[Poll]: Kaartlezen tijdens het motorrijden

Lees je kaart tijdens het motorrijden?

  • Ja ik kijk op de kaart terwijl ik rij

    Stemmen: 33 100,0%
  • Nee ik zet de motor ALTIJD aan de kant

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    33

Staelens

Banned User
6 mei 2004
168
0
Ik heb nu een tanktas met zo'n plastic hoesje waar de kaart in kan.

Wat ik nu vaak doe is, als ik een route heb uitgestippeld, van punt tot punt kijken welke richting ik moet volgen.


Bijvoorbeeld ik kom bijna aan in veldhoven...
ik kijk op de kaart wat de volgende stad is....Best...,terwijl ik rij

En dan rij ik verder.
Soms hou ik tijdens het kijken er een vingertje bij (die van de koppeling)


Meestal doe ik dit op rechte stukken en als er geen verkeer heel ver voor me is...duurt een seconde of 2.

Is best veilig om het zo te doen lijkt me, en het spaart tijd.


Lezen julie ook kaart tijdens het motorrijden? of gaan julie aan de kant om te kijken wat de volgende bestemming is.
 
Ik doe het ook, maar merk wel dat ik af en toe langer op de kaart zit te kijken dan ik wil, en dus even niet oplet. Op lange rechte stukken gaat dit goed, maar in bebouwde kom of een druk stuk zet ik hem langs de kant.
 
Ik weet meestal een groot deel van de route uit mijn hoofd. De kaart is er dan om te kijken of ik noet goed ga. Dat duurt meestal maar heel kort. Fout rijden vind ik niet zo een probleem, dan kom je nog eens op nieuwe stukken. De globale route gaat altijd goed.
 
Ik blijf net zo lang rijden en lezen totdat ik er echt niet meer uit kom. Dan pas ga ik stoppen. Meestal is dit wanneer ik een plaats op een verkeersbord op de kaart niet terug kan vinden. Genoeg afstand houden en vinger op de kaart.
 
Ik kijk altijd op m'n kaart onder het rijden, sterker nog mijn mijn kaart fluistert me in mijn oor welke kant ik uit moet. :+

 
Laatst bewerkt:
Ik kijk zeer regelmatig op de kaart terwijl ik een route aan het rijden ben. Zeker als je met vakantie bent in Frankrijk of Duitsland :9~
Gewoon globaal je positie op de kaart onthouden en af en toe even checken of je nog richting de juiste plaats rijdt. Onderweg stoppen we af en toe zodat we de route kunnen overleggen.

Wel heb je snel de neiging te lang je aandacht van het verkeer te halen |( en dus moet je goed uitkijken of je wel zo lang je aandacht kan laten verslappen :X Mocht ik twijfelen en het verkeer laat het niet toe, dan rijdt ik gewoon door in de richting waarvan ik denk dat het goed is en check dat later op een veilig punt. En ja, dat betekent wel eens dat je terug moet rijden :P

We zijn al hard aan het sparen voor een Gps. Eigenlijk wilden we die nog voor onze vakantie hebben (16 augustus vertrekken we) maar gezien onze grote uitgaven van dit jaar, zal het dit jaar helaas niet lukken... B|
 
Ik kijk ook altijd op de kaart tijdens het rijden ook al probeer ik voor vertrek de route zoveel mogelijk in mijn harsens te prenten. Ik vrees dat het de verkeersveiligheid niet ten goede komt, maar ik zie het als een noodzakelijk kwaad aangezien je toch wilt weten waar je heen moet.
(voor de moraalridder: stoppen behoort niet altijd tot de mogelijkheden -snelweg bv.- en soms ben ik gewoon een levensgevaarlijke gek, ok?)
 
Ik mis de optie: Als ik voor stoplicht/kruispunt sta. Onder het rijden red je het niet als je de weg zoek. Bij een kruispunt even de plaatsnamen zoeken gaat wel. Als het lang genoeg rood is tenminste... Als je echt op de kaart moet zoeken gewoon even stoppen.
 
als ik de kaart moet omdraaien zet ik hem in zn vrij, en laat hem lekker uitrollen, terwijl ik de kaart eruit haal, en omdraai, dit alles op de linkerbaan uiteraard.


:+


tijdens het rijden kan je best even op de kaart kijken, je kan toch ook even naar links of rechts kijken tijdens het rijden?! Zolang je maar wel ff af en toe naar voren kijkt ;)

Ik heb overigens geen kaartding op mn motor, heb dan ook bijna nooit een 'bestemming' zie wel waar ik uitkom :) (of ik ken de weg al)
 
Terug
Bovenaan Onderaan