Poll: Is jouw auto het ondergeschoven kindje?

De waarde van jouw motor vs jouw auto.

  • Ik heb geen auto

    Stemmen: 82 30,9%
  • M'n auto is minder als 1/10é van de motor waard

    Stemmen: 35 13,2%
  • M'n auto is ongeveer de helft van de motor waard

    Stemmen: 36 13,6%
  • M'n auto is ongeveer evenveel waard als m'n motor

    Stemmen: 37 14,0%
  • M'n auto is ongeveer twee keer zoveel waard als de moto

    Stemmen: 44 16,6%
  • M'n auto is meer dan tien keer zoveel waard als de moto

    Stemmen: 23 8,7%
  • Ik heb geen motor (gooi stenen naar mij!)

    Stemmen: 8 3,0%

  • Totaal aantal stemmers
    265
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tot vorige week had ik een Mercedes 300 coupe. Ik had besloten om deze na 5 jaar maar eens te verkopen. Ik reed er gewoon te weinig in. Voor mijn werk rijd ik in een servicebus dus voor woon/werk heb ik geen vervoersmiddel nodig.
Voor de benz moest ik elke maand bijna €60,= belasting betalen en afgelopen jaar had ik er net 1000 km mee gereden, stond gewoon te veel stil. Met de motor had ik afgelopen jaar bijna 50.000 km gereden, alleen plezier ritten en alleen in de zomer.
Voor de winter heb ik er vandaag een brik bijgekocht zodat ik ook in de winter vervoer heb :) ( wel op 2 wielen) Mocht het deze winter te gad zijn om te motorrijden dan koop ik gewoon een oud koekblikkie erbij met apk tot na de winter.
 
Heb een 206RC welke net zoveel aandacht krijgt als de motor. Toevalligerwijs was ik net bezig met de aanschaf van nieuwe onderdelen voor de auto.
 
m'n auto (oude Peugeot Partner) heb ik nodig voor m'n werk .... er zit helaas teveel gereedschap in om dit in op de motor mee te nemen .... ik behandel 'm dan ook als een stuk gereedschap ....
Wassen en poetsen is alleen voorbehouden aan m'n motoren .... zonde van de tijd om m'n auto te wassen
 
Laatst bewerkt:
De Fireblade is van '98
De CBR 600 van '88
Koekblik Mondeo van 2001. Nu de grote vraag: Wat staat er altijd schoon en gepoetst na elke rit in de garage? Juist ja de beide Honda's. Koekblik is vaak vies.In het koekblik is het een verzameling van allerlei zooi. Dus koekblik ondergeschoven kindje? JA :W

Komt wel bij dat koekblik duurder was in aanschaf dan beide motoren samen :o

Dan ben je wel genaaid _O-
 
Mn auto (vw golf 4 tdi) was ongeveer net zo duur als mn huidige motor (honda cbr 600 fs). Beide worden goed onderhouden. Ik rij graag auto, en ook heel graag motor. Dus wordt er niet bezuinigd op het onderhoud van welke 2 dan ook.
 
Mijn auto kan ik niet missen door de vele km. woon werk verkeer en een gezin met twee kinderen past gewoon niet op een motor.
Maar die auto (A4 avant TDi) is een gebruiksvoorwerp, de motor is hobby en krijgt dus veel meer aandacht.

Ik heb pas geleden wel een Audi 80 carbio erbij gekocht. En die wordt ook wel vertroeteld. En met de kap naar beneden is dat ook wel erg gaaf rijden. 8-)
 
}) })


Ik had een 20 jaar oude Mercedes 280 en reed 1000 km per jaar ermee.

Weggedaan en rij nu BMW zijspancombinatie (geen auto meer) 1000 km per maand. Heerlijk, ik leef helemaal op !! (Geen woonwerk verkeer). Boodschappen doet de vriendin met haar auto. Daarvoor mag ze wel mee in het zijspan (af en toe).

:] :W
 
eerst kwam de auto (opel calibra 2.0 92') en daarna de motor cbr 600 F 98' die was 2 keer zo duur... maar kan niet zonder beide...

en dat voor een student haha
 
Zie geen passende optie in de poll.

Onze tweede auto heeft iets meer gekost dan onze beide motoren samen. Mijn ander auto meer dan die twee motoren en de tweede auto samen ......

hmmmmm..... en ja, ik rij ook nog eens meer kilomters met die vierwieler dan met de motor...... (word ik nu ook gestenigd?)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben old-skool liefhebber dus m'n motoren zijn meestal niet erg duur.
Doe er wel lang mee en geef er "veel" geld aan uit.

Auto boeit me geen reet en doe zo lang als kan met een koekblik, rij ondertussen al 8jaar in dezelfde toen al goedkope koekblik.

Wat ik bijv dit jaar aan m'n motor heb uitgegeven is meer dan dat ik TOTAAL uitgegeven heb aan m'n wagen incl aanschaf, onderhoud en apk's (niet benzine)

auto zo'n 5000km per jaar en was ik NOOIT
motor zo'n 12000km per jaar en was ik alvorens elke rit.


M'n werkbus is trouwens wel spik en span qua staat en onderhoud en koste 10x meer dan m'n bike...
 
Laatst bewerkt:
Auto boeit me helemaal niet. Je er moet een fiets tegenaan kunnen laten vallen en je moet er op kunnen gaan staan als je ergens niet niet bij kunt. Het is maar een auto. Technisch moet alles ok zijn. Wassen vind ik zonde van het water (en de moeite).
Auto heeft me ooit eens €1500 gekost, en de motoren waren op een enkele na "nog minder duur". :+

Mijn motoren zijn ook niet "heilig" aan de buitenkant, maar technisch weer 100%.
Worden wel regelmatig schoongemaakt ongeveer 1 x per 2 maanden (als er überhaupt al mee gereden is) , de offroad echter na elke rit.
 
Het is bij mij allebei hobby en dus evenveel waard.
Al heb ik wel meer motoren dan auto's.

Wassen doe ik sowieso nooit, behalve soms met de hogedrukreiniger erover.

Woon-werk is eigenlijk altijd met de motor.
 
eerst kwam de auto (opel calibra 2.0 92') en daarna de motor cbr 600 F 98' die was 2 keer zo duur... maar kan niet zonder beide...

en dat voor een student haha
Ik ken studenten die het beter voor elkaar hebben...

Maatje van mij rijdt een 2004 R1 en een ik geloof een 2002 Peugot 206 in luxe uitvoering.
 
Heb een mooie BMW als auto en deze gebruik ik als ik op vakantie ga, als t regent, als t koud is.
Heerlijke auto maar geen hobby. Mijn motor is mn hobby!
Toevallig gister mn auto gewassen en ook mn motor! O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mooie Volvo V70 D5, echte gezins auto en met vrouw-en-drie-kinderen ook echt onmisbaar. Dus zeker geen ondergeschoven kindje. IK rij er ook best graag in hoor, maar als ik alleen op pad moet, dan toch liever met de motor.

Kwa waarde: de motor (ZZR1400) heb ik nieuw gekocht, de Volvo niet. Maar in waarde wel ongeveer gelijk.
 
Ik heb een Honda Hornet uit 2000 en een Peugeot 206 ook uit 2000. De Peug is vies en de Hornet staat te blinken......
 
Tja,

Ik heb geen dure motorfietsen, dus mijn auto was veel duurder. En, als ik naar de kosten kijk, is mijn auto veruit het duurste verplaats-ding in ons gezin.
Maar, de auto staat soms meerdere weken stilletjes te roesten. We gebruiken hem voor de boodschappen, voor vakanties (weleens een sleurhut aan een motor geknoopt?), en voor de dames van de handbal.

Ik laat de auto wel altijd netjes op tijd onderhouden, maar bijvoorbeeld de velgen schoonmaken of een verse flats vogelpoep er af beitelen schiet er weleens bij in. Terwijl ik mijn motoren met regelmaat zelfs met was en andere poetsmiddelen behandel.

Ach, zo'n enorm stuk ijzer is toch veel te lomp om handig mee te kunnen rijden.
 
Suzuki Alto 1996, 800cc 3 cilinder. Meer cc's dat wel maar m'n R6 brengt flink meer op :)
Koekblik heb ik gewoon nodig maar niet continu.
Motor is nu ik verhuisd ben puur voor de lol.
 
de waarde van mijn vw bora 1.9 TDI is 2x die van mijn motor.
de reparaties van mijn auto zijn 6x meer waard dan die van mijn motor.

3 maanden geleden nieuwe distributie snaar met groot onderhoud a 1500 euro.
gisteren is mijn koppeling van de auto kapot gegaan,ik word vandag hierover gebeld maar gaat zo rond de 600 euro kosten ....K*T auto!
 
Geweldig veel reactier hiero zeg :+ . Veel mensen bij wie de auto echt een noodzakelijk kwaad is en die er totaal geen aandacht besteden aan het uiterlijk. Kijk je echter naar de garage dan zie je wel twee glimmende motorfietsen staan compleet met een aangesloten druppellader en straalkacheltje!

Oooohjah, en m'n auto: Echt een leuk ding: Van een oud vrouwtje geweest, amper mee gereden (en dat klopte). Toen ik hem kocht zat hij onder de teerpuntjes, of één of andere rare aanslag. Na een behandeling met Commadant 4 en wat dikke wax glom de lak alweer als een spiegel!

DSC00951.jpg


Daarna de voorbumper ingewreven met silicone spray voor een mooi contrast, een rechterspiegel erbij gehaald (zodat ik motorrijders in de file beter kan spotten)

DSC00995.jpg


Nu nog wieldoppen en plekjes bijtippen en ik verkoop hem weer voor het driedubbele: wheeler dealers eat your heart out :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan