Pomp Magna 84 slaat niet aan.

Lenny87

MF'er
22 jan 2021
61
9
Utrecht
Instagram
De pomp op mijn Magna wil maar niet aanslaan. Er zit een nieuw relais voor (omdat ik dacht dat dat het probleem was) maar hij doet niks.

De pulsgevers zijn vervangen en hij vonkt goed, de accu is vol, en de pomp zelf is ook nieuw en werkt goed. Moet ik het zoeken bij 1 van de CDI's? Hoe ga ik te werk? In het werkplaatshandboek vind ik hier niet veel over.

Bvd!
 
aansturing relais nakijken. hoe ? zie post Willem
Heb even gezocht naar een schema maar het relais dat de brandstofpomp van spanning voorziet lijkt alleen een gedeelde massa te hebben met de ontstekingsmodules en alles eromheen, niks anders. Het contact dat ook over de dodemansknop en contact loopt voorziet de boel van spanning. Iets anders heeft die pomp ook niet nodig. Kind kan de was doen.

Al zou de pomp rechtstreeks op de accu via een lichtschakelaar die op het stuur met tape vast zit aangesloten zou zitten dan zou die het gewoon moeten doen. Ik zou het in dat circuit gaan uitsluiten dat er een fout inzit. Zelfs de massa kan het zijn.

Maar dat was natuurlijk mijn conclusie nadat ik zelf maar opzoek ben geweest naar een schema waar magna 1980-85 bij stond. Ik zou daar eigenlijk mee op moeten houden, te vriendelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan