[Poll] motoren met handschakelpookje terug!

handgeschakelde motoren (pookje) terug op de markt

  • hoeven niet terug te komen van me

    Stemmen: 46 92,0%
  • mogen wel terug komen van me

    Stemmen: 4 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

Gilles de bilde

geblokkeerd account
26 sep 2004
33
0
Lier
hey wie vind ook dat ze het handschakelpookje terug op de markt moeten brengen?

Uit nostalgie zou ik zeker wel zo'n motor kopen met handschakelpookje


koppelen met je voet....en die chrome stick shiften naar z'n 3..heerlijk.



Wie wil ook dat de handschakelpook-motor terug komt in de markt?

ps. zeg ook even waarom wel/niet je ze zou willen terug zien



voor mij gewoon puur omdat het stoer staat en mooi is....chrome pook aan de zijkant van de tank.


plus het schakelt wel relaxed

Je moet alleen wat beter plannen voor je de bocht ingaat als je denkt te moeten gaan schakelen
 
Ik zeg; koop een oud brik die het heeft, kijken of je het dan nog steeds zo relaxzt vindt :)
 
er schijnt ooi iemand op het lumineuse idee gekomen te zijn het schakelen door de voet te laten doen en vervolgens is het handschakelen uit den boze geraakt omdat het veel prettiger schakelen was met de voet,kortom stick to the new uitgestippelde road,of je moet graag hele dure schoenentjes op je motor hebben die niet mogen kreuken/slijten :?
 
Ha ook origineel

Koop een Oude motor, die hebben het ook nog wel. hoe zit het nou met je bagage probleem?
 
ik heb liever voetschakeling in mijn hok dan handschakeling op mijn brommer :X
 
Ik zeg; koop een oud brik die het heeft, kijken of je het dan nog steeds zo relaxzt vindt :)

ik heb zo`n oude brik en vind het ideaal hoor.
heerlijk relaxt rijden en gewoon de tijd nemen om te schakelen..

wie voor snelheid gaat MOET een voetschakeling hebben
wie voor relaxen gaat zou echt eens handschakeling moeten proberen
 
Ja, en alles weer kickstarten of aanslingeren. Graag zou ik ook weer massief rubberen banden zien (Nee, niet die nieuwe Michelin vinding), kaarsjes als koplampen en bladveren.

Wat moet je met al die vooruitgang?
 
Ja, en alles weer kickstarten of aanslingeren. Graag zou ik ook weer massief rubberen banden zien (Nee, niet die nieuwe Michelin vinding), kaarsjes als koplampen en bladveren.

Wat moet je met al die vooruitgang?


beetje overdreven maar met dat kickstarten maak je wel een goed punt.

Als je voor een crowd staat bij een terrasje en je drukt een knopje in en je bike loopt....is niet half zo spectaculair als dat je met je voet een flinke stamp geeft op je kickstarter en hij pruttelt zo in gang.
 
Yep,

En na een wintertje winterstalling geef je gewoon twee keer een schop in plaats van geknutsel met accu's opladen, de druppellader of zelfs een nieuwe accu. En als de startbatterij leeg is, is ie met een boterham met pindakaas weer helemaal opgeladen.

Nee, de kickstarter vind ik wel een gemis, maar voorontsteking met de hand instellen of carbidlampen hoef ik echt niet meer. En handschakeling vind ik ook niet echt nodig, ik trap wel even.
 
Van mij mag het wel, al zie ik ook meer in een lichtgewicht kickstartvoorziening, naast ele-start.

Helemaal met sommige alarminstallaties, die trekken zo je accu leeg. |(

Ook is :] aantrappen inderdaad 'cooler' dan electrisch duimen. O-)
 
ik heb ooit wel eens wat rondgeknord met suicide shift op een opgeboorde Shovel en ik kan je verzekeren dat het prima rijdt............................................................................zolang je maar niet in de bebouwde kom komt,maar aangezien de meeste mensen nou eenmaal wel in een bebouwde kom wonen (duhuh) is het niet erg waarschijnlijk dat we het veel gaan zien denk ik.... ;)
 
Laatste keer dat ik op een 2wieler met de hand heb geschakeld was op een Puch brommer. En dat vond ik al geen succes.
 
beetje overdreven maar met dat kickstarten maak je wel een goed punt.

Als je voor een crowd staat bij een terrasje en je drukt een knopje in en je bike loopt....is niet half zo spectaculair als dat je met je voet een flinke stamp geeft op je kickstarter en hij pruttelt zo in gang.

Maar dat zelfde terrasje en dan na 10 keer trappen nog nul is toch weer minder...en flink zweten.
 
Ach, ik heb alleen een kickstarter en dat bevalt me prima. Die auto-decompressie was wel een welkome vooruitgang :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan