Poll: Hoeveel motoren heb jij al gekocht?

Hoeveel motoren heb jij al gekocht?

  • Stemmen: 29 2,2%
  • 1

    Stemmen: 271 20,5%
  • 2

    Stemmen: 266 20,1%
  • 3

    Stemmen: 156 11,8%
  • 4

    Stemmen: 122 9,2%
  • 5

    Stemmen: 88 6,6%
  • 6

    Stemmen: 75 5,7%
  • 7

    Stemmen: 69 5,2%
  • 8

    Stemmen: 48 3,6%
  • 9+

    Stemmen: 201 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    1.325
2 jaar geleden als beginnend rijder een kawasaki z750 2009, nu 2 jaar verder een Ducati Streetfighter S

2 Dus :)
 
Kawasaki ZZR600
Kawasaki ZX9R Ninja
Honda XL600R
Suzuki SV1000S
KTM 620sm
Honda CBR 1000RR
Yamaha XT660X
Honda CBR 1000RR Repsol

8 dus
 
Ik denk dat de antwoorden niet veel zeggen. Sommige mensen rijden 30 jaar en hebben in die tijd twee motoren gekocht, anderen rijden een jaar en hebben er drie gekocht.
 
Ik ben begonnen op een DR500 uit '81.
Die heb ik 13 jaar gehad, Toen ik mn DR een jaartje of 2 had heb ik een GS750 uit '76 gekocht om ook normaal op de weg te kunnen rijden (DR was nogal omgebouwd), na een tijd wilde ik wat meer vermogen, en toen heb ik een GS1000 uit '79 gekocht, die heb ik nu nog steeds, zo'n 8 jaar nu..
 
Ooit begonnen met een L plaatje op een splinternieuwe Suzuki GSX 400 F (Katana model), daarna op een Suzuki GS 1000 G gestapt.
Na een aantal jaren op de dikke Soes heb ik deze ingeruild voor een Suzuki RF 600 R, want de motor van mijn vrouw (ook een RF) was toen gestolen en zij was er echt ziek van.
Officieel was die natuurlijk voor haar, maar driemaal raden wie er het meest op reed.
Toen een whiplash in een auto ongeluk opgelopen en de RF laten wegroesten in de tuin.
Op een gegeven moment begon het weer te kriebelen en toen een tweedehands RF 600 R (jawel) gekocht voor mijn vrouw, zodat ze niet van het OV afhankelijk was en ja daar begon ik ook weer op te rijden.
Op Marktplaats een te gekke Honda VTR SP1 gezien, die destijds nieuw onbetaalbaar was en nu binnen budget pastte, dat werd dus Reeys nieuwe fiets.
De RF 600 R kon de SP1 niet bijbenen, dus nog voor weinig een RF 900 R gescoord voor de vrouw en dat was dus nummer zes! :] :9
 
Destijds stemde ik '8', inmiddels op 10. Valt best mee, na 13 jaar (waarvan 2x 2 motoren in bezit op hetzelfde moment). Oh nee, het is 3x 2 motoren...

Heb niet zo'n hoge nood om vaker te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik ze allemaal kan herinneren maar ga een poging doen.

Honda vfr400
Honda rvf nc35
Ducati monster 600
Ducati 748 r
Suzuki gsxr 600 srad
Suzuki gsxr 600 k1
Suzuki gsxr 600 k3
Suzuki gsxr 600 k5
Husqvarna smr 570
Honda crf 250 enduro
Gasgas te 125
Gasgas te 300
Ktm smr 450
Bèta rev 3 250
Ktm exc 200
Yamaha r6
Honda cbr 600rr
BMW s1000r
BMW hp4
Aprilia dorsoduro 750
Aprilia rs 250
Aprilia rs 125
Honda mbx 80 op motorkenteken.
Yamaha maxster 150
Yamaha t-max 500

En ik zal vast nog wel iets vergeten. Ruim 70% van deze lijst is gekocht als opknapper / schade en door mij opgeknapt en weer verkocht.
 
Laatst bewerkt:
15.. Op zn minst.. ben er vast een paar vergeten
Ondertussen tijden het tikken het getal een aantal keren aangepast... Dan schiet er weer eentje binnen :p
 
GS500, had ook zo'n ding als lesmotor dus was een veilige keuze. :')

GPZ 500, die ging er uit omdat ik iets teveel hobby's had.

Shadow 500, kon ik voor weinig kopen maar was echt te klein.

Shadow 700, ook voor weinig gekocht, best een lekkere blop blop fiets!

Suzuki RF600R, lekker fietsje!

Kawasaki ZX9R, super fiets!, was een maand uit de garantie toen een drijfstang door het blok kwam... mooie praat van de dealer maar bleef met niets achter.. blok gewisseld en lekker doorgereden... krijg nog een boner smile als ik aan dat ding denk.

Honda VF1000R Rothmans editie, jeugdsentiment op wielen! geen krasje op dat ding.. werd bang om te vallen gezien de prijzen van kuipwerk en spuitkosten.. was een rijdend museumstuk. verkocht voor goed geld waarna de zogenaamd blije eigenaar die hem nooooit weg zou doen de Honda voor dubbel zoveel geld in Duitsland heeft verkocht...

Honda Fireblade.. met bijna een ton op de teller.. bruut geweld maar niet zo bruut als de ZX9R.. verkocht omdat er een blauwe enveloppe op de mat viel...

3x GS450.. geprobeerd om een paar cafe racers te bouwen.. tuin, schuur en zolder stond vol met onderdelen... niets voor mij, ik wil rijden!

Kawasaki GPZ 1000 RX, huidige motor.. wat een lelijk hok is het... vormgeving zoals men het zag in de eighties...
Niet te vergelijken met een Blade of een 9, of zelfs een RF600R... die zijn lichtvoetig en leg je zo in de bocht...
De GPZ aka Ugly Betty is een grote chagrijnige reus die rammelt en kucht als je hem wakker maakt...
Maar als ie zijn humeur achter zich heeft gelaten is het net een grote zware katapult...
Met 125 paardjes en 235kg is het niet de snelste..maar qua motorbeleving is het de lekkerste motor die ik ooit heb gehad... :9
 
9 jaar geleden een GS500, en vorig jaar een Daytona 955I. Nu staan ze samen buiten :)

EDIT: Vergeet helemaal de donor-GS te benoemen, die ik een paar jaar geleden (zeker toch al een jaar of 5) gekocht heb voor onderdelen (lees "blok").

Dus totaal 3 :)
 
Laatst bewerkt:
3 in totaal,

Begonnen met een deauville, in eerste instantie om naar het werk te rijden en om niet al te gek te doen bij het leren rijden (Belgie) Toen ik eenmaal voldoende ervaring had en de deauville mankementen begon te vertonen doorgeschoven naar een GSX1250fa om heen en weer naar het werk te rijden en in de weekenden. Afgelopen zomer een SV1000 gekocht om in volwaardige brik style lekker te kunnen sleutelen en te kunnen rijden. Heerlijk die 2 cilinder, wanneer de GSX1250fa aan vervanging toe is ga ik weer op zoek naar een 2 cilinder!
 
DR 500
Dr Big 750
Husqvarna WR 400
Honda Rebel
Honda vt 600 Shadow
MZ 301 met zijspan
Aprilia Caponord
Honda vfr 750
 
Ik heb in 2003 mijn A behaald en sindsdien stuur ik nog steeds op mij '90 Alp.
Best een prestatie vind ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan