Polletjestijd voor Fransoezjes bakkie

Wat wordt het

  • Soez met velorex

    Stemmen: 0 0,0%
  • Soez met superelastic

    Stemmen: 2 16,7%
  • Honda met velorex

    Stemmen: 1 8,3%
  • Honda met superelastic

    Stemmen: 9 75,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12

MZintruder

MF veteraan
23 jun 2006
1.365
0
NH
Oke, om de boel dan eindelijk eens defi te trachten proberen te krijgen maar even een polletje starten voor het bakkie van Fransoezje :) (als het kan met onderbouwde kritiek O-) )

De (Super)Soez:
dsc01212zy1.jpg

De Honda:
dsc01273wg5.jpg

De Velorex:
foto4lf4.jpg

De Superelastic:
sushi1.JPG

Mijn idee is de Honda met Superelastic, maar ik sta open voor discussie. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, eigenlijk zou voor mij de keuze honda-velorex moeten zijn. :P

Maar ik heb toch gestemd op :^


soes is ze blij mee als solo-fiets, dus waarom niet laten dan.
En de elastiek is toch wat steviger dan de velorex, volgens mij. :]
 
Over wat voor typen Honda en Soez hebben we het precies? (cilinder-inhoud)

Ik neig naar de Elastiek, is niet direkt zijspantechnisch onderlegt maar eerder omdat die denk ik wat praktischer is. 'Veel' mensen hebben een beetje moeite met de instap in de Velorex, de Elastiek kan open klappen/schuiven (toch?). Verders zit het Elastiekje wellicht iets steviger in mekaar.

Noh nie hestemt.
 
Ik ga ook voor de Honda met de SE

De Se:
steviger frame
betere wielophanging
confortabele instap
stabilisator stang?
Kofferbak die apart afsluitbaar is i.p.v. rugleuning naar voren klappen.
 
Over wat voor typen Honda en Soez hebben we het precies? (cilinder-inhoud)
De Honda is een CB 500 met 650 blok, de Soez is een GS 650 GT.
Ik neig naar de Elastiek, is niet direkt zijspantechnisch onderlegt maar eerder omdat die denk ik wat praktischer is. 'Veel' mensen hebben een beetje moeite met de instap in de Velorex, de Elastiek kan open klappen/schuiven (toch?). Verders zit het Elastiekje wellicht iets steviger in mekaar.

Noh nie hestemt.
Het elastiekje kan idd opengeklapt worden.
 
yep, ik ook hando met superelastic.
de kwaliteit van de superelastic is gewoon beter als van de velorex.
als je de torsiestang gebruikt rijdt het ook nog best aardig.
kan ik je uit ervaring vertellen.

full
 
Ik heb ook een GS gehad en die was onverwoestbaar, denk dat ik voor de GS + elastiekje ga.

Hoewel ik hem optisch denk ik beter naast de Honda vind passen, kwa "stijl'
 
yep, ik ook hando met superelastic.
de kwaliteit van de superelastic is gewoon beter als van de velorex.
als je de torsiestang gebruikt rijdt het ook nog best aardig.
kan ik je uit ervaring vertellen.

[afbeelding]
Nooit geweten dat jij ooit zo klein geweest bent :?

:+


Honda met superelastiek, volgens mij gaat ze er geen miljoenen kilometers mee maken dus cardanargument van Bachus vervalt. Frame goed verstevigen en ook weer opgelost. En dat rood geen kleur is weten we ondertussen allemaal wel 8-).
 
Qua kapsel lijkt die jongeman anders meer op jou, Ralf. O-)

Maar even serieus, beide modellen hebben voor- en nadelen.

De SE is in het gebruik paktischer door de instapklep en de beter bereikbare (en grotere) bagageruimte, maar heeft - omdat hij is ontworpen voor MZ-fietsen met ruggegraatferame - een wat bewerkelijkere aansluiting dan de voor Jawa (dubbel wiegframe, net als CB en GS) ontworpen Velorex 592, die overigens nog steeds in productie is en waarvan de onderdelen dus wellicht beter verkrijgbaar zijn. Ook levert Velorex tegenwoordig ook zwaardere frames, die welicht beter geschikt zijn voor aan deze fietsen.

Wat betreft de rij-eigenschappen beperkt mijn ervaring zich tot een behoorlijk versleten SE (zonder stabilisatiestang) en daar heb ik, zoals bekend, veel plezier mee beleefd. Die SE-bakken zijn geniaal simpel en doordacht qua gebruiksgemak, alleen de ophanging van de instapklep is wel wat gevoelig als je gaat proberen het geheel op z'n rug te leggen. Dan kunnen de scharnieren afbreken, maar zolang je alle drie de wielen op het wegdek houdt is er niets aan de hand. O-)
 
Gezien de datum vorige post wordt er door fransje nog hard na gedacht O-)

Heb ondertussen het club huis al tig keer laten opruimen voor aanbouw project...............maar noppe

nee hoor!

zondag wordt clubhuis goed benut :Y :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan