Poll : Meest irritante gedrag

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.498
2.085
Nederland
Zo, dan maak ik ook maar eens een poll :)

Wat vind jij het MEEST irritante van de andere weggebruikers (voor 99,9% of 100% automobilisten lijkt me)
 
Overigens dat met lage snelheid invoeren, had ik gister dus last van. Ik zat in de auto want het weer was wat bagger, bij Utrecht Overvecht ging ik de snelweg op richting Hilversum. Ennuh er reed een BMW voor me die goed doorreed, maar daarvoor een klein autootje met een ouwe vent erin ofzo. Ik kijk zo\'n 30 meter voor het invoegen in m\'n spiegels op de snelweg en zie op beide banen flink wat auto\'s op me afkomen, die ouwe vent schrok zo van die hele lading auto\'s, dat ie z\'n snelheid niet opvoerde, maar gewoon 70 ging rijden, terwijl de auto\'s met 120 aan kwamen rijden.

Naja ik zag genoeg plek ertussen, dus wist me ertussen te proppen, de BMW ook. Die vent reed gewoon een heel stuk door over de vluchtstrook met richtingaanwijzer aan (maar hij durfde er niet tussen). Heeft ie ons allemaal opgehouden en gooit ie \'m na tientallenmeters vluchtstrook te hebben gereden er eindelijk in met 85km/u.

Haalde \'m in, zat die ouwe lul zowat met z\'n hoofd in de voorruit. Volgens mij kon ie het allemaal niet zo goed zien.... een dikke :j :j :j voor deze meneer. Ga eens relaxt zitten, en wees eens niet bang in het verkeer. Scheelt ongelukken en een hartkwaal.
 
ik onthoud me van stemming.. aangezien die sterk afhnkelijk is van gradaties.. je kan tegen 80 invoegen of tegen 110..
je kan tegen 80 links rijden of tegen 110..

poll is onmogelijk dus :)
 
ik onthoud me van stemming.. aangezien die sterk afhnkelijk is van gradaties.. je kan tegen 80 invoegen of tegen 110..
je kan tegen 80 links rijden of tegen 110..

poll is onmogelijk dus :)

Met invoegen heb ik het dus over het rijden ZONDER files, want soms voeg je ook in met 20 :)
Maaruh gewoon waar je 100/120 mag bijv. Dat ze invoegen met 70. Omdat ze bang zijn.
Was het niet altijd zo met motorrijles dat als je de bocht uit kwam, of eigenlijk op 3/4e van de bocht al het gas moest opengooien ?! ;)
 
Iets anders nl. mensen die structureel te langzaam rijden, 80 waar ze 100 mogen. |(
 
ik stoor me er niet meer aan
links & rechts er voor bij desnoods er tussen door,
stoor me veel meer aan mensen die menen eigen rechtertje te mogen spelen.
even naar links als je met 220+ aankomt
op het laatste moment er voor zetten want jij rijd toch te hard enz.

jammer dat ik geen wapen mag dragen gebruiken!
 
automobilisten die met 120 een auto gaan inhalen die 119 rijd en hiermee dus iedereen ophouden terwijl ze gewoon even iets harder moeten gaan rijden en dan weer afremmen als ze zijn ingevoegd.

automobilisten die je klem gaan rijden als je ze wilt inhalen tijdens het file rijden. :(
 
quote: automobilisten die je klem gaan rijden als je ze wilt inhalen tijdens het file rijden.

Dat kost hem dan gewoon een spiegel!!
We komen laatst met een paar motoren tussendoor de file, en mijn vriendin voor me.
Plots gaat die eikel in die auto naar rechts en wil mijn liefje even afsnijden!
Ik wacht even af, geef gas en stamp zo zijn spiegel dur af!
Ben normaal gesproken echt niet zo agressief, maar bij dat soort geintjes ga ik koken!
Groetjesszz...
 
het zijn inderdaad redelijk gevaarlijke kunstjes die sommige automobilisten flikken. Laatst reed ik ook met een groep door de file heen en ik reed als laatste. Dan denk ik dat de auto\'s de voorgaande motoren heeft gezien, in de spiegel kijkt of er nog meer motoren komen en dan gewoon wat ruimte maakt.

Maar meerdere keren heb ik meegemaakt als de eerste motor gepasseerd is dat een auto dan gewoon dat gat dichtgooid voor de rest. De politie kan er niets aan doen, want ze kunnen het niet zien en je staat als motorrijder niet echt sterk.

Het enige wat je dan als motorrijder kunt doen is hopen dat de file een beetje gaat bewegen en dan via een omweg langs die auto rijden en hem een :j geven.

Ik snap dat als ze je echt in gevaar brengen dat je dan goed pissed raakt en dat er dan weleens een spiegel aan mag geloven. Ze zullen het de volgende keer niet meer doen, maar ze zullen je ook niet meer in hun spiegel kunnen zien aankomen :)
 
Ik vind dat te ver gaan, een spiegel aftrappen. Ik zou het soms graag willen, maar ik denk dat het enige gevolg is dat de desbetreffende klootzak van een automobilist een nog grotere klootzak gaat worden en serieus probeert motorrijders het leven zuur te maken.

Ik heb een keer bij het stoplicht een keer een spiegel geraakt (veerde gewoon weer terug) bij het naar voren rijden. Even een hand opgestoken ter verontschuldiging. Daarna gewoon verder gereden. Hij blijkt me te volgen en een aantal km verder probeert hij bewust me de berm in te rijden. Ik had hem al die tijd in de gaten gehouden (ik wilde me niet laten kennen, dus ik ging er niet vandoor), dus ik kon hem ontwijken. Daarna wel gas gegeven en tussen auto\'s door een afrit genomen, zodat hij me niet kon volgen.

Als je bij dat soort mensen een spiegel aftrapt, is geen enkele motorrijder zijn leven meer zeker...
 
Dat kost hem dan gewoon een spiegel!!
We komen laatst met een paar motoren tussendoor de file, en mijn vriendin voor me.
Plots gaat die eikel in die auto naar rechts en wil mijn liefje even afsnijden!
Ik wacht even af, geef gas en stamp zo zijn spiegel dur af!
Ben normaal gesproken echt niet zo agressief, maar bij dat soort geintjes ga ik koken!
Groetjesszz...

Owjah leuk.. zeker dat die kerel haar wel hgeeft gezien?! Sorry hoor, maar ik hoor dat hier te vaak van spiegels aftrappen enzo.. mocht dat een van jullie klojo\'s bij mij ooit doen (ja, ik zal vast ook wel eens ingevoegd hebben zonder echt goed gekeken te hebben) ,dan hoop je gvd maar dat\'k geen kentekens heb gezien. :(
 
Het gaat hier dus duidelijk niet over \"niet gezien\", Als er drie motoren voorbij komen, en bij de vierde stuur je bewust naar rechts, is dat voor mij duidelijk dat die bewuste meneer op zijn pik is getrapt, omdat die motorrijders wel kunnen rijden tijdens file!
Ik weet ook wel dat je als automobilist niet alles kan zien, maar je ziet wel duidelijk het verschil tussen een schrikreactie of bewust motortje treiteren.
Groetjesszz..
 
Terug
Bovenaan Onderaan