Poll: jouw mening over deze tijdschriftcovers

Welke cover spreekt jou het meeste aan als het gaat om een l

  • Cover A

    Stemmen: 126 85,7%
  • Cover B

    Stemmen: 18 12,2%
  • Beide

    Stemmen: 1 0,7%
  • Ik zie geen verschil

    Stemmen: 2 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    147
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimis

MF veteraan
27 nov 2007
1.016
18
Hallo Mede MF-ers,

Voor mijn opleiding maak ik nu een concept tijdschrift en hiervoor moet ik een klein onderzoekje doen. Het leek mij handig dit onderzoekje hier te doen omdat het een magazine is dat over motoren gaat.

Het wordt een luxueus magazine voor de sportieve motorrijder.

Mijn (simpele) vraag aan jullie:

Welke cover spreekt jou het meeste aan als het gaat om een luxueus tijdschrift.

De resultaten van deze poll zal ik begin volgende week meenemen in mijn onderzoek. Alvast bedankt voor de medewerking. :)

Groetjes Dimitri.

In het groot,

Cover A: ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

Cover B: ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

Onderbouwen van je keuze mag ook..
full
 
A, duidelijk :Y

Oh je mag ook onderbouwen:
Grotere streepjescode :+
 
Laatst bewerkt:
Als je A nou combineert met de vrouwen van B :Y

Als je die vrouwen wil zien dan koop je er toch gewoon ook even de playboy/penthouse bij ....

Bij een informatief motorblad horen ze niet op de cover thuis, maar óók dat is weer mijn persoonlijke mening :+
 
Laatst bewerkt:
Cover A, duidelijk ! :Y

De dames op cover B zien er leuk uit, maar het botst
een beetje met "luxueus".
 
Ik heb voor A gekozen. Iets mooier. Maar de dames op B zijn ook wel erg lekker dus inderdaad A met de dames *D
 
Ik vind dat het juist door de dames cheapy overkomt. Makkelijk scoren heet dat. Als we het over een luxueus (sjiek?) blad hebben horen die dames er niet bij. Tenzij een mooie stijlvolle dame de motor op een mooie manier presenteert.

En zoals hierboven ook gezegd, cover B heeft een drukkere uitstraling, iets teveel 'Panorama'.
 
Bimbo's heb ik wel internet voor. Als ik geld ga uitgeven aan een tijdschrift, dan kan dat maar beter een dijk van een tijdschrift zijn. Geen bimbo's aub.
 
ik kies voor A. deze is strakker en komt beter uit met het witte. moet er toch personen op dan een paar mooie mannen strak in een racepak! :} _O-
gr. *O*
 
Even een professionele mening: cover b komt beter over want is coherenter. Het concept van cover a past beter bij je doelstelling/inhoud maar is nog te veel los zand. Ga op zoek naar een goed lettertype en houdt het bij een en gebruik daar de verschillende varianten van. Meerdere verschillende lettertypen wordt al snel rommelig.

Geef je hoofdonderwerp de aandacht (groot beeld, grote letters) en laat de rest wat kleiner. Je wil de aandacht trekken. Is de interesse eenmaal gewekt, dan gaat men de rest van de coverteksten ook lezen. Weinig 'ankerpunten' of om aandacht concurrerende coverteksten/elementen werken niet.

Gooi wat peper in je coverteksten. Is bij cover b aardig gelukt maar cover a kan nog wel wat gebruiken. 'De sensatie is wederom geboren' of 'hoe komt hij uit de tekst' is wat braaf. Denk eerder aan: 'Fijngeslepen racer' en 'Puur, aggressief, naakt en handelbaar'. Is hem ook niet maar het prikkelt wel wat meer.

Ondanks mijn opmerkingen (puur opbouwend!) vind ik het een heel leuk project! Vooral cover b (special rondom een bepaald merk) zou best wel eens levensvatbaar kunnen zijn.
 
Stijlfiguren zijn inderdaad handig. Ik heb trouwens voor Cover A gekozen, omdat anders m'n vriendin weer nijdig wordt als ze dat ziet liggen.
 
Laatst bewerkt:
Cover A is duidelijk geinspirireerd door GTO Magazine :)

GTO was vet en die cover ook! :Y

Jammer dat ze gestopt zijn.... -O-
 
Thnx iedereen voor reacties e.d., ik moest er wel even bij zetten dat dit voorbeeldcovers zijn en dus niet één van de twee die het zometeen wordt.

@ Maikel S: same here :P
@ nickel89: klopt :P


Even een professionele mening: cover b komt beter over want is coherenter. Het concept van cover a past beter bij je doelstelling/inhoud maar is nog te veel los zand. Ga op zoek naar een goed lettertype en houdt het bij een en gebruik daar de verschillende varianten van. Meerdere verschillende lettertypen wordt al snel rommelig.

Geef je hoofdonderwerp de aandacht (groot beeld, grote letters) en laat de rest wat kleiner. Je wil de aandacht trekken. Is de interesse eenmaal gewekt, dan gaat men de rest van de coverteksten ook lezen. Weinig 'ankerpunten' of om aandacht concurrerende coverteksten/elementen werken niet.

Gooi wat peper in je coverteksten. Is bij cover b aardig gelukt maar cover a kan nog wel wat gebruiken. 'De sensatie is wederom geboren' of 'hoe komt hij uit de tekst' is wat braaf. Denk eerder aan: 'Fijngeslepen racer' en 'Puur, aggressief, naakt en handelbaar'. Is hem ook niet maar het prikkelt wel wat meer.

Ondanks mijn opmerkingen (puur opbouwend!) vind ik het een heel leuk project! Vooral cover b (special rondom een bepaald merk) zou best wel eens levensvatbaar kunnen zijn.

Zoals ik al zei het is nog niet af enzo, maar wel respect voor je uitgebreide uitleg, daar kan ik wel wat mee. :Y
 
Laatst bewerkt:
A heeft mijn voorkeur. Leuk dat er op b paar lekkere wijven staan maar de foto van de motor wordt er nie duidelijker op. tekst is ook duidelijker ipv zogenaamde "grappige" woordspelingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan