populair?

Jaro

MF veteraan
23 jun 2001
2.322
2
Almere
Dit is niet zo'n populair onderdeel van motor-forum.nl hè? Heeft iedereen hier een PK-monster of zo???? 8-)
 
Tja, een Fazer valt niet in de categorie Supersport. Volgens mij bezit een bovengemiddeld percentage van de forummers een supersport en die lullen meer dan ze rijden })
 
lol!

goeie, soeptablet

Ach ja, die jongens in het race-gedeelte hebben wat meer te zeggen: Ik ben tevreden met mijn Pan, en kapot gaat er ook al niets aan :)

Ik heb ook al een paar keer kennis gemaat met het traction-control systeem van mijn pan, bij regen :) Heeft toch een beetje meer koppel en vermogen als mijn 600'er Diversion. Hoe hebben die racejongens dat dan bij nat wegdek? Of geven die dan geen gas meer? :)
 
MMMM , niet allemaal pk-monsters hiero.......mijn cb'tje is maar 25 kw '( dat komt dus neer op +- 38 pk ofzo , bah wat is dat toch een vervelende regeling :j .....maar goed nog een paar maandjes en dan *D .......
 
ik ga morgen beslissen of ik met mijn pk brakende catje 45.000 per jaar ga rijden...

amersfoort - breda... iedere werkdag...

dan hoor ik bij de woon-werkende sportieve motorrijders :+

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | ...Man is like a piece of cheese

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-17 19:57 ]
 
even een reactie op die traction control....

ik rijd een cbr 1000 en ja...als je op nat wegdek vol op het gas gaat...(vooral op zoab) dat gaat het achterwieltje sneller dan de bedoeling is...

en ik kan je vertellen dat is een rare ervaring hoor ....als je open gaat in 1 en 2 en de achterkant begint spontaan te wiebelen...

oftewel je moet gewoon rustig aan doen....niet trappen met nat weer...

*D
 
*grijns* Ik begin mijn fiets al aardig te kennen.

Alleen, aangezien ik hem elke (werk)dag nodig heb, doe ik wel een beetje voorzichtig in bochtjes enzo. Maar ja, bij het stoplicht naar voren rijden, bij oranje het gas erop (wel kijken of de kruizing vrij is) en dan erachterkomen dat de putdeksels glad zijn :) Maar ja, daar is die traction control voor })

(ps, in duitsland gaat bij verkeerslichten, +- 1 seconde voor ze op groen gaan, het oranje licht al branden (zodat je je versnelling inleggen kan, nadat je daarvoor natuurlijk je auto/motor in vrij gezet hebt).

Ook al een keer bij stokkend verkeer op de snelweg, van de 3e, bijna stilstaande, naar de 2e, vrijliggende baan. Was nog een beetje nat,. en *slinger*slinger* tcs ingrijp. Oh, dat ging dus toch niet zo goed :)
Zonder tcs had ik waarschijnlijk wel een beetje dwars op de snelweg gelegen :)

Na ja. Probleem is dat als je het hebt, je er ook naar gedraagt!

abs is ook lekker, een paar keer een proef-noodstop gemaakt, maar dat drukt aardig op je polsen :)

Ik wens mij nog vele plezierige, veilige kilometers :)
 
Ik heb wel eens een paar keer met ABS gespeeld, maar ik vond het tegenvallen, hoewel ik de Honda ABS plezieriger vind dan de BMW ABS (II, de nieuwe nog niet geprobeerd). Nu was dit wel onder gecontroleerde circuit omstandigheden, maar toch.

Gelukkig passen de toerbuffels niet in de schuur (dmw, door de deur van de schuur), dus over die keuze hoef ik me niet druk te maken.

Wat je regenvraag betreft: is het je wel eens opgevallen hoe weinig supersports e.d. je ziet voor woon/werk? Die rijden waarschijnlijk niet eens als het regent. *D
 
veel van die supersport-mannen zien mij nie aan als een echte motorrijder op mijn suzuki gs :(
steek ik vriendelijk het vingertje of hand omhoog is het hen de moeite niet om terug te zwaaien

maar ik kom altijd buiten met de motor, weer of geen weer en doe waarschijnlijk veel meer kilometers
wie is hier dan de echte motorrijder?
 
:9

Ik ook hoor, heb geen auto, doe alles op de motor (of op de fiets als het niet te ver is...). Regen of niet. Het enige kutte is om de motor rijklaar te maken en weg te rijden als het plenst. Als het regent als je er eenmaal op zit vind ik het niet zo erg :}

Maar met een zonnetje :] ik toch net iets lekkerder....

:P

[ Dit Bericht is bewerkt door: merel op 2001-07-20 06:55 ]
 
Toermotor, Naked, wat maakt het uit. Voor mij is een ding duidelijk: ik heb geen supersport :P

Er staan alleen veel 'algemene' topics in de Supersport hoek daar reageer ik meestal op. Wheelie's en Kneedown discussies laat ik voorlopig nog ff links liggen.

Ik heb zo het gevoel dat de stepjes op mijn fiets nog redelijk hoog zitten en die heb ik vooralsnog niet aan de grond gehad. ;)

Wie weet als het forum wat groter wordt (het gaat lekker met de bezoekersaantallen) komen er ook wat meer 'overige' rijders tevoorschijn.
 
veel van die supersport-mannen zien mij nie aan als een echte motorrijder op mijn suzuki gs :(
steek ik vriendelijk het vingertje of hand omhoog is het hen de moeite niet om terug te zwaaien

maar ik kom altijd buiten met de motor, weer of geen weer en doe waarschijnlijk veel meer kilometers
wie is hier dan de echte motorrijder?

Ach ik wordt op mijn CB350 ook vaak als brommer aangezien. Is gewoon een gebrek aan kennis (tis helemaal geen brommer :) ) en aan respekt ("ik rijd een nieuwe motor en jij rijdt een oud "krot" en daarom steek ik lekker mijn handje niet uit"). Maakt mij geen ene reet uit, ik rijd toch wel met een :) , groet of geen groet.
 
Rij al weer wat jaartjes op een FZR1000 daarvoor op een FZ750. Maar ik gebruik hem als dagelijks vervoermiddel (heb geen auto). En zit nu echt te twijfelen om over te stappen op iets comfortabelers, FZR is een echte pijn in je armen motor.

Zit te denken aan een streetfighter maar vind het zonde om m'n FZR om te bouwen. Weet iemand hoeveel het ongeveer zou kosten om zoiets te doen? Ik denk daarbij aan het verwijderen van al het kuipwerk, ander stuur, andere koplamp met klein kuipje, spuiten tank/overig plastic, dynojet en mischien een seatpipe. Waarschijnlijk is het goedkoper om m'n FZR in te ruilen/verkopen voor een reeds gebouwde streetfighter.

Iedere suggestie/aanbeveling/commentaar/tip/afrader is welkom...... *D


Oeps verkeerde topic........ heb hem al als topic in Naked Bike gezet.....

[ Dit Bericht is bewerkt door: DaveCave op 2001-07-23 05:57 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan