Poll: wie rijden er nog?

Rij jij met dit weer?

  • Tuurlijk, ik ben geen mietje!

    Stemmen: 138 64,8%
  • Nah, mij te koud.

    Stemmen: 75 35,2%

  • Totaal aantal stemmers
    213
Alleen koude vingertoppen vanmorgen.
Verder voel ik me net het michelin poppetje.
En wat voelde de vering stug aan zeg,en ook
m'n km-teller heeft de geest gegeven.
Maar verder alles goed.
 
De meesten komen met dat het te koud is, maar daar kun je je tegen kleden niet dan??

Oja ook nog pekel, nou elke week de warme hogedrukspuit erlangs en klaar ben je.
Je kunt je er zeker tegen kleden ik heb gisteren met -8 zitten zweten op mijn motor *D Alleen me vingers waren koud :(

Op woensdag 11 december 2002 07:50 schreef Haga-San het volgende:-Op een gegeven moment niet meer. Hangt er vanaf hoe ver en waarheen je moet, en hoe gek je het wil maken voor jezelf. Handvatverwarming en grote kuip scheelt natuurlijk stukken. Goeie helm met niet-beslaand vizier..
En niet te gek doen want de grip wordt aardig gereduceerd. (zeker als de brandweer met WATER!!!!! restanten van een uitgebrande auto wegspuiten, zoals hier in Eindhoven. Gisteren dus een glijballet).-Ik zweer je dat je het blijft zien. Kan je voor kiezen, motor is immers een gebruiksvoorwerp. Maar als je het echt goed wil doen moet je met tectyl aan de gang.

Grtzz HagaSan.
Mijn kleding is warm genoeg ( gewoon nog een extra trui onder mijn jas een een motorbroek OVER mijn gewone broek en ik zweet me te pletter, ik ben enige op het
werk die niet koud aankomt want van de rest is de auto nog niet opgewarmd *D )

Het grip probleem heb ik opgelost door gewoon een nieuwe set BT010 eronder te gooien. Ze komen nu niet tot hun recht als racebanden maar als plakbanden zeer zeker wel, ik heb nog nooit zo'n bochtjes gemaakt met dit weer. ( PS : ik vind sneeuwrijden LEUK 't duurt alleen zo lang :( )

Ik ga morgen ( me vrije dag ) dus ook ML spray kopen om de motor ermee te behandelen. Ik had het al eerder moeten doen maar niet eerder de tijd gehad om het te kopen :(

Op woensdag 11 december 2002 08:15 schreef roestendoenze het volgende:Op een nakedbike, zonder verwarming, met standaard motorhandschoenen, langer dan 40 minuten op de snelweg, bij -7°C of kouder wordt 't koppelen, remmen en gassen errug moeilijk op 't laatst...

...met bevroren klauwen!

:P

En als je de motor hebt als statussymbool, om langs de terasjes te tuffen, heeft 't ook weinig zin om nu te gaan rijden. ;)

Inderdaad zijn je vingers/handen het moeilijkste want hoe dikker je die aankleed hoe minder koud ze worden maar ook hoe onhandelbaarder het gas en de rem en koppelingshevels worden :( , helaas kun je die niet dik genoeg aankleden om ze warm te houden, en dan is een kuip toch wel een pré

Status symboolmotoren staan alweer drie maanden binnen man *D die mensen stappen nu in hun mercedes met routeplanner en wachten totdat ie is warmgelopen ( of ze trekken hem uit de carport :P de watjes :+ ) ik mag tenminste iedere morgen nog mijn zadeltje schoonkrabben om het ijs ervanaf te halen *D
 
Ben net nieuw hier en Ja hoor, ik rijd lekker door...
Kan ook niet anders want vrouwtje heeft het koekblik altijd mee.
Maakt niet uit, sowieso elke dag zin om te rijden en het moet wel
heel gek }) worden wil ik de moto laten staan.
Is vorig winterseizoen maar 1 keer voorgekomen, toen er windkracht 8 stond
of zo.
 
Ik rij de hele winter door 8-) Maar ja, ik heb dan ook alleen maar een motor omdat ik 2 jaar geleden m'n auto heb verkocht (ik reed er toch niet meer in, ook niet in de winter). Het hele jaar door rijden kan best, het is alleen wat vervelend als het gaat sneeuwen/hagelen/ijzelen :(
 
heb net me rijbewijs...blijf nu wel rijden...
Wanneer het ijzelen of sneeuwen niet meer...en tegen de kou kan je je aardig inpakken.
 
Best balen vanochtend...

Na flink starten was de accu leeg... ;( Moest ik alsnog uitkleden en het koekblik schoonkrabben :(

De rest van de week gewoon gereden. Alleen wat koude handjes, maar verder niks geen last.
 
Alleen koude vingertoppen vanmorgen.
Verder voel ik me net het michelin poppetje.
En wat voelde de vering stug aan zeg,en ook
m'n km-teller heeft de geest gegeven.
Maar verder alles goed.


:P

mn vader rijdt ook nog steeds... alleen als t begint te sneeuwen of ijzelen mag ie niet meer van mn moeder.. van mij trouwens ook niet ;)
 
Ik heb sinds 3 januari een motor en heb nog maar 1 dag verzuimd. Tijdens die storm in januari! Verder 2/3 keer per week naar mijn werk en op vrijdagmiddag nog even voor de lol!

Ben benieuwd hoe koud het moet worden om de kl*te bus te moeten nemen.....

Zolang het maar niet glad is!
 
En die lol is bij -4 ver te zoeken.
Om heel eerlijk te zijn, kvind het nog steeds leuk op de motor :9 , voorral eerste kwartier heb je nog geen bevroren handen. En van een bochtje kan ik nog steeds genieten :] , ook al gaat het nie zo hard als in de zomer.

Enige waar ik niet echt blij van wordt is als je vingertoppen ontdooien zodra je binnen stapt. Dan moek echt wel ff heel hard op m'n tanden bijten, damn wat doet dat vreselijk pijn :(

Ut schijnt volgende week ook weer vrolijk verder te gaan vriezen na het dipje (van -1 max) van het weekend. Voorlopig zie ik nog geen reden om te stoppen.

Alleen even een bivakmuts halen vanmiddag denk ik, lijkt me wel lekker om m'n hoofd heerlijk warm te houden :+ (niet dat tie nu ijskoud is)
 
Nou ik moet zeggen dat ik het erg knap vind van de motorrijders die nu nog rijden, gisteren reed ik zo tegen 19.00uur vanuit den haag richting rotterdam en kwam ik tot mijn verbazing nog een rood witte R1 tegen, nou voor die gene petje af, want ik kreeg er rillingen van, ik zat heerlijk in mijn warme auto met een muziekje, en geloof me met dit weer sla ik de motor echt over....
Je hebt gelijk dat je je tegen kou kunt kleden, maar dit is echt extreem koud.
 
In principe rij ik zolang er niet gepekeld wordt. Kou zit ik niet zo mee, vrijdag nacht had ik het ook niet koud. Verleden zaterdag was dus m'n laatste ritje dit jaar. Helaas.

Volgend jaar maar weer naar de beurs :]
 
Hmm rij nog steeds elke dag.. zoetermeer - amsterdam en weer terug.. kleine 140 km per dag :)

Hoewel vandaag last van bevriezingsverschijnselen bij rechter oog :(
 
Dat is het voordeel als je met de motor gaat.
Dan ben je dik aan gekleed en in de auto niet,dus
tegen de tijd dat je de auto warm hebt,ben je er al.
Het is met de motor alleen die verdomd koude vinger
toppen die bevriezen.
 
Ik had gisterochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur weer les gehad!
Was wel koud, zeker op de snelweg! Mijn tenen waar goed bevroren, mijn handen en de rest ging wel redelijk.
af en toe moesten we wel ff opletten voor wat ijs op het wegdek!
 
Nou, ik rij gewoon door hoor. Wel koud, maar ja. Heb niets anders.
Tot de dooi straks invalt en het gaat ijzelen. Dan gaat ie aan de kant en pak ik de trein weer.
 
Zolang er geen sneeuw/ijzel op de weg ligt rijd ik door op de motor.

Mijn RSV Mille staat wel in de garage, voor het "echte" werk :P :P heb ik een Aprilia all-road..........gaat prima, alleen koude vingertoppen.

:9 Vandaag had ik geen zin om het motorkloffie aan te trekken, op de autoruiten zat geen ijs dus........stapte ik in een vlaag van verstandsverbijstering in mijn Stilo Abarth........had gelijk file om met die ^%^%^toeritdosering de snelweg op te komen.

Ciao.
 
Vandaag met de motor (rest vd week metde fiets) dus ikke flink maatregelen genomen. (bivakmuts/regenwanten/thermobroek/thermosokken/windscherm)

Want ik had verwacht flink kou te lijen. Blijkt dat de ergste kou weer voorbij is, omdat de oostenwind is gaan liggen.


Hebbik ik 't notabene domweg warm gehad (als in puf-puf) tot in m'n vingertoppen toe.


Ben ik nou toch een bikkel, voorde poging? :?
 
Aan de ene kant noodgedwongen moet ik of op de fiets of op de motor.
Van de andere kant, ook toen ik er een auto bij had reed ik in de winter gewoon door. :]
Vind het alleen soms wel een beetje jammer dat ik geen scherm en of kuip heb, maar over het algemeen is het wel goed vol te houden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan