Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een tweetakt carburateur is gewoonlijk een viertaktcarburateur met een andere gasnaald.Dat komt omdat je er een tweetakt carburateur opgezet hebt .
Omdat het zelf gemaakt is of niet gasdicht?Het kan natuurlijk niet aan die zelfgemaakte PVC aanzuigbuis liggen.
Een tweetakt carburateur heeft ook een andere afschuining van de gasschuif. Heeft te maken met het andere soortelijk gewicht van de brandstof. Tenzij je natuurlijk een separate olietoevoer hebt.Een tweetakt carburateur is gewoonlijk een viertaktcarburateur met een andere gasnaald.
Gasschuif zou goed kunnen, maar is die andere afschuining niet als compensatie voor de lagere stroomsnelheid bij een tweetakt rond kwart gas??Een tweetakt carburateur heeft ook een andere afschuining van de gasschuif. Heeft te maken met het andere soortelijk gewicht van de brandstof. Tenzij je natuurlijk een separate olietoevoer hebt.
Omdat een tweetakt bij lagere gasstanden nog niet optimaal spoelt blaast hij tijdens de arbeidsslag (zuiger komt omlaag, carter comprimeert) een deel terug. Bij lage toerentallen is de cylindervulling zo beroerd dat er ondanks het dubbele aantal aanzuigmomenten minder mengsel door de carburatie komt. Pas als het toerental omhoog gaat klopt de spoeling weer en vliegt de hoeveelheid mengsel die er doorheen stroomt omhoog.