Mephix
Die hard MF'er
Sinds een paar dagen hebben CBR-Mark en ik een Alan 456R portofoon setje. We rijden regelmatig samen en zijn van plan aankomende zomer samen met de motor naar zuid Frankrijk te rijden. Vandaag voor het eerste de set uitgetest met headset en een schakelaar op het stuur.
De voordelen:
[*] Een enorme bak humor tijdens het rijden.
[*] Erg goede ontvangst, ook op snelwegen *
[*] Uitermate handig bij het bepalen van je route onderling.
[*] Veiliger doordat 4 ogen nu eenmaal meer zien dan 2.
De nadelen:
[*] Kabelbende in je jas is erg lastig bij het aankleden.
[*] Het kabeltje door je linker mouw naar het stuur belemmert de vrijheid (groeten, of je vizier dichtdoen bijvoorbeeld).
[*] De druktoets is erg groot en zit voortdurend in de weg als je hem niet gebruikt.
[*] De bevestiging van de druktoets laat te wensen over, deze verschuift nogal.
[*] Kanaal of volume aanpassen tijdens het rijden is niet mogelijk.
Het \'nadelen\' stukje ben ik nu al zat. Ik heb 2 jaar electro gedaan en 4 jaar technische informatica en denk bij mezelf: dat moet anders
Het kabeltje naar je headset is gelijk aan PS/2, bekend van toetsenborden en muizen. Voor een euro-tje of 5 te verlengen naar 2 meter.
Het kabeltje naar de druktoets is S-video, bekend van de TV, VCR en videokaarten met TV-out. Voor een euro-tje of 10 te verlengen naar 5 meter.
Ik ben dus van plan met 1 kabeltje (van headset naar motor) de hele set aan te kunnen sluiten en met gebruik van de PASSING switch op je motor (groot licht) het ding te bedienen! Daarom bij deze de vraag om jullie reacties. Wat denken jullie van het idee? Wat voor problemen kan ik verwachten als ik dit ga maken? Waar laat ik de portofoon? Kan de portofoon op de accu aangesloten worden? Enzovoorts.
* Een tip voor het bevestigen van je mic in je integraal helm: doe hem een centimeter of 2 links of rechts van je mond, tegen de sluitrand van je vizier. Bij lage snelheden is de wind niet van invloeg en bij hoge snelheden (vizier dicht) zit de mic ver genoeg naar boven om ruis te ondrukken. De 2cm naar links of rechts zorgen ervoor dat je tijdens het praten niet in de mic blaast en zo een herrie produceerd waar de ander weinig van zal kunnen verstaan.
De voordelen:
[*] Een enorme bak humor tijdens het rijden.
[*] Erg goede ontvangst, ook op snelwegen *
[*] Uitermate handig bij het bepalen van je route onderling.
[*] Veiliger doordat 4 ogen nu eenmaal meer zien dan 2.
De nadelen:
[*] Kabelbende in je jas is erg lastig bij het aankleden.
[*] Het kabeltje door je linker mouw naar het stuur belemmert de vrijheid (groeten, of je vizier dichtdoen bijvoorbeeld).
[*] De druktoets is erg groot en zit voortdurend in de weg als je hem niet gebruikt.
[*] De bevestiging van de druktoets laat te wensen over, deze verschuift nogal.
[*] Kanaal of volume aanpassen tijdens het rijden is niet mogelijk.
Het \'nadelen\' stukje ben ik nu al zat. Ik heb 2 jaar electro gedaan en 4 jaar technische informatica en denk bij mezelf: dat moet anders
Het kabeltje naar je headset is gelijk aan PS/2, bekend van toetsenborden en muizen. Voor een euro-tje of 5 te verlengen naar 2 meter.
Het kabeltje naar de druktoets is S-video, bekend van de TV, VCR en videokaarten met TV-out. Voor een euro-tje of 10 te verlengen naar 5 meter.
Ik ben dus van plan met 1 kabeltje (van headset naar motor) de hele set aan te kunnen sluiten en met gebruik van de PASSING switch op je motor (groot licht) het ding te bedienen! Daarom bij deze de vraag om jullie reacties. Wat denken jullie van het idee? Wat voor problemen kan ik verwachten als ik dit ga maken? Waar laat ik de portofoon? Kan de portofoon op de accu aangesloten worden? Enzovoorts.
* Een tip voor het bevestigen van je mic in je integraal helm: doe hem een centimeter of 2 links of rechts van je mond, tegen de sluitrand van je vizier. Bij lage snelheden is de wind niet van invloeg en bij hoge snelheden (vizier dicht) zit de mic ver genoeg naar boven om ruis te ondrukken. De 2cm naar links of rechts zorgen ervoor dat je tijdens het praten niet in de mic blaast en zo een herrie produceerd waar de ander weinig van zal kunnen verstaan.
Laatst bewerkt: