Portofoon met bluetooth

Ik gebruik de normale pmr kanalen op de porto. De portofoon kan veel meer maar ik heb me daar nooit in verdiept.
 
Ik heb ook al diverse systemen gebruitk. BT-setjes van Bami-express (doen het doorgaans een jaartje voor ze bij mij stuk gaan), porto's en nu op dit moment een Sena SMH5.
Die bami-setjes was ik redelijk snel klaar mee, ze dioen het goed, maar gaan redelijk snel stuk.
De porto's zijn een stuk robuuster en geven een veel beter geluid. Nadeel van die porto's is weer de bkabeling. Die bekabeling is natuurlijk kwetsbaar.
Op dit moment rij ik met een Sena SMH5. Die voldoet goed, redelijk geluid, aardig bereik enz..... Voor 1 op 1 communicatie ga ik voor de Sena, met z'n 3en is het ook nog goed te doen.

Als ik met groetere groepen rijd dan prefereer ik de porto! Groot bereik, maar ja die bekabeling he......... Totdat een maand of twee geleden een bekende van mij m'n werkplaats binnenstapte en weer de nieuwste gadget liet zien. Hij had op zijn Porto een bleutooth dongle zitten en die communiceerde weer met zijn Sena. Hj zweerde bij deze combi (geen draadjes meer, gingen bij hem ook altijd stuk).

De beste man doet motorbegeleiding van evenementen en dergelijke, gebruikt het spul dus op een (semi)professionele basis. Niks duur spul. Hij werkt, net als ik, met een Baofeng UV5-R en een Sena. Die koppelt hij dus met een bluetooth dongletje van Bami-Express. Ik ga binnenkort dat BT-dongletje ook maar aanschaffen!

Hallo,

Ik ben benieuwd of u nog terug kunt koppelen of deze bluetooth unit die je in de portofoon drukt ook kunt connecten met andere headsets dan het oortje dat meegeleverd wordt en hoe werkt dat dan?

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Albert.
 
Wat misschien ook een optie kan zijn als er al een setje in je helm zit, is het downloaden van de Zello app in de appstore en dan een aparte PTT knop erbij kopen via het internet die via bleutooth verbind.

Zoals de volgende: NEXTAV Bluetooth ZelloWork Zello PTT Button for iPhone iOS with Fastener | eBay
Er zijn natuurlijk meerdere uitvoeringen mogelijk, maar deze lijkt op het stuur gemonteerd te kunnen worden.

Je kunt dan meerdere groepen aanmaken in de app en communiceren zolang er minimaal 3G ontvangst is.

Wij gebruiken dit op het bedrijf ook in combinatie met een otoplastiek en een microfoon. Verstaanbaarheid in de zware industrie is zeer goed te noemen.

Wij hebben dit gekoppeld aan dit systeem: Headset voor MEP-2G: SINGLE

Tegenwoordig heeft nagenoeg iedereen een smartphone die kan omgaan met deze app en materialen.
 
Laatst bewerkt:
Wat misschien ook een optie kan zijn als er al een setje in je helm zit, is het downloaden van de Zello app in de appstore en dan een aparte PTT knop erbij kopen via het internet die via bleutooth verbind.

Zoals de volgende: NEXTAV Bluetooth ZelloWork Zello PTT Button for iPhone iOS with Fastener | eBay
Er zijn natuurlijk meerdere uitvoeringen mogelijk, maar deze lijkt op het stuur gemonteerd te kunnen worden.

Je kunt dan meerdere groepen aanmaken in de app en communiceren zolang er minimaal 3G ontvangst is.

Wij gebruiken dit op het bedrijf ook in combinatie met een otoplastiek en een microfoon. Verstaanbaarheid in de zware industrie is zeer goed te noemen.

Wij hebben dit gekoppeld aan dit systeem: Headset voor MEP-2G: SINGLE

Tegenwoordig heeft nagenoeg iedereen een smartphone die kan omgaan met deze app en materialen.

Hoe zorg je dan dat de audio wordt opgenomen? Ik heb een bluetooth headsetje van Alie en een PTT button voor op het stuur. Ik heb nog geen fatsoenlijke headset met ptt-button gevonden voor een 3.5 mm jack. De kwaliteit van deze headset is namelijk erg matig.

Als ik die indruk, dan neemt Zello alsnog de audio van de microfoon van de telefoon op.

Ik heb gister geprobeerd om met een verlengkabel
oks-35578_3_5mm-jack-stereo-audio-verleng-spiraalkabel-zwart_hoofd.jpg
de inbouwset van de headset te verlengen naar de telefoon, zodat de audio via kabel en niet via bluetooth wordt gestuurd, maar ook dat werkt niet.

Heb ook bij bedrijven die de communicatie voor overheidsmotoren regelen gevraagd, maar die hebben geen oplossing.

Mocht je wat weten, hoor ik het graag.

Greetz!
 
Ohh en gewone oortjes, zoals van Apple, vind ik persoonlijk geen optie omdat ik met gehoorbescherming rijd, die dingen echt niet vind zitten en de audio enorm lijdt onder de windruis.
 
Hallo,

Ik ben benieuwd of u nog terug kunt koppelen of deze bluetooth unit die je in de portofoon drukt ook kunt connecten met andere headsets dan het oortje dat meegeleverd wordt en hoe werkt dat dan?

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Albert.
Werkt via bluetooth. Is dus gewoon te koppelen met je Bluetooth headset.
 
Terug
Bovenaan Onderaan