Poll: zijn getinte vizieren verboden?

Zijn getinte vizieren verboden?

  • Nee, mits de lichtdoorlaatbaarheid voldoende is

    Stemmen: 11 15,3%
  • Nee, de wet zegt niets over getinte/spiegelende vizieren

    Stemmen: 45 62,5%
  • Wel op de bromfiets, niet op de motor

    Stemmen: 0 0,0%
  • JA

    Stemmen: 16 22,2%

  • Totaal aantal stemmers
    72
Keb ook een donker vizier, geloof niet dat er iets over in de wet staat. Enige vervelende is dat je in het donker je vizier moet wisselen. Als ik weet dat ik in het donker moet rijden dan doe ik vtv het gewone vizier erop.
Heb dus op de 2e keus gestemd
 
ik kocht mijn arai vizier bij van de kuinder in hilversum.Zij zei dat ie eigenlijk niet verkocht mocht worden voor op de openbare weg :? maar ze verkocht m wel !
 
:] Ik heb een poosje met een getint vizier gereden. Een blauw reflecterend vizier om precies te zijn. Ik had destijds een Shoei system helm. Overdag prima oplossing. Zodra het echter schemerig begint te worden of je rijdt door een regenbui dan is het verminderde zicht nou niet echt prettig. Sinds kort rij ik met een Schuberth S1 waar een ingebouwde 'zonnebril' inzit. Behalve dat de helm stiller is is het feit dat je een dergelijk scherm ingebouwd hebt zitten een stuk veiliger en prettiger rijden.

In Nederland zijn getinte vizieren of zelfs reflecterende vizieren voor zover bekend niet verboden. In Engeland is dat wel verboden! :]
 
Bedoel je nu dat ik een boete zou kunnen krijgen voor mijn verkeersveilige donkere vizier waarmee ik beter zicht heb op de weg?
Ik vind een getint vizier veel veiliger dan een donker vizier, het is veel rustgevender en bij een ongeval heb je geen zonnebril in je neusbotje hangen.
 
euh? waarom zouden ze eigenlijk verboden zijn? net of je met een doorzichtig vizier niet onherkenbaar bent.

trouwens. een burka mag toch ook
 
euh? waarom zouden ze eigenlijk verboden zijn? net of je met een doorzichtig vizier niet onherkenbaar bent.

trouwens. een burka mag toch ook
Zelfde als je voorruit van een auto blinderen. Mag ook niet.

Dacht dat er in NL nog geen wet voor helmen is, maar in Engeland mag het vizier niet meer als 13% donker zijn ofzo :?
 
Waarom niet? Zolang ze maar gekeurd zijn...
Maar het is de keuring waar het probleem ligt. Bij mijn weten zijn er geen (of heel weinig) donkere vizieren gekeurd.
 
Op mijn arai staat: for daylight only. Is verboden om te verkopen, maar word wel gedaan O-)
 
ik dacht dat alleen spiegelende vizieren verboden waren, maar donker getint das gewoon een grote zonnebril.
 
Bij mij staat er "for circuit use only" oid B|
Boeit me geen fuck, toegestaan of niet... dan liever een boete dan dat ik mezelf in een vrachtauto parkeer omdat ik verblind werdt door de zon...
 
Voor vizierkleuren is niets geregeld in de wet, wat niet wil zeggen dat er niet kan worden opgetreden natuurlijk (art 5 WvW).

K.T artikel 5 :P :P

Verkoop is trouwens ook niet verboden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan