Poll: Is jouw auto het ondergeschoven kindje?

De waarde van jouw motor vs jouw auto.

  • Ik heb geen auto

    Stemmen: 82 30,9%
  • M'n auto is minder als 1/10é van de motor waard

    Stemmen: 35 13,2%
  • M'n auto is ongeveer de helft van de motor waard

    Stemmen: 36 13,6%
  • M'n auto is ongeveer evenveel waard als m'n motor

    Stemmen: 37 14,0%
  • M'n auto is ongeveer twee keer zoveel waard als de moto

    Stemmen: 44 16,6%
  • M'n auto is meer dan tien keer zoveel waard als de moto

    Stemmen: 23 8,7%
  • Ik heb geen motor (gooi stenen naar mij!)

    Stemmen: 8 3,0%

  • Totaal aantal stemmers
    265
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken studenten die het beter voor elkaar hebben...

Maatje van mij rijdt een 2004 R1 en een ik geloof een 2002 Peugot 206 in luxe uitvoering.


tja ik hou niet van overdrijven.... :+ en een r1 vind ik wel gaaf, zou het nog wel kunnen betalen maar is me nog te heftig... en peugot :r dan rij ik bekant liever geen auto...
 
Motor is voor mij hobby en auto is vervoersmiddel dat mij van A naar B en terug moet brengen met enig comfort waarin ik ook alle vakanties doe. Auto blijft voor mij belangrijker, dus kost meer.
 
Voor mij zijn al m'n vervoersmiddelen er omdat ze hun nut hebben. Soms is de auto handig (ehh heb er nu even geen :P), soms de fiets, soms OV en soms de motor. Geen van allen is m'n hobby :X
 
Mijn (best leuke) auto is handig voor boodschappen of als ik een trailer (incl. paarden) meeneem, mijn scooter voor het stadsverkeer, de fiets voor naar de brievenbus en de vrachtwagen ook voor de paarden of voor de IKEA aankopen :D De motor wordt 'gewoon' voor de hobby.
 
men camionette is toch wel meer dan 3 x duurder dan mijn nieuwe gsr ..

ik rij gemiddeld 50.000 km's met de kamionette per jaar
en met de moto ong 7000 per jaar ( geem ww , daarvoor dient camionette )

enneh camionette word elke week van binnen en buiten gekuist !!
de moto ongeveer om de 2 weken
mijn machines moeten altijd proper zijn !!
 
Laatst bewerkt:
Wassen doe ik sowieso nooit, behalve soms met de hogedrukreiniger erover.

Ik gebruik voor mijn auto's en motoren eigenlijk alleen de lage drukgebied reiniger.

Als ik de berichten mag geloven wordt het spul de komende dagen weer een beetje gereinigd.
 
eeh vrouw heeft een duits geval station handig voor met de honden naar het strand.
verder mogen ze hem afbranden.......................
heb wel een mooie lt camper met nu 350000 je op de klok, heerlijk dat ding 6 cil-
die onder je gat bulderen.
straks 25 jaar oud heerlijk ding , geen fiets maar toch.
 
een auto? waar is dat goed voor?

ik heb geen auto. Wel een rijbewijs B, maar na mijn rijexamen in 2002 nooit meer auto gereden. Het is gewoon niet mijn dingetje.
 
Ik wilde ooit een Toyota MR2 kopen, maar kon geen goede vinden. Intussen moest mijn andere auto toch echt naar de sloop. Dus een auto'tje voor 1250 euro gekocht, zodat ik wat meer tijd had om een goeie MR2 te vinden. Maar ik rij er nu na 3.5 jaar nog steeds in. :+

Inmiddels een Fireblade 900, en die is meer dan 2 keer zo veel waard als die auto, hahahaha. :)

Ach ja, ik heb het geld voor de MR2 nog steeds op zak. Als ik een keer een goeie vind, dan zal ik hem zeker kopen.
 
Mijn eerste auto, Saab 900 van '86 kostte 375€ was in perfecte staat..
accident gehad en perte total verklaard.. velgen nog verkocht voor 300€ (aero velgen) en zo'n 2200€ van de verzekering getrokken

dan een Volvo 850 van '95 - 3500€ (ondertussen verkocht)
Ik rij nu met de Alfa van pa maar die wordt binnenkort ook terug gegeven

Moto (M600 van 2000) kostte een paar honderd € meer dan de velgen van de Saab (maar er is wel nog een beetje werk aan :) )
 
Motor was al meer waard dan auto maar met het koekblik kon ik nog best voor de dag komen...
Tot gister dan, toen liet de koppakking van het koekblik het afweten en nu doet ie het dus niet meer... Wel lastig, want hij was eigenlijk al ingeruild, maar een kapotte motor drukt de prijs nogal....

Heb nu dus een stelling ingenomen waar ik me de rest van mijn leven aan vast ga houden:
Een motor hoort uit Japan te komen en een koekblik uit Duitsland en niet uit Frankrijk.

Wil trouwens niet zonder auto hoor...makkelijk voor de boodschappen en met slecht weer ga ik lekker met het koekblik naar het werk ipv met de moto..(ok, ben een watje)
 
Laatst bewerkt:
met slecht weer ga ik lekker met het koekblik naar het werk ipv met de moto..(ok, ben een watje)

Dat heeft alleen zin als je zowel thuis als op het werk binnen of vlak voor de voordeur kunt parkeren.

Ik maak het vaak mee dat verregende collega's die ver weg moesten parkeren mij in de lift vragen of dat niet vervelend is, in de regen op de motor naar het werk. Terwijl ik in mijn Goretex pak sta en de motor voor de ingang neer heb kunnen zetten.

Slecht weer is voor mij juist HET moment dat ik met de motor naar het werk ga.
 
Ik wil dat mijn auto en motor in technisch perfecte staat zijn, maar ik zou er geen cent voor over hebben om mijn Golf te pimpen. Voor mijn motor daarentegen heb ik wel een paar aardige ideetjes.
 
Als ik de aanschafprijzen mag vergelijken dan is mijn auto 45 keer minder waard dan mijn motor :p

Auto.jpg
 
Ik wilde ooit een Toyota MR2 kopen, maar kon geen goede vinden. Intussen moest mijn andere auto toch echt naar de sloop. Dus een auto'tje voor 1250 euro gekocht, zodat ik wat meer tijd had om een goeie MR2 te vinden. Maar ik rij er nu na 3.5 jaar nog steeds in. :+

Inmiddels een Fireblade 900, en die is meer dan 2 keer zo veel waard als die auto, hahahaha. :)

Ach ja, ik heb het geld voor de MR2 nog steeds op zak. Als ik een keer een goeie vind, dan zal ik hem zeker kopen.

pssst, opel speedster ;)

Die bevalt mij uiterst goed :]
 
aanschaf prijs van mn auto was even duur als mn motor
maar ik rij max 4000km per jaar met mn auto en dat zijn dan alleen boodschappen en voor grote dingen
 
Nadat m'n auto een half jaar stilgestaan had doordat 'ie niet meer uit z'n achteruit wou, en ik steeds maar boetes begon te krijgen over dat APK-geneuzel (ook zo lekker makkelijk bij de garage komen, in z'n achteruit) heb ik vorige maand toch de knoop maar doorgehakt om hem uit z'n lijden te verlossen. 't Was wel een erfstuk, namelijk.

Ik zij nog tegen degene die hem op kwam halen, dat het waarschijnlijk lastig wordt om hem op de autoambulance te zetten. Hij zat nogal strak ingebouwd op de parkeerplek, en met alleen een achteruit was het een beetje lastig steken.

"Mwoah, maakt niet uit" zegt 'ie, waarna 'ie 2 haken aan het dak bevestigt, de kraan aanzet en ik binnen 10 seconden mijn auto als een spartelende vis aan een haakje zie zweven '(

OK, zal hoogstens 500 km per jaar er mee gereden hebben, maar 't deed me toch wat -O-
 
Heb geen auto, ook geen auto rbw, wel een motor en bijna een motorrijbewijs. Auto is wel praktisch maar vind autorijden gewoon niet leuk... Red het nu ook met fiets+ov.
 
We hebben bepaald dat we op MF 1 autotopic willen toestaan en dat is al erg genoeg. Zoek maar ergens in OT, daar ligt ie weer te wachten op een oprisping. Iets met autotopic in de titel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan