Populaire 2e hands motor

VTR Jeroen

Street Triple RS, Rx, VFR400R en MT5-je
12 mrt 2002
5.800
2.227
Zoals het onderwerp al aangeeft:
Wat is nou een populaire 2e hands motor?
Dit vraag ik omdat ik mijn aandelenpotje waar ik maandelijks mee verlies wil gebruiken om motoren uit Duitsland mee te importeren.
Het importeren is voor mij niet nieuw, ik woon dicht bij de Duitse grens, en spreek de taal ook aardig.
Maar waar kan ik 2 maal 5000 euro het beste aan besteden?
Mijn voorkeur gaat naar sportief, dus a.u.b. geen choppers :) .
 
Motoren die je kan knijpen naar 25kw zijn ook perfect (koop ze dan ook geknepen). Een beginnende motorrijder heeft geen besef van prijzen en zal ook veel geld uitgeven voor een motor. Koop dan bijv. een ZXR400 25kw, CBR600 25kw, ZX6R 25kw enz. enz.

Daar kan je veel geld mee verdienen. Je kan ook exclusieve motoren importeren die je hier niet veel ziet rijden... :)
 
Ich habe lange gesucht nach meinen Moto.
Es musste bestimmt einen schwartzen sein.

Ich habe viele dealer angerufen.Einer lachte laut und sagte mir:"Ich wunchte mir ein paar thundercat's,dan hatte ich einen gute verkauf,die sind viel gefragt"

Ok...tot zover dit gestuntel :+ 'kwas 15 jr.geleden best goed in duits als limbolander :P

Yamaha yzf600r thundercat dus!
 
Neem van mij aan dat alles diefstal is.
Laatst hebben ze bij de buren een biefstuk uit de vriezer gehaalt.
En nog een paar onderbroeken van de waslijn.

Maar goede verzekering en goed slot en niet te lang stallen (als je onderweg bent) doet een hoop goed.
 
ben gek op biefstuk, schone onderboxen, en mooie vrouwen *D , en hele goeie sloten voor de motor :+
 
Wat wil je ermee?

Als investering: VFR... Doet het altijd wel goed... Zelfs bij belachelijke prijzen raak je zo'n nog wel kwijt, zij het met wat moeite en geduld...

Als speeltje: Wat je zelf het lekkerste vindt...
CBR600, GSX-R600, R6 en ZX-6R doen weinig voor elkaar onder... Wat je zelf lekker vindt gaan is de beste keus...

Als speeltje waarop wat winst na een maandje of wat niet slecht zou uitkomen: R6 of CBR600... Zie je toch sneller verkopen dan een GSX-R600 of een ZX-6R...
[Kawarijder-modus]
En dat terwijl de ZX-6R toch duidelijk superieur is... :P
[/Kawarijder-modus]
 
Als speeltje / investering, Tja ik zou zeggen puur voor de handel, maar als dat zo zou zijn dan kon ik ook wel choppers gaan halen, maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om choppers in mijn garage te hebben :)
Een R6 is toch nog een beetje boven budget, en zelf dacht ik ook al aan de CBR600, maar een SV650 dan? te onbekend bij het grote publiek?
T is relatief een goedkoop motortje.
 
Ik zou gaan voor de racers tot ongeveer '95.
Die zakken in NL niet echt in waarde, maar kun je in Duitsland redelijk goedkoop kopen, en de BPM stelt dan weinig meer voor.

Ook zullen mensen die een fiets van bijv. 2 jaar oud kopen (en dus meer te besteden hebben) hiervoor eerder naar een dealer gaan, ivm gemak en garantie.

CBR600 / 900 (lijken in NL minder op te brengen dan de Kawa's)
ZX 400 / 6 / 750 / 9 R


Dat soort bikes. Voordeel is ook dat je er dan zeker wel 3 kunt kopen voor het bedrag dat je in gedachten hebt, waardoor je je risico ietsjes beter spreidt!


Succes!

Nog een laatste tip; laat de nieuwe nederlandse koper hem keuren en de bpm betalen. Als je dit zelf namelijk met grote regelmaat gaat doen, gaat de belastingdienst je vast vragen stellen!
 
geen cbr 600 want die zijn ook in D duur vanwege de populariteit van de fiets... beter een minder populaire fiets kopen...ben je voordeliger uit...


ik heb er net een VTR1000 vandaan...
 
ZZR 600 vanaf '94. Zowat iedere zichzelf respecterende 2e hands dealer heeft er enkele binnenstaan.
Kwa specificaties zijn ze net hetzelfde als de CBR 600 van '94, en ik vind ze ook erg mooi. Het voordeel is dat ze een stuk minder kosten! Dat kan voor een vergelijkbaar model tot 500 euro schelen! De CBR mag dan kwalitatief iets beter zijn, maar dat maakt de ZZR zeker niet slecht. Honda is beter dan Kawasaki, maar daarom hoeft Kawasaki nog niet slecht te zijn ;)
 
ik zou 3x zxr 400 in 25kw uitvoering halen en die voor 3x 4500 euro verkopen.

moet je toch wel 2500 euro kunnen verdienen.
Zijn erg gewild onder de beginnende rijders, zijn qua looks mooi, niet duur in verzekering en onderhoud, en lopen 1 op 20.
 
ik zou 3x zxr 400 in 25kw uitvoering halen en die voor 3x 4500 euro verkopen.

moet je toch wel 2500 euro kunnen verdienen.
Zijn erg gewild onder de beginnende rijders, zijn qua looks mooi, niet duur in verzekering en onderhoud, en lopen 1 op 20.

Dat zeg ik ;) (naja ruim 2 maanden geleden dan al)
ZXR400 is hartstikke gewild bij de jochies die nu nog op scooters rondrijden, daarnaast zou de 25kw waarschijnlijk hun eerste motor zijn dus weten ze nog niet hoeveel ze TE veel betalen :) Easy money... beetje zakelijk zijn. :)
 
SV 650 is idd ook een goede volgens mij.

Ook misschien diversions en fazers (hmm die laatste zal nog te duur zijn?).
 
SV 650 is idd ook een goede volgens mij.

Ook misschien diversions en fazers (hmm die laatste zal nog te duur zijn?).

sv650 zijn inderdaad populairder aan het worden. Niet duur en leuk om op te rijden. Dealer waar ik laatst was vertelde dat ook (hij importeerde ook uit duitsland).
 
Terug
Bovenaan Onderaan