Pompstation in Dronten verwisseld benzine en diesel in ondergrondse opslagtank waardoor je dus verkeerde brandstof tankt.

Had woensdag getankt en vrijdag pas mail.
Had al 150 km gereden en tot vandaag niet meer mee gereden.
Maar inderdaad ga nu toch de tank laten leeghalen en nieuwe diesel erin.
Volgens mijn garage had ik het al lang moeten merken met inhouden maar hij rijd nog als een zonnetje.
Bedankt voor de tip Martin
 
Had woensdag getankt en vrijdag pas mail.
Had al 150 km gereden en tot vandaag niet meer mee gereden.
Maar inderdaad ga nu toch de tank laten leeghalen en nieuwe diesel erin.
Volgens mijn garage had ik het al lang moeten merken met inhouden maar hij rijd nog als een zonnetje.
Bedankt voor de tip Martin

Zekerheid voor alles maar denk dat je al wat had moeten merken .

Ik heb contaminaten meegemaakt waarbij er vanaf Amersfoort tot aan de duitse grens auto's stil waren gevallen.😆

Of we even 2x 80.000 liter uit wilden zuigen...
Hele nacht mee bezig geweest
 
Ik was dus 1 van de ongelukkigen die deze brandstof heeft getankt.
Het blijkt dat er nog wel veel diesel in de opslagtank zat en dit vermengd is met euro95.
Heb nu 150 kilometer gereden en nog geen last van inhouden of stoeken van de motor.
Betreft Transporter t5 uit 2014.
Er zijn 15 gedupeerden en we hebben allemaal een mail gehad van het betreffende tankstation dat als er schade ontstaat dit vergoed word.

Had woensdag getankt en vrijdag pas mail.
Had al 150 km gereden en tot vandaag niet meer mee gereden.
Maar inderdaad ga nu toch de tank laten leeghalen en nieuwe diesel erin.
Volgens mijn garage had ik het al lang moeten merken met inhouden maar hij rijd nog als een zonnetje.
Bedankt voor de tip Martin
Ik snap iets niet..
Hoe weet het betreffende tankstation jouw email adres?.
Dat is raar..
Je schrijft dat je pas vrijdag een email hebt gekregen.
Dus je hebt donderdag ook gereden.
Je schrijft 150 km in totaal.
De garage kan wel leuk zeggen dat je het had moeten merken met inhouden.
Stom verhaal van garage die had meteen moeten zeggen dat je de brandstof tank moet leeghalen raar dat ze dit niet zeggen.
Maar die garage vergoed de eventuele schade niet.
Ze hebben niet op papier geschreven dat je met verkeerde brandstof kan door rijden want dat is dan tegen regels autofabrikant.
Dus die garage of monteur kletst ook maar wat.
En dan nog je blijft er mee rond rijden wetende dat er verkeerde brandstof inzit.
Is het nu niet zo bij schade de verzekering pompstation voert dan aan.
Je wist dat er foute brandstof in zat .
Leeghalen doe je dan meteen en kosten zijn voor de pompstation neem ik aan.
Nu je willens en wetens door rijd en het ook nog hier op sociale media neerzet denk ik dat je in geval van schade geen cent krijgt.
Want ze gaan dan aanvoeren dat je willens en wetens door reed.
Sorry ik had geen meter meer gereden als je weet er is verkeerde brandstof ingekomen.
En die garage met ze domme verhaal nooit meer komen.
 
Laatst bewerkt:
Had een volle tank vandaag even diesel erbovenop
Dit dus.
Ik snap dit echt niet wetende dat je verkeerde brandstof had .
Jij daarop brandstof tank niet meteen leeg laat halen.
Maar erna nog gaat volgooien🤔🤔🤔🤔.
Zal wel denk ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Daar tank ik geen diesel in, blok binnenin maken we wel zo schoon... Ze gaan niet in de toerenbegrenzer he
Ik wel, was nog niet helemaal wakker en heb BP ultimate diesel getankt en kwam er met m'n suffe kop pas achter bij het
afrekenen, ik vond het nogal goedkoop _O- . Nu had ik gelukkig niet volgetankt en er zat nog wat benzine in, dus ik de rest afgevuld met
gewone benzine. Gelukkig zat er nog gewone benzine in de vlotterbakken en startte de motor nog, moest hem wel boven de 4000 toeren houden,
maar ik ben zo thuis gekomen . Onderweg zette ik nog de hele straat blauw met rook. Thuis alles afgetapt en verse benzine er in en het duurde toch nog vrij lang voordat het roken minder werd. Het was met de RD500. Op mijn werk heb ik het 2x meegemaakt bij klanten, beide BMW K serie rijders.
Overigens geen van beide met motorschade, ze stoppen er namelijk vrijwel gelijk mee als er diesel in de injectie komt.
 
Geen paniek!

Wel eens de tank van de auto half vol gedaan met diesel. Mijn eigen fout:X
Komt de pomp-bediende naar buiten rennen. STOP!!!

Tsja, wat te doen?
Gewoon tank afgevuld met benzine en rijden!
Auto trok iets langzamer op, en bij overgang versnelling (automaat) kwam er een klein zwart pluimpje uit de uitlaat.
In die tijd reed ik veel, dus met paar dagen was de diesel er al weer uit. Geen tijd om pakkingen te slopen.
Week later na enkele tankbeurten was de diesel wel opgestookt. Nooit verder problemen ervan gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan