Poll - wie wordt dit jaar kampioen in de MotoGP?

Wie kampioen?

  • Hayden

    Stemmen: 22 15,2%
  • Pedrosa

    Stemmen: 12 8,3%
  • Capirossi

    Stemmen: 13 9,0%
  • Melandri

    Stemmen: 6 4,1%
  • Rossi

    Stemmen: 92 63,4%

  • Totaal aantal stemmers
    145
Vandaag heeft Hayden wel een nieuw contract getekent,wat hem de komende 2 seizoenen aan het Repsol-Honda team verbind :Y
 
het kan allemaal nog wel eens een raar staartje krijgen.....
Hoe de kampioenschap ook eindigd het laatste deel kent zowiezo een raar staartje,
Ik hoop dat het Rossi word en het kon ook wel eens zijn laatste zijn voor de komende tijd.
Volgend jaar met de 800cc kon Pedrosa wel eens op een manier zoals Rossi het deed met de invoering van de huidige 990cc van zich laten spreken.
Waarom?
1. Ik denk dat het rijders gewicht meer invloed heeft dan nu.
2. Daarbij Honda komt altijd goed voor de dag vooral aan het begin van het seizoen en zeker weten dat ze hun huiswerk voor de nieuwe regelementen voor elkaar hebben.(ze halen er 1 cilnder af en klaar is kees de V5 = V4 :+ )
Yamaha bijvoorbeeld brengt fabriek af een bagger fiets kijk maar naar hun coureurs die eigenlijk allemaal in de top 5 thuis horen maar alleen Rossi krijgt dat voor elkaar.
Dus ook hierweer zal de 800ccYamaha eerst weer door Rossi gefinetuned moeten worden in het seizoen.Toch lijkt Rossi af en toe wel weer een nieuwe uitdaging nodig te hebben om uit het slop te komen herinner de overstap van de meer dan dominante Honda jaar naar de veel mindere Yamaha.
3. Plus het karakter "rijstijl" ligt meer bij de 250cc dan de 990cc (volgens de rijders)en ik denk dat Pedrosa daardoor iets makkelijker kan omschakelen dan de wat "ouder gedienden" die eerst het 500cc beest moesten temmen om vervolgens de huidige 990cc vormden tot waar ze nu zijn.

Persoonlijk vind ik de overstap naar 800cc iets te vroeg de MERKEN lagen nog nooit zo dicht bij elkaar en denk aan het aantal projecten die liepen om ook in te stappen maar door de reglement wijziging er van af zagen.
Als nou echt de hoge snelheid de doorslag zou geven zet er dan een snelheid bergrenser op zoals in de pits O-)
Eigenlijk hebben ze door de gearing aan te passen en ontstekings tijdstip&volgorde er al voor gezorgd dat de topsnelheid stukken lager is dan het eerste jaar
Tot slot denk ik dat Melandri volgend jaar ook (nog meer) van zich laat horen)
Denk dat het kampioenschap gestreden gaat worden tussen,
Rossi
Pedrosa
Melandri
Capirossi
Btw het valt me op dat menig Spaans coureur die het goed doen na een piek jaar instorten denk aan Alex Crivile nadat hij wereld kampioen werd reed hij geen deuk in een pakje boter,
Gibernau na 2 seizoenen terug met Rossi absoluut de beste van de rest en daarna een slappe vaatdoek, en Checka net zo alleen zijn piek lag zo'n 5 jaar terug.
 
De Yamaha fabrieks motor zit volgens mij bijna op hetzelfde niveau dan de Honda, alleen hebben ze maar 1 coureur die naar behoren kan sturen..
 
Rossi natuurlijk. No doubt.
Volgend jaar met de 800cc machines wint rossi alles!
Als dat niet zo is dan koop ik volgend jaar een motor. Hahahahhah, wat een straf.
 
Ik denk Rossi, en ik gun het h'm ook

Maar dat ga ik wel ff van dichtbij bekijken, in valencia wel te verstaan :Y *O*
 
IK vind dat rossi het verdient na alle elende!!!
Hayden had gewoon geluk dat rossi zoveel pech had en op de tt assen vond ik het sneu voor collin adwards.
hayden is gewoon geluk soms
ik vind rossi een echte strijder maar ja jullie zeggen het maar :]

Bijlage: wheelie master.JPG
 
IK vind dat rossi het verdient na alle elende!!!
Hayden had gewoon geluk dat rossi zoveel pech had en op de tt assen vond ik het sneu voor collin adwards.
hayden is gewoon geluk soms
ik vind rossi een echte strijder maar ja jullie zeggen het maar :]
Ik vond dat Hayden toch ook wel pech had, met zo'n teamgenoot :X
Rossi heeft het toch echt zelf verkloot de laatste race :Y
 
Nou eigenlijk de race er voor.
Toen die 5 punten liet liggen.
Maja bether luck next year 8-)
 
:N

rossi en Pedrosa

Pedrosa is toch verreweg de beste debutant sinds tijden en daarmee denk ik ook dat hij zich vol in de titelstrijd zal gaan mengen samen met Rossi, Capi, Melandri en Hayden. Stiekem hoop ik ook dat Nakano op de Honda mee kan doen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan