Polletje: Wie maakte een schuiver?

Polletje: wie maakte een schuiver?

  • Nul!

    Stemmen: 80 43,7%
  • 1

    Stemmen: 64 35,0%
  • 2

    Stemmen: 22 12,0%
  • 3

    Stemmen: 10 5,5%
  • 4

    Stemmen: 1 0,5%
  • 5

    Stemmen: 1 0,5%
  • 6

    Stemmen: 1 0,5%
  • 7

    Stemmen: 1 0,5%
  • 8

    Stemmen: 1 0,5%
  • 9

    Stemmen: 2 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    183
oops, had dit in "algemeen" willen posten,kan ie worden verplaatst?
 
Schuiver, schuiver, met 5km/h uitglijden op een totaal be-ijsde 50km/h weg in de binnenstad. Maar toch maar 1 gestemd dus ;)
 
Zodra ie niet gewoon omviel, maar ook een beetje "schoof" kan ie gewoon worden meegeteld hoor!
 
met me 250cc brikkie door onervarenheid de bocht uitgevlogen (voor de lens van een camera)

later
met een 50cc brommertje van een vriend schuivertje gemaakt (voorwiel weg in bocht) gelukkig me motorpak aan *D

met me echte motor nog nooit brokken gehad *D
 
Eén keer op school, rechts op de stoep rijdt ineens een fietser de weg op die mij niet gezien had verklaardde, ik met een gangetje van 30 zo der tegen aan.

Moto total loss, mijn net nieuwe pak gelukkig maar een beetje beschadigd

Staat daar ff 400 man te kijken!


Gelukkig wel alles netjes uitgekeerd maar ja daar gaat wel een mooi tijdje overheen. Pas na 3/4 jaar was alles rond, enige wat ik moest betalen was de helft van mijn eigen risico omdat de verzekering van de tegenpartij (interpolis) vast bleef houden aan 50/50 schuld.
 
Erm nog niet geschoven, maar wel paar keer momentjes gehad met name met remmen. Paar keer met remmen blokkerend voor- of achterwiel gehad. Afgelopen najaar nieuwe bandjes erom gelegd en daarna (tenzij met die graf pekel drek) nergens last meer van gehad.

Maandag stukkie gaan rijde met luukie. Aan het eind van het rondje komen we op een overzichtelijke kruising. Wij rijden op een voorrangsweg en rechts staat een busje en krappe 10 meter achter dat busje is een oversteekplaats, en ja daar staat een voetganger. Dus luukie vol in de ankers voor die voetganger, ik rij daarachter met een gangetje of 60. Dus ik moest nog harder remmen, geloof dat ik voor het eerst een stoppie heb gemaakt ;) Die voetganger zijn ogen konden niet veel groter worden :+
 
1 maal met mijn twee maanden oude zx6r met een snelheid van max 30km/h, schade 2400,- euro. Tweede keer met m'n zx6r en eensnelheid van max. 70 km/h onderuit, schade 10500,- euro.
 
paar weken geleden...... zonnetje scheen toen ik wegreed, 10 minuten later ijzel aan alle kanten en lag ik naast me motor.... voor het eerst in 6 jaar.
Schade:
Linker zijkap -> gefixed (50 Euro)
Linker kontkap -> nog niet gefixed, iemand een gele linker kontkap voor een SV650 (oud model liggen)? (MandyO had er nog eentje liggen, bedankt MandyO)
Schakelsetje -> Besteld, maar nog niet binnen.

Wel weer een ervaring rijker. Mijn adrenaline ging door het dak. Maar geen lichamelijke schade (behalve mijn gekrenkte ego ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in januari op de bromscooter op hele lage snelheid, ca. 10 km. denk ik, onderuit gegaan omdat een klojo met de auto zijn oprit achteruit afreed en te beroerd was om zijn zij-ramen te krabben. Ik toeterde nog, hij reageerde nog niet, en toen deed ik hetgeen ik altijd probeer niet te doen...voorrem aanraken, spekglad wegdek en ik viel om. Bromscooter...niets...ikzelf...gebroken schouder! En ik wilde net gaan lessen voor de motor!! Nou, daar was ik dus ruim 2 maanden zoet mee, nu heb ik vorige week alsnog mijn eerste motorrijles gehad :) Te gek hoor! Ik heb als doelstelling mijn A te halen voordat ik in december mijn rijbewijs voor de 2e keer moet verlengen. Moet kostenbewust denken toch??
 
Mijn eerste post :D


Ik heb met mn 125er gelukkig nog geen schuiver gemaakt.
Met mijn brommers, en dat waren er veul, jammer genoeg wel.

Eerste met een AGM 4 takt snorscooter, ik moest gaan gymen met school, het had net geregend en het fietspad was nogal nat dus.
Ik reed met een gangetje van 60, op de gymlocatie af. Kwam er een meisje aanfietsen, die van mij in paniek raakte, en besloot uit te wijken. Naar MIJN weghelft :? . Ik dus vol in de ankers, brommer begon te glijden, en boorde zichzelf de grond in. Ikzelf eindigde in een boom, hoofd eerst. Jammer genoeg hersenletsel aan overgehouden. -O-

2e keer met mijn AGM bamihok weer. Voorrem blokkeerde, en brommer gleed weg. Reed maar 20 ofzo :+ , dus niks aan overgehouden.

Toen een keer op mn MT5, ik ging iets te plat door de bocht. Waarna ik een KD deed, en daarna een Bodydown .

Daarna ging ik over op echte brommers, kocht een Rieju RR.
Daarmee deden mn remmen helemaal niks, toen ik op een bocht afreed.
Dus ik stuurde in, en ging onderuit. Gebroken arm en been aan overgehouden.

En als laatste, met de 50cc variant van mn motor, Aprilia RS Extrema 50.
Ik reed een bocht in, maar had een AM6 blok onder AM5 frame liggen. De ketting liep dus niet recht. In die bocht liep mn ketting eraf, en blokkeerde mn achtertandwiel.
Aangezien ik 70 reed en lekker plat ging, liep ook dat uit op een schuiver, op een gebroken enkel en heel wat schaafwonden gelukkig weinig aan overgehouden.

Hopelijk heb ik meer geluk met mn motor .
 
met lessen, een achtje maken is ook niet mijn ding :9 die vent maar zeggen dat ik ergens op moest letten (een bocht of sow) dus ik op letten.... moet je neit doen bij achtjes draaien gewoon je gedachtes op 0 zetten :)
 
geen schuivers hier, wel een keer in de berm geparkeerd! Waarna ik ontdekte dat de berm héél erg afliep en me motor omviel >.<
 
schuiver op Schiphol, de bocht ging omhoog naar rechts

ik met een kneedown stoerkijkend, motor naar links weg snuivend
 
1 keer, neefje voor t eerst achterop de motor. De afrit op en insturen voor de bocht. Gaat ie rechtop zitten. Bird rechtdoor 't gras in ,2500 euro schade. gelukkig geen letsel.
 
Eerste keer door onervarenheid (toen de meeste MF-ers nog geboren moesten worden, 1982), twee maal door SMIDSY's :X

MAar wat wil je er eigenlijk mee, TS? :?
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste post :D


Ik heb met mn 125er gelukkig nog geen schuiver gemaakt.
Met mijn brommers, en dat waren er veul, jammer genoeg wel.

Eerste met een AGM 4 takt snorscooter, ik moest gaan gymen met school, het had net geregend en het fietspad was nogal nat dus.
Ik reed met een gangetje van 60, op de gymlocatie af. Kwam er een meisje aanfietsen, die van mij in paniek raakte, en besloot uit te wijken. Naar MIJN weghelft :? . Ik dus vol in de ankers, brommer begon te glijden, en boorde zichzelf de grond in. Ikzelf eindigde in een boom, hoofd eerst. Jammer genoeg hersenletsel aan overgehouden. -O-

2e keer met mijn AGM bamihok weer. Voorrem blokkeerde, en brommer gleed weg. Reed maar 20 ofzo :+ , dus niks aan overgehouden.

Toen een keer op mn MT5, ik ging iets te plat door de bocht. Waarna ik een KD deed, en daarna een Bodydown .

Daarna ging ik over op echte brommers, kocht een Rieju RR.
Daarmee deden mn remmen helemaal niks, toen ik op een bocht afreed.
Dus ik stuurde in, en ging onderuit. Gebroken arm en been aan overgehouden.

En als laatste, met de 50cc variant van mn motor, Aprilia RS Extrema 50.
Ik reed een bocht in, maar had een AM6 blok onder AM5 frame liggen. De ketting liep dus niet recht. In die bocht liep mn ketting eraf, en blokkeerde mn achtertandwiel.
Aangezien ik 70 reed en lekker plat ging, liep ook dat uit op een schuiver, op een gebroken enkel en heel wat schaafwonden gelukkig weinig aan overgehouden.

Hopelijk heb ik meer geluk met mn motor .

dat hoop ik ook voor je ja :')

verder NOG nooit gevallen met de motor wel met de brommert op een weg met een laagje ijs:P
 
Ik 2 winters geleden......................op het ijs.....................met de scooter })

Met 40 lekker dikke meters glijden.............(reed met een paar vrienden op een bevoren meertje/plas)

O met de moto :o .......................geen :+
 
Laatst bewerkt:
Met de scooter jaren terug (achteraf liever schakel gehad) vele keren. met de motor eigenlijk nog niet. Afgelopen weekend met JOOB naar Vianden geweest. We reden een helling op, en ik reed voorop, de jongens liepen al een eindje achter mij. op die helling was een Gravel-parkeerplaats waar een witte auto stond met wat blauw en 2 kerels in korte broek. Opeens loopt er zo'n pipo de weg op met z'n handje de lucht in! ik in de ankers en wil nog net de parking oprijden. nooit meer dus, voortaan ogen dicht en GASSS. Mee dat ik indraai kon ik munne fiets wegleggen :(

Alleen stepje beschadigd trouwens :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan