Jochem - SOHC4
MF veteraan
- 24 apr 2002
- 4.290
- 1
- Onderwerp starter
- #126
Enkele vraagjes graag:
Zijn de verschillen tussen de 550k en de 550f louter esthtisch?
Is het mogelijk om deze f om te bouwen naar de k versie of zijn de bevestigingspunten voor de tank, zijkapjes en zadel anders bij beide modellen?
Want ik vind de k versie een vele klassiekere look hebben, zodat ik deze eventueel zou kunnen ombouwen naar het k model.
Wat zijn de grote verschillen en rijervaring tussen de 500 en de 550?
Zou een leek als ik dit merken?
De 500 versie is zeldzamer niet?
Ik blijf wat rondkijken ondertussen
mvg
frederik
D'r zijn nogal wat verschillen. Ombouwen kan, maar 't is maar nèt hoe ver je wil gaan. Gewoon tank en kappen uitwisselen kan, uiteraard.
Een 500 voelt veel toergerichter aan dan een 550(F). Dat komt met name door de andere tandwielverhoudingen waardoor een 550 wat hoogtoeriger is. Uitreraard heb je op een 550 50cc meer, maar dat zal geen potten breken. Een 500 is iets zwakker qua ontwerp en dan met name de versnellingsbak/koppeling.
Persoonlijk vind ik een 550 veel prettiger voor het dagelijkse gebruik (lichte koppeling, makkelijk schakelen), maar een 500 veel leuker om te rijden vanwege de wat meer 'klassieke' ervaring. Overigens zijn de 500 pijpjes véél mooier natuurlijk
Een goede 500 is redelijk zeldzaam. 550K's zie je nog wel hier en daar in nette originele staat, maar ècht mooie, originele 550F's zie je ook niet veel... (met name omdat het originele 4-in-1 systeem zedzaam is...)