Posbank afgesloten ???

Conquistador

MF'er
18 feb 2003
38
0
Oosterbeek
Is de Posbank (gebied tussen Rheden en Rozendaal) nou afgesloten voor motorvoertuigen of niet.
De een zegt dit en de ander dat, weet iemand hoe het nou zit.

Hier kon je wel lekker rijden (mooie bochies)
 
geloof ik nix van.
Wel tussen zonsopgang en zonsondergang, maar dat was altijd al.
Als we daar gewoon rustig blijven toeren, zie ik ook geen reden om de zaak af te sluiten. (zullen ze bij staatsberebos wel weer anders over denken :Z )
 
Is gewoon open, is wel 60 (of zelfs 50) km gebied voor zover ik weet.
 
Heb er 2 weken geleden nog gereden, stikte toen al van de wielrenners. :r
Er reed wel aardig wat politie; ik zag een auto staan op een parkeerplaats en heb 2 auto's zien rijden. 1 ervan ramde me bijna in een hairpin, toen hij 2 wandelaars moest ontwijken. |(
 
Ik woon aan de voet van de Posbank, en van afsluiting is géén sprake. Wel heeft de gemeente het gebied verkeerslam proberen te maken. Snelheid van 80 naar 60 terug gebracht. Verder kom je bij de aanrij-routes (vanuit Velp en De Steeg althans) parkeerplaatsen tegen waarbij het net LIJKT alsof je hier niet verder meer kunt rijden. Je moet echter over de parkeerplaats rijden om je weg te kunnen vervolgen richting de Posbank. Het afsluitingsplan is definitief van de baan, gelukkig. Overigens is sinds enige tijd op de Posbank ook weer een nieuw restaurant geopend nadat 't vorige is afgefikt. Op zomerse dagen beginnen hier langzaamaan weer steeds meer motoren te groeperen. Tot slot, voor zover ik weet heeft er nog NOOIT een snelheidscontrole plaatsgevonden in het bosgebied nabij de Posbank.
 
Is nu al weer echt een trefpunt van motoren!

was dicht tijdens mond- en klauwzeergebeuren, maar nu weer open!!
 
Kwam daar vroeger altijd (vakantie, camping, you know the shit)

Volgens mij is het dus nu voor al het verkeer afgesloten, inc. motorrijders, maar weet het niet cker, misschien moet je er een keer heen rijden, dan kan je het zelf zien :D
 
Ik woon aan de voet van de Posbank, en van afsluiting is géén sprake. Wel heeft de gemeente het gebied verkeerslam proberen te maken. Snelheid van 80 naar 60 terug gebracht. Verder kom je bij de aanrij-routes (vanuit Velp en De Steeg althans) parkeerplaatsen tegen waarbij het net LIJKT alsof je hier niet verder meer kunt rijden. Je moet echter over de parkeerplaats rijden om je weg te kunnen vervolgen richting de Posbank. Het afsluitingsplan is definitief van de baan, gelukkig. Overigens is sinds enige tijd op de Posbank ook weer een nieuw restaurant geopend nadat 't vorige is afgefikt. Op zomerse dagen beginnen hier langzaamaan weer steeds meer motoren te groeperen. Tot slot, voor zover ik weet heeft er nog NOOIT een snelheidscontrole plaatsgevonden in het bosgebied nabij de Posbank.

Op woensdag 16 april 2003 16:34 schreef KatirZan het volgende:
Kwam daar vroeger altijd (vakantie, camping, you know the shit)

Volgens mij is het dus nu voor al het verkeer afgesloten, inc. motorrijders, maar weet het niet cker, misschien moet je er een keer heen rijden, dan kan je het zelf zien :D

Lees jij wel eens voordat je post? :P
 
eyz ik vraag me af waar dat nou psies zit dat posbank!!
kan iemand het me uitleggen!? als ik vanaf de A12 kom en vanuit utrecht!?

dank....
 
eyz ik vraag me af waar dat nou psies zit dat posbank!!
kan iemand het me uitleggen!? als ik vanaf de A12 kom en vanuit utrecht!?

dank....

Er zijn drie toegangswegen.

Komende vanaf de A12 vanuit Utrecht neem je afslag 'Velp', je komt nu op 't Velperbroek-circuit terecht (soort grote rotonde). Onderstaande beschrijvingen zijn vanaf dit Velperbroek-circuit.

De snelste: (oprit Rheden)
Neem de afslag 'Zutphen' (A348). Vanaf de A12 komende uit Utrecht is dit de 3e afslag rechts.
Eerste afslag er weer af (afslag Velp 1) en vervolgens 'Rheden' aanhouden. Na 2 KM provinciale weg kom je bij 'n rotonde waar je linksaf gaat richting de 'Posbank'. Volgens mij staat dat ook op 't ANWB bord aangegeven.

De leukste: (oprit Rozendaal)
Neem de afslag 'Velp'. Vanaf de A12 komende uit Utrecht is dit de 4e afslag rechts. Bij de 3e stoplichten linksaf (ná de spoorbaan). Je komt nu in de winkelstraat van Velp terecht. Bij het verhoogde kruispunt met de stoplichten RECHTSAF richting Rozendaal. Na enkele honderden meters heb je 'n rotonde, ga hier rechtdoor en bij Kasteel Rozendaal rechtsaf. Veel plezier bij de haarspeldbochten!

De makkelijkste: (oprit De Steeg)
Bij knooppunt Velperbroek de A348 op richting Zutphen, dat is de 3e afslag komende vanaf de A12. Neem op de A348 de afslag 'De Steeg' (afslag 3) en rijdt richting het dorp. (onderaan de afslag 'rechtsaf) Bij de stoplichten rechtdoor en je ben aangekomen op het 'circuit' richting de Posbank. :)

Veel plezier, dit moet toch lukken zo lijkt me! :]

(edit: nog wat kleine aanvullingen in de beschrijving)
 
Laatst bewerkt:
Ben er vandaag nog geweest.
Jammer van die k*t fietsers die denken dat de hele weg van hun is, later ze lekker op het fietspad gaan rijden.
Zondag's als het een beetje mooi weer is is het er behoorlijk druk, dan kan je lekker in de file mee rijden.
 
Een aantal jaren geleden is een deel van de postbank afgesloten, de hoofdroute is echter gewoon open en dat zal nog heel lang zo blijven. Een paar maanden geleden is er helaas een hardloper vermoord op een van de parkeerplaatsen, vandaar dat er een tijd veel politie te zien is geweest.

Pas op als je er de eerste keer rijd, anders heb je kans dat de politie z'n goede kant mag laten zien en je komt oprapen. Er zijn een aantal heel erg verradelijke bochten waarbij je echt niet harder kunt rijden dan dat je de weg kan overzien. In "het" seizoen staan er erg veel remsporen die aan de rand van het asfalt doorlopen de berm in..... Baksteen heeft dit jaar al twee motorrijders weer helpen overeind komen daar 8-)
 
Tja, is volgens mij het "enige" plekje in nederland met haarspeldbochten en overstekende wielrenners.. Kan leuk rijden zijn maar wel uitkijken. Ik rijd met mooi weer nog wel eens een beetje om na mijn werk (werk in Rheden, bijna op de postbank) en sommige bochtjes blijven link, je ziet er pas wat als je in de bocht zit..
 
Ik heb al meer gehoord over de posbank en wil er wel eens gaan rijden.
Hoe kom ik er (vanaf Arnhem gezien)?
 
Jammer van die k*t fietsers die denken dat de hele weg van hun is, later ze lekker op het fietspad gaan rijden.
Zondag's als het een beetje mooi weer is is het er behoorlijk druk, dan kan je lekker in de file mee rijden.

Ik kom zowel op de Posbank in m'n motorkleding, als in m'n racefiets of mountainbike outfit. De hoofdrijbaan is ook opengesteld voor fietsers en biedt een pittiger fietsroute dan het naastgelegen fietspad door 't bos. Zodoende fiets ik daar ook altijd lekker op de rijbaan. Lijkt me geen enkel probleem voor motoren, een racebaan is 't gebied toch niet. Het asfalt is erg hobbelig door de boomwortels die uitsteken en overzicht heb je vrijwel nergens. Als je wilt scheuren moet je er dan ook niet naar toe, wel als je lekker wilt toeren in 'n mooie omgeving op 'n leuke uitdagende weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvB
Kom ik regelmatig het woord haarspeldbocht tegen. Ik ben nog never op de posbank geweest omdat ik tevreden ben over de Rabobank, maar zijn die hairpins omdat het daar zo heuvelachtig is? Iets wat ik me voor Nederland nauwelijks voor kan stellen.
 
tis er mooi en de hairpins die er zitten zijn inderdaad door hoogte verval.

ik zelf ga volgend weekend van 27 april met een aantal maten een stuk toeren daar van het F1crew forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan