als de motor lekker opgewarmd is, het verkeersbeeld het toelaat en ik geen flitsers weet op bekende stukken.......... dan draai ik m efkes goed open, naar de 170-180, is goed voor de moteur en moteurist 8-)
 
zijn we vertrokken ....
spelen we wie de grootste heeft ...
laten we dan maar meteen de broek afdoen en meten ...!

dan zal het niet honderd en zoveel (150) zijn, maar tien en een beetje (15,0) ...

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan