Polyester zagen?

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Aangezien er voor een ZZR niet zoveel op de aftermarket is en ik graag een wat sportiever voorspatbord wil (ja, ik heb er 1 gezien van carbon op een japanse site en die mag inclusief verzendkosten zowat 500, pleuro's kosten, doei..) ben ik van plan om die grote snavel in te korten. Mijn vraag is, als ik dat ga doen (met een Dremel b.v.) moet ik dan het polyester afplakken om scheuren tegen te gaan :? Iemand hier ervaring mee :?
 
Met een dremel kan wel... Maar je moet donders goed oppassen dat je niet uitschiet. Dat heb ik vrij regelmatig gehad met kunststof. Waarom weet ik ook niet. Hout, Alu en zelfs staal gaan zonder problemen maar bij kunststof heb ik wel eens wat problemen.

Als ik jou was zou ik proberen op de een of andere manier je voorspatbord met een figuurzaag in te korten.
Hou je er wel rekening mee dat het kunststof zelf ws niet de kleur heeft van je voorspatbord...
:)
 
Allereerst lijkt het me onwaarschijnlijk dat een orgineel spatbord van polyesther gemaakt is! Normaliter wordt dit van ABS of een andere thermoplastische kunstof gemaakt! Dit is dus prima met een Dremel o.i.d. te snijden, mits je zorgt dat het niet wegsmelt, laag toerental dus!
Mocht het dus toch polyesther zijn is dit ook prima te slijpen hoor, zal alleen als je té snel slijpt willen splinteren!

Toch zin in een carbon spatbord????
Kijk hier ff!
http://www.racingresearch.nl/Nederlands/index_nl.html
 
Als ik jou was zou ik proberen op de een of andere manier je voorspatbord met een figuurzaag in te korten.

Hou je er wel rekening mee dat het kunststof zelf ws niet de kleur heeft van je voorspatbord...
:)

..bedankt voor de tip! Misschien niet eens zo gek om te figuurzagen..
..je bedoelt dat het gespoten is en weleens wit kan zijn :? Als dat zo is moet ik 'em idd overspuiten...
 
Allereerst lijkt het me onwaarschijnlijk dat een orgineel spatbord van polyesther gemaakt is! Normaliter wordt dit van ABS of een andere thermoplastische kunstof gemaakt! Dit is dus prima met een Dremel o.i.d. te snijden, mits je zorgt dat het niet wegsmelt, laag toerental dus!
Mocht het dus toch polyesther zijn is dit ook prima te slijpen hoor, zal alleen als je té snel slijpt willen splinteren!

Toch zin in een carbon spatbord????
Kijk hier ff!
http://www.racingresearch.nl/Nederlands/index_nl.html

..jij zegt het, ik zou het verschil niet eens weten tussen ABS, polyester of een andere thermoplastische kunststof :? Kan het tuurlijk wel proberen op een laag toerental..of idd figuurzagen ;) Bedankt ook voor de link, altijd makkelijk :}
 
Is het een tip om eerst eens lekker met schilderstape de boel af te plakken en dan de lijn er op kleuren. Dan zie je veel beter waar je moet zagen en het is makkelijker af te tekenen. Volgensmij gaat het ook splinteren tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan