poort/schuur deur

Eriky

Die hard MF'er
7 okt 2001
714
0
Binnenkort wordt er naast ons huis een poort gemaakt. De deur wordt 90 cm breed. Aangezien ik zelf nog geen motor heb om te testen of hij hier wel doorheen kan, hoor ik graag jullie ervaringen met schuur- en poortdeuren :)
 
Ik heb een drempel van 30 cm om in mijn berging te komen, da's nog minder.

Maar 90 cm moet lukken, meestal kun je de spiegels van je motor in klappen en dan kun je er wel door heen.
 
Anders schuin insteken ofzo :) Lukt hier ook nog.. ook kleine poort, crosser past er zo in, GS500e ff oppassen met de spiegels (zaten op de kuip vast, dus niet op het stuur)... ER-5 en Fazer 600 gingen er ook prima zonder problemen in. Enige probleem is de Goldwing, die past niet :+
 
Hiero 85 cm goed te doen met supersport of naked bike zonder inklappen van spiegels. Wel schuin insteken.
 
We hebben hier een oprit met een stoepje eerst. En de straat zelf is een nachtmerrie met precies bij de oprit een ingezakte put en een hoop schots en scheef staande stenen. En dan willen ze ook nog eens een poortdeur erbij gaan maken..ghehe ;(
Het zal wel een kwestie van ervaring en beheersing zijn maar het lijkt me in het begin erg lastig.
 
Anders schuin insteken ofzo :) Lukt hier ook nog.. ook kleine poort, crosser past er zo in, GS500e ff oppassen met de spiegels (zaten op de kuip vast, dus niet op het stuur)... ER-5 en Fazer 600 gingen er ook prima zonder problemen in. Enige probleem is de Goldwing, die past niet :+

heb je meteen een reden om die frigo box buiten te keilen }) })
 
heb je meteen een reden om die frigo box buiten te keilen }) })

Heb zelf geen goldwing hoor ;) M'n oom heeft een Kawasaki Voyager XII (1200cc dus)... ook zo'n zelfde schuit. Die past er ook zeker niet doorheen. Die kan niet eens de draai in de poort maken })
 
Heb zelf geen goldwing hoor ;) M'n oom heeft een Kawasaki Voyager XII (1200cc dus)... ook zo'n zelfde schuit. Die past er ook zeker niet doorheen. Die kan niet eens de draai in de poort maken })
I know
en als je er een moest hebben zou je het hier zeker niet toegeven (zou ik ook niet doen)

hoewel, kwou dak er een had verkopen = 2x R1 of R1+GSXR 1000 of ................... :P
 
Ik moet een nogal rare bocht maken voordat ik in mijn schuurtje ben. Het gaat allemaal wel, maar ik moet wel twee keer steken. Mijn deur van de schuur is ook 90 cm breed en dat past dus precies. Wel moet ik mijn spiegels dan inklappen.
 
ik heb een hele garage voor mijn fiets alleen hehe

gegoten garagevloeren zijn ook leuk om burn outs op te oefenen
 
I know
en als je er een moest hebben zou je het hier zeker niet toegeven (zou ik ook niet doen)

hoewel, kwou dak er een had verkopen = 2x R1 of R1+GSXR 1000 of ................... :P

Jawel, zou het wel toegeven, als ik een jaar of 60 ben (dat hoop ik wel te halen zonder ongelukken) dan wil ik best een Goldwing voor erbij hoor. Lekker rustig rijden.. radiootje aan, lekker stoeltje om op te zitten })

Maar eerst : Supersport & naked bikes :)
 
Ik heb me trouwens wel opnieuw laten inschrijven bij de woningbouw. De reden hiervoor is dat ik een schuur wil hebben bij m'n huis, waar ik zonder problemen in kan met m'n motor, en waar ik dan ook nog fatsoenlijk aan het knutselen kan.
 
De deuropening van m'n schuurtje is 80,2 cm... De deur 85... Houd rekening met de deurposten (steken toch wat naar binnen)...

Met een '98-er ZX-6R en 1 ingeklapte spiegel is het een eitje om het ding de schuur in te krijgen... :)

Moet dus met 85-90 cm deuropening makkelijk gaan... Zolang je geen Goldwing of zo hebt...
 
Jawel, zou het wel toegeven, als ik een jaar of 60 ben (dat hoop ik wel te halen zonder ongelukken) dan wil ik best een Goldwing voor erbij hoor. Lekker rustig rijden.. radiootje aan, lekker stoeltje om op te zitten })

Maar eerst : Supersport & naked bikes :)
volgens mijn berekeningen is de kans dat de gemiddelde m-f er 60 jaar wordt



heeeel erg klein })
 
Het ligt er natuurlijk aan of je een draai moet maken voordat je de poort ingaat. En dan ligt het er ook nog maar aan hoeveel ruimte je hebt om te steken/draaien.

Mijn vorige woning had achter (poortgang), weinig of geen draairuimte. Moest een hoek van 90 graden maken. Conclusie: dat werd een deur van 120 cm. breed.

Ga je gewoon rechtuit naar binnen, dan moet het lukken. Evt. spiegels inklappen en zijwieltjes ;) erafhalen.

CAT
 
volgens mijn berekeningen is de kans dat de gemiddelde m-f er 60 jaar wordt



heeeel erg klein })

Toen ik 20 was ging ik er ook van uit da'k de 40 niet zou halen, is echter in NO-TIME wel gelukt :}
Zal dan de 60 ook wel halen :P
Geen belangstelling voor een Gold-Wing trouwens :z
 
Het ligt er natuurlijk aan of je een draai moet maken voordat je de poort ingaat. En dan ligt het er ook nog maar aan hoeveel ruimte je hebt om te steken/draaien.

Mijn vorige woning had achter (poortgang), weinig of geen draairuimte. Moest een hoek van 90 graden maken. Conclusie: dat werd een deur van 120 cm. breed.

Ga je gewoon rechtuit naar binnen, dan moet het lukken. Evt. spiegels inklappen en zijwieltjes ;) erafhalen.

CAT
Lekker ruim pad dan... Het padje achter m'n tuin is zo breed, dat een ZX-6R met vier keer steken en vijf centimeter speling door een poort van 1.30 breed kan.... Maar het gaat... En met uitgeklapte spiegels... Piccies:

Gang:
muisopfiets2.jpg


Schuurdeur (achtergrond)
DSCF0056%20-%20ZX-6R.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan