Poll: welke brik/klassieker zou jij kiezen?

Welke brik/ klassieker kies jij

  • - Honda cmx-Rebel-450c

    Stemmen: 3 13,6%
  • - Yamaha xv535 virago

    Stemmen: 1 4,5%
  • - Yamaha maxim 750

    Stemmen: 0 0,0%
  • - Suzuki gsx400 x impulse

    Stemmen: 14 63,6%
  • - Honda vf700 magna

    Stemmen: 4 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.601
16
Harderwijk
Ik heb een poll.

Stel je mag een keuze maken tussen een x aantal motoren.( binnen de catogorie brik/klassieker)

We laten ons niet beinvloeden door merk, kilometerstand, leeftijd( allen rond de 1986)
We kijken wel naar het gebruik: om een keer lekker mee te toeren op een zonnige zondagmiddag. Hij is voor een persoon van 1.78, 75 kg. Niet te lomp groot en zwaar bakbeest.
Bij je keuze graag een stukje onderbouwing gebaseerd op feiten!

De kandidaten in willekeurige volgorde:

- Honda cmx-Rebel-450c
- Yamaha xv535 virago
- Yamaha maxim 750
- Suzuki gsx400 x impulse
- Honda vf700 magna

En ja uiteraard ga ik zelf met elke motor een testrit maken.
Ik heb ook stiekem wel een voorkeur voor een 2 tal in deze lijst.
Succes met het stemmen
 
Ff de specs



Cmx450c. 174kg. 43,5 pk 0,25 pk/ kg 2 in lijn
Xv535. 182kg. 42,3pk. 0,23 pk/ kg V twin
Xj750 maxim. 224kg 86 pk. 0,38pk/ kg 4 in lijn
Gsx400x. 153kg. 59 pk. 0,38pk/ kg 4 in lijn
Vf700c. 228kg. 80 pk. 0,35pk/ kg V-4
 
Laatst bewerkt:
Vreemde uitschieter is de 400 impuls :?
Persoonlijk ben ik niet zo van de customs en sjoppers, dus kies ik de impuls.
Denk echter dat de 700's het meeste motor bieden, en relaxter dan de impuls. Dat is een beetje hoog toeren motor.
Succes met je keuze.
 
Als je stemt graag ook je onderbouwing gebaseerd op feiten!
3 x gsx400x gestemd , maar geen onderbouwing.
 
Vreemde uitschieter is de 400 impuls :?
Persoonlijk ben ik niet zo van de customs en sjoppers, dus kies ik de impuls.
Denk echter dat de 700's het meeste motor bieden, en relaxter dan de impuls. Dat is een beetje hoog toeren motor.
Succes met je keuze.

Impulse er als vreemde eend in de bijt erbij gedaan. Je stem is dus wel gebaseerd op je gevoel. Hahha

Niet echt een toerfiets, ook geen racer. Wel betrouwbaar , een met de meeste vermogen in verhouding, zelfde blokje als in de bandit400 4 in lijn is meestal meer toeren maken voor het beschikbare vermogen. Hij is niet te zwaar en groot, aparte verschijning daarom staat hij in de lijst
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook kiezen voor de Impulse.
Die andere modellen spreken mij niet aan, simpel (is geen feit...).
 
Ik zou ook kiezen voor de Impulse.
Die andere modellen spreken mij niet aan, simpel (is geen feit...).

Okee , duidelijk. Voldoen wel aan de criteria,
Ik heb aardig wat dikke kanonnen/ sportmotoren gereden. ( Zx7r,zxr750,zzr1100,gl1100,gsx1100f,cbr900rr,zx6r,gsx1100g,sv650s)
Nu wil ik graag een zondagmiddag cruisertje.
Vind het vooral fijn als een motor niet te zwaar is, maar toch voldoende ( bruikbaar) vermogen.
 
Ik heb gestemd voor de Impuls, omdat ik de rest lelijke motoren vind, die (naar wat ik er over gelezen/gehoord heb) slecht sturen. De Impuls is zeker niet mooi, maar wel cool :P
Voor wat betrefd je criteria, dan voldoet de Impuls totaal niet, het is nl. een toerenbeest, iets wat ik niet associeer met cruisen op de zondag middag. Persoonlijk zou ik daarvoor een leuke kleine guzzi halen oid (is volgens mij redelijk dezelfde price-range)
 
Impulse stuurt als een tiet! Heb er kort een gehad. let op de tank. Dat ie niet lekt....
Daarom heb ik hem weggedaan.

Maar wel een heerlijk machientje, ook op de snelweg prima tot de 140 km/h, daarna wat trager naar de 160/170 op de teller. Maar op landweggetjes een scheurijzer.
 
Lijkt mij best leuk om met een Impulse te spelen op de Zondagmiddag.
Je wou toch toeren op de Zondagmiddag, nou de Impulse wil wel toeren (maken). :+
 
Lijkt mij best leuk om met een Impulse te spelen op de Zondagmiddag.
Je wou toch toeren op de Zondagmiddag, nou de Impulse wil wel toeren (maken). :+

Absoluut! Je gooit hem alle kanten uit, trekt al een malloot hoog in de toeren en door het lage gewicht verbruikt hij ook nog een weinig. Topmotor!

Oja, en je krijgt best wat aandacht. omdat de impulse net zo goed in de serie "Back to the future" gebruikt had kunnen worden.

Dit was de mijne:
IMG_2007.jpg
 
Laatst bewerkt:
De poll doet het niet meer. :?

En Zealot wil gewoon iedere motor een keertje gehad hebben.
Op hoeveel sta je ondertussen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Impulse.
Ik zit het liefst een beetje normaal op een motor :+
 
Ik zou ook voor de Impulse gaan. Heb zelf ooit een XJ700 maxim gehad (luchtgekoelde) en dat was een erg fijne motor. Zelfs een paar keer mee op vakantie geweest en dat was goed te doen.
 
Wat ik mis is een Honda CX500 of CX650 in normale of custom uitvoering.

Kleine toerbuffel, ca 220 kg en minstens 50 PK. Uiterst betrouwbaar, ook met alleen het noodzakelijke natje en droogje.
 
Ik zal uitleggen waarom het deze selectie motoren zijn.

Ik heb een hele fijne motorscooter voor woonwerk.
Deze komt nooit meer de schuur uit en staat maar een beetje.

Nu wil ik deze inruilen/ omruilen bij een kennis, hij heeft een motorzaak.
Ik kan er een leuk oudje voor terugkrijgen.....

Ik heb een goed idee welke ik wil, maar vindt het altijd wel leuk te horen hoe anderen daar over denken door met hun ervaring een goede onderbouwing te geven.

Ik heb 3 cx" en gereden, supermotortjes, guzzi trekt mij niet ,net als bmw sorry.
Ik snap dat een custom niet zo lekker stuurt als een naked of supersport, maar hij is puur bedoeld voor een beetje te toeren, als ik wil jagen pak ik mijn xr250r en ga ik los in de blubber.
 
Ik zou ook voor de Impulse gaan. Heb zelf ooit een XJ700 maxim gehad (luchtgekoelde) en dat was een erg fijne motor. Zelfs een paar keer mee op vakantie geweest en dat was goed te doen.

De xj700 maxim staat in de lijst, hele nette motor. Cardan, maar wel aardig wat gewicht!
Wel rond de 80 pk. Ik heb een xj750 seca gehad reed erg lekker kan ik me herinneren
 
Laatst bewerkt:
De impulse staat ertussen omdat ik dit een grappig motortje vindt, past niet bij de criteria maar motorrijden is passie zeker l ik zo de reacties lees hahah!

1 nadeel zolang als ik bij die kennis kom staat hij er al en dat is dus zeker 6/7 jaar misschien wel langer. Dat weet ik niet. ;( Maar hij steelt mijn blik al die tijd al( vindt het een eigenwijs motortje)

Staat is dus niet zo heel erg fris. Dat is wel een groot struikelblok. De overige motoren zijn oud - en hebben vast ook hun gebreken- maar staan er 1 jaar tot 1 maand lang.

Lastig, lastig.

Gewoon testrijden, op de xv535 heb ik al eens gereden, heerlijk motorkarakter die vtwin! Allen je zit er een beetje opgevrommeld op. Das niet lekker voor een langere toerrit.
De plaatselijke mc hiero rijden voornamelijk chopperts en cruisers.

Andere optie is de motorscooter verkopen(particulier) en dan heb ik een veel grotere keuze, en valt er meer te onderhandelen denk ik.

Toch wil liefst een motor met een cardan, veel koppel, niet te lomp groot en zwaar, lekker karaktertje, bij voorkeur een wegenbelastingsvrije. Bestaat die motor?
 
Laatst bewerkt:
Haha de teller staat op 62 exemplaren

heb ik jou al ingehaald?

Ik ben aan Nr 81 bezig........dus ik loop op kop, toegegeven mijn eerste kocht ik in 1970 8-)
Ben nu weer terug in 1975 zie foto
full

Hier stond ik mee in het motorrijwiel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan