Poll: Is jouw auto het ondergeschoven kindje?

De waarde van jouw motor vs jouw auto.

  • Ik heb geen auto

    Stemmen: 82 30,9%
  • M'n auto is minder als 1/10é van de motor waard

    Stemmen: 35 13,2%
  • M'n auto is ongeveer de helft van de motor waard

    Stemmen: 36 13,6%
  • M'n auto is ongeveer evenveel waard als m'n motor

    Stemmen: 37 14,0%
  • M'n auto is ongeveer twee keer zoveel waard als de moto

    Stemmen: 44 16,6%
  • M'n auto is meer dan tien keer zoveel waard als de moto

    Stemmen: 23 8,7%
  • Ik heb geen motor (gooi stenen naar mij!)

    Stemmen: 8 3,0%

  • Totaal aantal stemmers
    265
Status
Niet open voor verdere reacties.

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.832
239
Amsterdam
Vorige week heb ik via een online veiling een autootje gekocht. Reden van aanschaf: M'n motor heeft k*tvelgen die serieus uit elkaar tyfen bij een beetje pekel. nieuwe velgen kost me zo €650 en dat vind ik tamelijk njeh.

Alleen nu ging ik eens vergelijken:

Aanschafprijs van m'n motor: €5000
Aanschafprijs van m'n auto: €300

Voor m'n motor heb ik dus welgeteld 17 maal zoveel geld neergelegd als voor m'n auto! Los van de kofferset die ik er nu op heb zitten, waarvan je weer makkelijk twee van deze auto's had kunnen aanschaffen! Zijn er meer mensen zoals ik die een auto echt uit pure noodzaak hebben? of is het toch vooral de motor die een "noodzakelijk middel" is? tegen file of stadsverkeer?
 
De Fireblade is van '98
De CBR 600 van '88
Koekblik Mondeo van 2001. Nu de grote vraag: Wat staat er altijd schoon en gepoetst na elke rit in de garage? Juist ja de beide Honda's. Koekblik is vaak vies.In het koekblik is het een verzameling van allerlei zooi. Dus koekblik ondergeschoven kindje? JA :W

Komt wel bij dat koekblik duurder was in aanschaf dan beide motoren samen :o
 
Laatst bewerkt:
Mijn auto kost dubbel zoveel als de motor. Maar als ik eerlijk moet zijn, de laatste tijd speelt meer en meer de gedachte om de wagen te verkopen, ook de motor te verkopen (huidige is een Street Triple) en iets aan te schaffen genre BMW GS1200 Adventure. Ideaal voor woon-werk (60km per dag, 3 dagen per week ga ik met de moto, 2 dagen met de MTB). Met zo'n GSA kan je ook nog gerust boodschappen doen en voor de noodgevallen gebruik ik mijn pa zijn wagen wel. :P
 
Heb sinds 3 weken mijn motorrijbewijs en heb de auto daarna niet meer aangeraakt *D

BMW 325i coupe. Gaat er binnekort wel uit. Koop wel een Twingo oid.
Zo'n BMW kost veel geld, en dan staat ie nog stil ;)
 
Sinds ik de MP3 heb heb ik de auto verkocht, ik reed er helemaal niet meer in.
 
Ik heb nog geen motor ( vangt de stenen )

maar hopelijk komt daar vanmiddag verandering in,

Als dat doorgaat kost de motor ongeveer de helft van wat de auto bij aanschaf (1,5 jaar geleden) kostte.

Koekblik blijft voor mij wel belangrijk, motor voor fun, koekblik voor afstanden / winter.
 
Ik heb geen auto!

Die is van de leasemaatschappij ;)
En wordt overigens wel prima verzorgd
Same here! Waarde van die auto is overigens wel 2x zoveel als de motor.

Ik ben net zo gek op de auto als de motor. En de auto is dus niet eens van mezelf...
 
Ik rij een toyota carina wat mischien vandaag de dag 2000,- doet, dat is voor als het slecht weer is en voor het vervoeren van mede koekblikkers!!! :)

En de motor, ducati 749s voor de fun bijna 4x zo duur als mijn auto })


En ik verzorg mijn auto net zo goed als mijn motor, ............mischien net iets minder :]
 
Same here! Waarde van die auto is overigens wel 2x zoveel als de motor.

Ik ben net zo gek op de auto als de motor. En de auto is dus niet eens van mezelf...

:^

full
 
ik rij eigenlijk bijna nooit in onze auto; alleen als we met de kids weggaan en als we de wekelijkse boodschappen moeten doen; 2 kratjes krijg ik namelijk niet achterop ;)

edit: ik bedoel natuurlijk boodschappenkratjes, mocht er iemand denken dat ik het over andere kratjes heb...
 
Laatst bewerkt:
Onze auto is 20x zoveel waard dan de motor. Net een nieuwe auto gekocht en mazzeltje op marktplaats met de motor. :)
 
Auto is bij mij wel ondergeschoven kindje ja. Fordje wat denk ik ongeveer 1500 euro waard is maar het rijdt en dat is het enige wat belangrijk is.

Onderhoud? Wat is dat. Eens per jaar kap ik er ff een liter olie bij en daar heb je alles wel mee gezegd. Als ik dan zie hoe ik mn motoren wel onderhoud is het gewoon zielig voor die auto :+
 
Haha ik heb mijn auto juist verkocht (Ford Ka) omdat deze niet meer werd gebruikt, nu heb ik een Hayabusa (ook een 1.3 net zoals de Ka) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan