[POLL]: Is ABS alleen maar voor pussies?

ABS is voor pussies

  • Mee eens!

    Stemmen: 19 15,7%
  • Oneens!

    Stemmen: 102 84,3%

  • Totaal aantal stemmers
    121
Staelens. ik heb zelden een onzinniger argumentatie tegen ABS gehoord....

De meerderheid van de autorijders heeft nog nooit gebruik hoeven maken van de veiligheidsvoorzieningen in hun auto. Toch is iedereen overtuigd van het nut van veiligheidsgordels en plofzakken. De meeste motorrijders hier hebben -gelukkig- nog nooit hun helm en kleding in de praktijk hoeven testen. Dat betekent, jouw logica volgend, dat ze die helm en de beschermende kleding niet moeten gebruiken?

Jouw vader is mogelijk de beste motorrijder die op deze aardkloot te vinden is. Maar voor gewone stervelingen kan een veiligheidsvoorziening zoals ABS levens redden, simpelweg omdat we allemaal wel eens een mindere dag hebben.....

Ga eens naar een VRO dag en laat eens demonstreren wat ABS voor verschil kan maken bij remmen op een gladde ondergrond, niet alleen in meters, maar ook in uitwijkmogelijkheden. Grootste winst van ABS is namelijk dat je onder alle omstandigheden kunt blijven sturen en uitwijken. Dat kan kostbare secondes opleveren.

Ik ken het verhaal, dat een zeer goede rijder, die z'n motor perfect beheerst, op een DROGE weg z'n motor eerder kan laten stoppen dan iemand met ABS.
Dat verhaal is met de nieuwste generaties ABS al achterhaald. Bovendien is die test gedaan onder normale omstandigheden, NIET bij een paniekstop, waar je mogelijk door de schrik je remmen blokkeert. Bovendien hoefde er niet uitgeweken te worden....
Bovendien: ben JIJ die zeer goede rijder die z'n motor perfect beheerst? Rijd JIJ altijd op een droge weg??
 
Ik rijd nu ondertussen 4 maanden op een motor met ABS.
Tot nu toe (in die 4 maanden 11000 km gereden)
nog niet een keer gemak gehad van de ABS.
Betekent dat dan dat mijn remtechniek zo "goed" is
dat de ABS niets hoeft te doen?

En ongemak heb je natuurlijk niet van ABS.
Dat een motor met ABS meer kost, klopt,
maar je krijgt er ook meer voor terug als je
m inlevert.
 
mijn vader (rijdt al 57 jaar) heeft ook nog NOOIT abs gebruikt op zijn vervoermiddel.
maarja, hij rijdt dan ook in 1 jaar wat ik in 1 week doe. ;)
 
Staelens. ik heb zelden een onzinniger argumentatie tegen ABS gehoord....

De meerderheid van de autorijders heeft nog nooit gebruik hoeven maken van de veiligheidsvoorzieningen in hun auto. Toch is iedereen overtuigd van het nut van veiligheidsgordels en plofzakken. De meeste motorrijders hier hebben -gelukkig- nog nooit hun helm en kleding in de praktijk hoeven testen. Dat betekent, jouw logica volgend, dat ze die helm en de beschermende kleding niet moeten gebruiken?

Jouw vader is mogelijk de beste motorrijder die op deze aardkloot te vinden is. Maar voor gewone stervelingen kan een veiligheidsvoorziening zoals ABS levens redden, simpelweg omdat we allemaal wel eens een mindere dag hebben.....

Ga eens naar een VRO dag en laat eens demonstreren wat ABS voor verschil kan maken bij remmen op een gladde ondergrond, niet alleen in meters, maar ook in uitwijkmogelijkheden. Grootste winst van ABS is namelijk dat je onder alle omstandigheden kunt blijven sturen en uitwijken. Dat kan kostbare secondes opleveren.

Ik ken het verhaal, dat een zeer goede rijder, die z'n motor perfect beheerst, op een DROGE weg z'n motor eerder kan laten stoppen dan iemand met ABS.
Dat verhaal is met de nieuwste generaties ABS al achterhaald. Bovendien is die test gedaan onder normale omstandigheden, NIET bij een paniekstop, waar je mogelijk door de schrik je remmen blokkeert. Bovendien hoefde er niet uitgeweken te worden....
Bovendien: ben JIJ die zeer goede rijder die z'n motor perfect beheerst? Rijd JIJ altijd op een droge weg??
Mee eens, behalve het schuingedrukte. Dat geld misschien voor auto's maar een motor met ABS gaat bij remmend uitwijken net zo hard onderuit als een zonder.

(ik heb de film gezien ;) :P )
 
Helpt ABS ongelukken voorkomen? 100 procent ja!

En het zou me niet verbazen als de verkeringsmaatschappijen machines met ABS binnenkort een verlaagde premie aanbieden.
Toen (vroegah) ABS bij blikken geintroduceerd werd deden sommige Duitse emmerverzekeraars korting op premies van auto's met.......



Maar al kort daarna bleek dat die zelfde auto's meer brokken makten, wegens vermeend veiligheidsgevoel en daardoor onschendbaarheid,......

Nu dus geen premieverlaging meer, en geen haan die er bij blikken nog om kraait...



Mensen willen altijd een bepaald risico 'voelen', te veel is niet angenaam en te weinig wordt gecompenseerd.
Denk eens hoe je zelf zou rijden gekleed in alleen een zwembroekje , zonnebril en zonnebrand factor 10. Of in de auto met i.p.v. airbag stalen pinnen uit je stuur stekend, en eentje op 15 cm. van je oog...
 
en het klinkt mischien flauw maar....m'n pa rijd al 20+ jaar en heeft nooit ABS nodig gehad...heeft ie toch mooi uitgespaard in de centjes :P

:z
Dat is hetzelfe argument als:
"mijn opa rookte ook als en ketter en die is 95 geworden". Toch weten we met zijn allen dat roken slecht is.
 
Toen (vroegah) ABS bij blikken geintroduceerd werd deden sommige Duitse emmerverzekeraars korting op premies van auto's met.......



Maar al kort daarna bleek dat die zelfde auto's meer brokken makten, wegens vermeend veiligheidsgevoel en daardoor onschendbaarheid,......

Nu dus geen premieverlaging meer, en geen haan die er bij blikken nog om kraait...



Mensen willen altijd een bepaald risico 'voelen', te veel is niet angenaam en te weinig wordt gecompenseerd.
Denk eens hoe je zelf zou rijden gekleed in alleen een zwembroekje , zonnebril en zonnebrand factor 10. Of in de auto met i.p.v. airbag stalen pinnen uit je stuur stekend, en eentje op 15 cm. van je oog...
:^ :^
 
Als we voor iedere topic een euro krijgen van MF'ers die zich onderuit hebben geremd, kunnen we een mooie motor kopen. Een motor remt prima op een goede weg. Maar juist voor die situaties waar het remmen ernstig bemoeilijkt wordt, is ABS bedoelt. En niet voor de 'mooie' droge wegen.
 
ABS is handig nuttig veilig, een perfect hulpmiddel, een perfect redmiddel en noem alle positieve kanten maar op...


...en ja, daarom is ABS voor watjes! hahahaha! :+
 
Ik in iedergeval geen ABS meer, als je net zo als ik vaak op het randje rijd en erg laat remt, dan is ABS een onding.
Als ik aan het vegen ben met de Beemer heb ik elke cm remweg nodig, als daar dan mijn abs ingrijpt omdat er een oneffenheid of een remknip in het wegdek zit. :(
Ben ik die laatste cm kwijt en kom ik minstens 99 cm te kort!!

voor het normale rijden is het wel erg nuttig O-)

ps:er zijn verschillende mensen met ABS waar ik niet zomaar tegen zou zeggen dat het pussy's zijn :+
 
Liever een mietje/homo/enzo, met ABS dat er voor zorgt dat ik samen met me meisje niet onderuit ga als er weer een idoot/blinde/mongool in auto/kind met bal/koerier/coureur/lasergun/flits auto iets uithaalt waardoor de eerste reactie REMMEN is. Als ik dan door ABS overeind blijf en heel blijf dan maar liever een mietje. Maar volgens mij is mietje relatief want ieder nadenkend mens zou toch kiezen voor meer veiligheid op een machine waar je al zo kwetsbaar op ben en vaak niet gezien/afgesneden word door onberekenbare medeweg gebruikers. Op het circuit rijd je natuurlijk zonder. Maar dat is dan ook meer een gecontroleerde omgeving dan de openbare weg.
 
Ik in iedergeval geen ABS meer, als je net zo als ik vaak op het randje rijd en erg laat remt, dan is ABS een onding.
Als ik aan het vegen ben met de Beemer heb ik elke cm remweg nodig, als daar dan mijn abs ingrijpt omdat er een oneffenheid of een remknip in het wegdek zit. :(
Ben ik die laatste cm kwijt en kom ik minstens 99 cm te kort!!

voor het normale rijden is het wel erg nuttig O-)

ps:er zijn verschillende mensen met ABS waar ik niet zomaar tegen zou zeggen dat het pussy's zijn :+

Sooow, dan laat jij erg weinig ruimte over voor koeieschijt, gemorst zand, overvliegende eenden, beetje grind, een knijpende bocht, slingerende fietser, putdeksels en human error (!). Of doe je dat op het randje rijden alleen op een circuit met baco's die een gele vlag wapperen zodra er een paar afgevallen bladeren op de baan liggen? Als je zó rijdt dan heeft dat hele ABS niet ook zoveel meer te redden.

Ik begin langzaam te geloven dat ABS inderdaad niet tegen jouw rijstijl opgewassen is. 8-)
 
hmmm ik heb abs getest op de motorbeurs, en ik was zwaar onder de indruk. de remweg was zeer kort, zelfs op vuil wegdek.
:^ Ik heb het ook geprobeerd bij de motorbeurs, werkte fantastisch :} . Als ik het geld ervoor had en het zou leverbaar zijn voor de motor die ik zou willen, dan zou ik zeker ABS nemen.

echte motorrijders remmen niet. :+
Doet me denken aan de vertaling van RTL bij de reportage over de zwarte prins en zijn rondje Peripherique. "Auf einem motorrad mus man gar nicht bremsen, du mus gas geben!" (o.i.d. in het Duits)
 
Hou niet van regels, flitsers en al dat gezeik.

Maar ik denk wel dat als de overheid echt iets nuttigs wil doen ze ABS verplicht moeten stellen. In ieder geval op auto's wellicht op motoren.
En anders de verkoop moeten stimuleren.

Zou het graag als optie zien op elke bike.

Je kan lullen wat je wilt,..maar het is en blijft de oplossing.

Wist u overignens dat ABS oorspronkelijk bedacht is voor motoren?!
 
Sooow, dan laat jij erg weinig ruimte over voor koeieschijt, gemorst zand, overvliegende eenden, beetje grind, een knijpende bocht, slingerende fietser, putdeksels en human error (!). Of doe je dat op het randje rijden alleen op een circuit met baco's die een gele vlag wapperen zodra er een paar afgevallen bladeren op de baan liggen? Als je zó rijdt dan heeft dat hele ABS niet ook zoveel meer te redden.

Ik begin langzaam te geloven dat ABS inderdaad niet tegen jouw rijstijl opgewassen is. 8-)

Koeieschijt, gemorst zand, beetje grind op een recht stuk :9 in een bocht B| heb ik ook nix aan ABS

Een knijpende bocht, slingerende fietser, putdeksels, gewoon opletten O-) en snelheid aanpassen.

Een overvliegende eend :? mag het ook een meeuw zijn :z

human error :? ik maak nooit vouten })

Remknippen, opgewerkte boomwortels, abs errors dat is :(

En nu ergens ongelakt eiken hout gaan zoeken en mijn beschermengel een cola geven :)
 
Maar ik denk wel dat als de overheid echt iets nuttigs wil doen ze ABS verplicht moeten stellen. In ieder geval op auto's wellicht op motoren.
En anders de verkoop moeten stimuleren.
Stimuleren doen ze (of hebben ze gedaan). Toen ik m'n CBF600 kocht betaalde je maar een paar honderd euro voor de ABS omdat de overheid daar aan meewerkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan