Portofoon geeft storend geluid door voeding motor

Clasimodo

Rookie
27 jun 2004
9
0
Zaanstad
Mijn Autocom Easyrider werkt bike-to-passenger perfect, maar ik heb een probleem met bike-to-bike communicatie.
Als ik een portofoon (Kenwood) op de Autocom aansluit, werkt alles prima, totdat ik de accu van de motor (Honda VFR 800fi uit 2001) als voeding voor de portofoon gebruik. Ik krijg dan een erg irritant bromgeluid.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe je dit het best kunt onstoren?
Bedankt!
 
Hoihoi,

nog ff een tipje: de voedingsdraad vlak bij je portofoon een keer of 10 strak om een ferrietkerntje wikkelen en een tape (-je) er omheen (je weet wel zo'n AM-antenne uit een ouwe transistor-radio).

Dit gebruikten we vroeger (ja ja ...) bij de PTT (tegenwoordig KPN) om gevoelige apparatuur te ontstoren, werkt prima en kost niks. Als het niet werkt weet je dat de storing NIET vanuit je voeding komt!!!

Succes, dun braoj!
 
Hoihoi,

nog ff een tipje: de voedingsdraad vlak bij je portofoon een keer of 10 strak om een ferrietkerntje wikkelen en een tape (-je) er omheen (je weet wel zo'n AM-antenne uit een ouwe transistor-radio).

Dit gebruikten we vroeger (ja ja ...) bij de PTT (tegenwoordig KPN) om gevoelige apparatuur te ontstoren, werkt prima en kost niks. Als het niet werkt weet je dat de storing NIET vanuit je voeding komt!!!

Succes, dun braoj!

Bij computer-apparatuur zit vaak ook wel ergens zo'n ferrietkern die je wel effe kan lenen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan