Pompstation in Dronten verwisseld benzine en diesel in ondergrondse opslagtank waardoor je dus verkeerde brandstof tankt.

sukayaho

MF veteraan
22 feb 2023
1.161
1.332
Zuid Limburg.
Zou je maar gebeuren denk je de juiste brandstof te tanken.
Hebben ze in de ondergrondse opslag tank benzine verwisseld met diesel.
En tank je hierdoor verkeerde brandstof zonder dat je het weet.
Wat een domme fout.
Staat wel in artikel dat het verzekeringswerk is bij de gedupeerde klanten.
Maar wat als je een oudere auto of motor hebt en schade eventueel duurder is dan dagwaarde.
Ben je wel mooi zo je auto of motor kwijt door dit soort grappen.
Maar ik heb ook geen idee wat het verder voor schade oplevert aan je motorblok en wat de kosten hiervan zijn.

Tankstation in Dronten verwisselt per ongeluk benzine en diesel

Screenshot_20230714-050535.png


Screenshot_20230714-050558.png
 
Laatst bewerkt:
Diesel in een benzine is relatief eenvoudig op te lossen en geeft niet veel schade. Klein beetje kan je mee doorrijden. Als t veel is stopt de motor. Leegpompen en bougies vervangen en je kunt weer gaan.
Benzine in een diesel is meer werk en kan voor wat meer schade veroorzaken. Gelukkig wel op te lossen.
Maar wat een fout ja, iemand had zn dagje niet daar.
Overigens is dat vd dagwaarde met een ouder voertuig wel vaker zo. Wat als jij je 20 jaar oude auto bij de albert heijn neer zet en de vrachtwagen chauffeur die komt lossen de hele zijkant eruit rijdt… krijg je vaak ook niet genoeg terug voor een andere auto. Best slecht eigenlijk.
 
Diesel in een benzine is relatief eenvoudig op te lossen en geeft niet veel schade. Klein beetje kan je mee doorrijden. Als t veel is stopt de motor. Leegpompen en bougies vervangen en je kunt weer gaan.
Zo simpel is dat niet.
Motor blijft wel rijden, maar gaat inhouden.
Je moet het hele brandstofsysteem schoonmaken.
Het komt zelfs in de motorolie, dus die ook vervangen.
 
Zo simpel is dat niet.
Motor blijft wel rijden, maar gaat inhouden.
Je moet het hele brandstofsysteem schoonmaken.
Het komt zelfs in de motorolie, dus die ook vervangen.
hoezo komt het in de motorolie? Benzine komt daar toch ook niet?
 
Zo simpel is dat niet.
Motor blijft wel rijden, maar gaat inhouden.
Je moet het hele brandstofsysteem schoonmaken.
Het komt zelfs in de motorolie, dus die ook vervangen.
Welnee man, Vaak ben je te bang

We renigen de blokken met dieselolie, paar liter er in, paar seconden laten lopen, olie er in en effe rijden tot de witte walm weg is... Als je je tank afgetapt hebt en weer verse 98 (!!!!!) er in hebt gedaan doorstarten tot de diesel uit de vlotterkamers is en rijen met dat hok
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Welnee man, Vaak ben je te bang

We renigen de blokken met dieselolie, paar liter er in, paar seconden laten lopen, olie er in en effe rijden tot de witte walm weg is... Als je je tank afgetapt hebt en weer verse 98 (!!!!!) er in hebt gedaan doorstarten tot de diesel uit de vlotterkamers is en rijen met dat hok
Meen je dit nou serieus?
Doe jij dit echt met je FZR,s
En RD?
Heel apart...
 
Welnee man, Vaak ben je te bang

We renigen de blokken met dieselolie, paar liter er in, paar seconden laten lopen, olie er in en effe rijden tot de witte walm weg is... Als je je tank afgetapt hebt en weer verse 98 (!!!!!) er in hebt gedaan doorstarten tot de diesel uit de vlotterkamers is en rijen met dat hok
motor houdt in
 
Toen ik een kleine vloot van safarivoertuigen (oude landcruisers en 1 antieke landrover) onder mijn hoede had als manager van Kasanka National Park, overkwam me dit een aantal keer, in beide richtingen. Druk, druk, druk. Wat denkwerk leidde toen ook tot de conclusie dat benzine in de dieseltank erger was.

In de praktijk bleken de gevolgen voor deze bejaarde voertuigen niet groot. In ieder geval minder dan over de kop slaan en ondersteboven terechtkomen, wat de Afrikaanse chauffeurs regelmatig overkwam...
 
Korte stukjes...benzine langs de zuigerwand in je carter. ;)
Veel klanten die ik heb en korte stukjes rijden...merk je aan de olie. Schraler en soms zelfs stinkend.
Ja, maar als je diesel tankt per ongeluk betekend niet dat binnen 10 kilometer je carter vol zit.

Volgens mij is het hier bij de ouwe-frikandellen-motoren tank leeghalen, vlotterbakken leeg, benzine erin, misschien wat langer starten maar dan moet alles het weer doen (na een rookwalmpje of 2) lijkt me zo.
 
Maar ik vraag me toch wel serieus af hoe dit kan gebeuren…. Hebben die slangen op de tankwagens geen ander gekleurde doppen of weet ik wat om dit te voorkomen
 
heb ook ooit eens de bus van het werk vol gedaan met benzine. een volledig zwart pistool is toch diesel nee ? niet altijd blijkbaar :(
 
Lekker dan… gelukkig ruik je t op de motor snel genoeg als je er diesel in staat te gieten. Niet verder rijden en de anwb bellen moet t probleem wel oplossen dan denk ik.
 
Ja, maar als je diesel tankt per ongeluk betekend niet dat binnen 10 kilometer je carter vol zit.

Volgens mij is het hier bij de ouwe-frikandellen-motoren tank leeghalen, vlotterbakken leeg, benzine erin, misschien wat langer starten maar dan moet alles het weer doen (na een rookwalmpje of 2) lijkt me zo.

Zeker waar.

Echter...als je benzine dus niet aanslaat...en je diesel dus in je carter komt..doe ik persoonlijk dus wel vervangen.
Puur op basis van gevoel en ervaring.
Heb een benzine pomp aan de garage vastzitten dus heb het een en ander meegemaakt in 25 jaar ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan