Polyester kuipdelen

VFReak

MF'er
Donateur
9 apr 2003
236
0
Den Dungen
Omdat ik afgelopen woensdag mijn VFR een beetje ongelukkig heb geparkeerd (ik stond nog niet stil, maar ging 90km/h), moet er nogal wat tupperware vervangen worden. Originele honda delen wordt wel erg prijzig.
Sloopdelen zijn niet zo gemakkelijk te vinden, zeker niet in het zwart.

Ook een mogelijkheid is om imitatie polyester kuipdelen te kopen. Die zijn redelijk geprijsd, maar moeten dan nog wel gespoten worden.
Is er iemand hier die ervaring heeft met polyester vervangings kuipen??
 
Nee maar wel met fiberglas: Klikkerdeklik.

full


Zoiets? Is van Fiberglas, voor de VFR750. (Wat rijd jij? Bouwjaar en/of RC nummer helpt...) Andere kuipdelen kan ik ook bestellen bij die duitser, en de prijs kan ik navragen als je interesse hebt.

Hoeveel het kost om die te spuiten weet ik niet, en ik weet ook niet welke delen je nodig hebt. Maar er zijn vast genoeg mensen die er ervaring mee hebben.

Ik was laatst voor zo'n linker en rechter deel voor de aanschaf samen 200 kwijt, maar dat was voor de Suzuki RF.

Ze komen trouwens in zwart fiberglas met een witte coatinglaag aan de buitenkant wat het spuiten bemakkelijkt.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reply maar ik moet met links typen omdat mijn rechter pootje nog in het gips zit.

Is fiberglas niet hetzelfde als polyester?? :?

Doeternuffnietoe: het gaat om een rc46 uit 1998. Het voorste kuipdeel en het linker zijdeel zijn kapot. Mail me maar voor de prijs daarvan als je het niet hier op het forum wilt zetten.

Kun je ook iets zeggen over de pasvorm en de duurzaamheid van die delen?
VFR rijders zijn namelijk nogal antfuckers en ik ben daar geen uitzondering op.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of polyester hetzelfde is als fiberglas. De RC46 heb ik geen info over, dat moet ik navragen voor je. Maar het is toch een 750?

Pasvorm=passend met hier en daar wat vijl/schuurwerk om het helemaal mooi, glad en spuitklaar te maken. Alleen gaten (voor montage) moet je zelf boren omdat de maker geen proefmotor heeft staan. De duurzaamheid is prima, fiberglas is stevig spul.

Dus als ik het goed begrijp zoek je een linker zijkuip en een topkuip?
 
Een RC46 is een VFR800; in mijn geval uit 1998. En ik zoek het linkerzijdeel en de topkuip waar de koplamp in zit. Dat is wat ik op dit moment denk te weten want ik heb na de crash de motor niet meer gezien.
 
Oh, in dat geval wacht je beter af tot je zeker weet wat er loos is.

Ik weet iig. dat ik kuipdelen kan krijgen voor de 800, maar welke weet ik niet zeker. Maar als je linker kuipdeel kapot is, heeft je achterkant (achterkuip dus) dan geen schade? Ik zal het er morgen iig. bij vragen, als ik die kerel bel of e-mail, met een prijsje erbij.

Oh, enne: beterschap!
 
thanx. Ik heb mijn motor alleen nog maar op de auto/motorambulance zien staan en ik hen toen geen schade aan de achterkant gezien. Maar ik voelde toen ook geen pijn en dat was toch niet helemaal realistisch.....
 
Geloof me, ik weet er alles van... B| (Ik was gelukkig alleen maar enorm stijf de dagen erna...)

Heb je wel al een schade rapport gehad?
 
Het is een WA gevalletje. Eigen schuld. Een schade rapport krijg ik dinsdag.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan