Pose hier met je SOHC4 CB a.k.a Het grote CB topic

Enkele vraagjes graag:
Zijn de verschillen tussen de 550k en de 550f louter esthtisch?
Is het mogelijk om deze f om te bouwen naar de k versie of zijn de bevestigingspunten voor de tank, zijkapjes en zadel anders bij beide modellen?
Want ik vind de k versie een vele klassiekere look hebben, zodat ik deze eventueel zou kunnen ombouwen naar het k model.

Wat zijn de grote verschillen en rijervaring tussen de 500 en de 550?
Zou een leek als ik dit merken?
De 500 versie is zeldzamer niet?

Ik blijf wat rondkijken ondertussen

mvg
frederik


D'r zijn nogal wat verschillen. Ombouwen kan, maar 't is maar nèt hoe ver je wil gaan. Gewoon tank en kappen uitwisselen kan, uiteraard.

Een 500 voelt veel toergerichter aan dan een 550(F). Dat komt met name door de andere tandwielverhoudingen waardoor een 550 wat hoogtoeriger is. Uitreraard heb je op een 550 50cc meer, maar dat zal geen potten breken. Een 500 is iets zwakker qua ontwerp en dan met name de versnellingsbak/koppeling.

Persoonlijk vind ik een 550 veel prettiger voor het dagelijkse gebruik (lichte koppeling, makkelijk schakelen), maar een 500 veel leuker om te rijden vanwege de wat meer 'klassieke' ervaring. Overigens zijn de 500 pijpjes véél mooier natuurlijk :+

Een goede 500 is redelijk zeldzaam. 550K's zie je nog wel hier en daar in nette originele staat, maar ècht mooie, originele 550F's zie je ook niet veel... (met name omdat het originele 4-in-1 systeem zedzaam is...)
 
wat is er zoal niet origineel aan deze 500, zou dit wat voor me zijn?
http://motor.2dehands.nl/markt/motor/11465501-honda-cb-500-4-1977.html?motor_bj=oldtimer&order=3_2

de prijs lijkt me aan de lage kant met het 4in4systeem.
Heb de verkoper al gecontacteerd en op enkele blutsjes na in de tank en de linkerbovendemper was hij in goede staat.

Als het voor de medeforum gebruikers niet zo aangenaam is dat ik steeds informatie vraag over allerhande motos die te koop staan, dan begrijp ik dat volkomen hoor. En dan zal dit in de toekomst niet meer gebeuren.
Kwestie van de topic wat proper te houden,
Voor een leek als ik, kan ik er nu eenmaal veel van leren.

mvg
frederik
 
Maakt toch niet uit dat je het vraagt? We helpen je graag hoor ;)

Motor ziet er op zich vrij goed uit. De lakset is ooit overgespoten, ze zijn nl nooit in zwart geleverd. Verdere originaliteit details moet je ff aan de CB500 specialisten vragen.

Als je gaat kijken let er dan op of de bodem van de buddyseat niet verrot is, en et chroomwerk (spatborden/uitlaat) goed is. Maar ik heb ook het idee dat de prijs niet al te hoog is idd, er zit wel mooi een 4in4 op.
 
Maakt toch niet uit dat je het vraagt? We helpen je graag hoor ;)

Motor ziet er op zich vrij goed uit. De lakset is ooit overgespoten, ze zijn nl nooit in zwart geleverd. Verdere originaliteit details moet je ff aan de CB500 specialisten vragen.

Als je gaat kijken let er dan op of de bodem van de buddyseat niet verrot is, en et chroomwerk (spatborden/uitlaat) goed is. Maar ik heb ook het idee dat de prijs niet al te hoog is idd, er zit wel mooi een 4in4 op.


K2's zijn wel in het zwart geleverd ;-) Of de zijkappen origineel zijn, weet ik niet; de tank iig niet. De buddy is ook overgetrokken volgens mij....
 
Oh, wacht zal ook even m'n CB hier neer plempen.

full


Zitje en tank die erop zitten zijn inmiddels verkocht aan JohnK6.
Voor de rest heb ik een boel ideeen ermee, maar te weinig tijd om eraan te beginnen.

Staat heel braaf onder een doek in de schuur te wachten op betere tijden.
 
Nope...zit er net pas op ;)

Overigens: vanwege de kou is ie nog steeds niet oranje.... '(

Hej Jochem, mooi kleurtje idd. Gephotoshopt?

Hoe ga je het uiteindelijk doen? Gewoon met spuitbus oranje en 2K blanke lak eroverheen? Moet lukken! Of doe je alles met de compressor? Waar heb je die oranje lak ook alweer vandaan?
 
ik ben van plan om dit weekend eens te gaan kijken hoe hij er ter plaatse uitziet.Enkele typsiche dingen waarmee je rekening moet houden bij dit model,ben nu niet achterlijk maar van echt specifieke dingen en motoriek van deze cb,kenk zelf echt wel noppes. Eens vragen in de vriedenkring of zei niemand kennen met wat kennis, want dat moet wel.
quote:

"K2's zijn wel in het zwart geleverd ;-) Of de zijkappen origineel zijn, weet ik niet; de tank iig niet. De buddy is ook overgetrokken volgens mij...."

Van welk type is de tank dan wel afkomstig? Hoe kan ik ter plaatse zien of de zijkapjes nog origineel zijn?
Zijn de originele tank en kappen eventueel nog goed te vinden, niet te kostelijk?

Ik laat jullie zeker iets weten als het wat is geworden.
mvg en bedankt
frederik
 
Hej Jochem, mooi kleurtje idd. Gephotoshopt?

Hoe ga je het uiteindelijk doen? Gewoon met spuitbus oranje en 2K blanke lak eroverheen? Moet lukken! Of doe je alles met de compressor? Waar heb je die oranje lak ook alweer vandaan?

Yup photoshop ;)
Wordt gewoon 2k met de compressor. Moet 't wel iets opwarmen, anders wordt 't niks ;)

"K2's zijn wel in het zwart geleverd ;-) Of de zijkappen origineel zijn, weet ik niet; de tank iig niet. De buddy is ook overgetrokken volgens mij...."

Van welk type is de tank dan wel afkomstig? Hoe kan ik ter plaatse zien of de zijkapjes nog origineel zijn?
Zijn de originele tank en kappen eventueel nog goed te vinden, niet te kostelijk?

Ik laat jullie zeker iets weten als het wat is geworden.
mvg en bedankt
frederik

Zijkappen kan je alleen zien als er een andere kleur onder zit, of wanneer ze egwoon lelijk in de lak zitten. Wbt de tank: ding zelf is wel origineel, maar de lak niet.

Tank en kappen in originele lak zijn moeilijk (en voor veel geld) te vinden...
 
Laatst bewerkt:
bij deze de laatste telg :

full


cb400f van 1976.... idd niet orgineel gespoten maar voor de rest in prima staat (waarvoor spatterke dank Natas he ;) )

en daar achter de 350f van 1973...tank en kapjes wordens traks weer orgineel grijs metallic...Staat even stil ivm een kapotte starterkoppeling B|
 
Laatst bewerkt:
Oh, wacht zal ook even m'n CB hier neer plempen.

(Afbeelding)

Zitje en tank die erop zitten zijn inmiddels verkocht aan JohnK6.
Voor de rest heb ik een boel ideeen ermee, maar te weinig tijd om eraan te beginnen.

Staat heel braaf onder een doek in de schuur te wachten op betere tijden.


John, je had mijn tz-combi toch al ? :?

Maareh...uitlaatje hangt er nog onder, heb laatst wel gepolst of je nog interesse hebt maar hoor niks meer... '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan