Poser topic; Show hier je helm #3

de nxr is een betere vervanger voor de xr 1000 vindt ik, de gt-air vond ik helemaal niets,de nxr zit veel fijner en weegt niet veel,
een hjc kan ik niet op mijn kop hebben

De NXR is een heel stuk compacter tov de XR1000, mijn lippen raakten het kinstuk. Helaas.
HJC is ook super licht :Y
 
Zonnenvizieren, klaphelmen........?
Ben je Politieagent of koerier is een klapper OK, verder van geen waarde! Een klaphelm geeft nooit de bescherming die hij uitstraalt (ten opzichte van een normale integraalhelm) en een ingebouwd zonnenvizier heeft volgens mij een negatieve invloed op de veiligheid van de helm.
Waarom wil/moet intussen bijna iedereen een klaphelm en of een ingebouwd zonvizier hebben.
Ik rij al 42 jaar zonder deze sniksnak.
Werk zelf in een motorzaak (41 jaar) en probeer regelmatig zelf dit soort vernieuwingen, maar zie alleen maar nadelen.
 
In of aangebouwde communicatie toestanden begrijp ik ook niet helemaal.
Wat moet je daar nou mee, je gaat motor rijden voor de lol, ontspanning. Heb je het dan nodig om voor iedereen bereikbaar te zijn?
Een navigatie die je moet koppelen met je geïntegreerde babbelsysteem......?
Kom op zeg...... heb je op school niet opgelet bij Aardrijkskunde!?
 
In of aangebouwde communicatie toestanden begrijp ik ook niet helemaal.
Wat moet je daar nou mee, je gaat motor rijden voor de lol, ontspanning. Heb je het dan nodig om voor iedereen bereikbaar te zijn?
Een navigatie die je moet koppelen met je geïntegreerde babbelsysteem......?
Kom op zeg...... heb je op school niet opgelet bij Aardrijkskunde!?
Zeg je dat ook als een klant zo’n ding op zijn motor wil
 
In of aangebouwde communicatie toestanden begrijp ik ook niet helemaal.
Wat moet je daar nou mee, je gaat motor rijden voor de lol, ontspanning. Heb je het dan nodig om voor iedereen bereikbaar te zijn?
Een navigatie die je moet koppelen met je geïntegreerde babbelsysteem......?
Kom op zeg...... heb je op school niet opgelet bij Aardrijkskunde!?


T is t gemak ,en we zijn een paar jaar verder Marcel:+
 
In of aangebouwde communicatie toestanden begrijp ik ook niet helemaal.
Wat moet je daar nou mee, je gaat motor rijden voor de lol, ontspanning. Heb je het dan nodig om voor iedereen bereikbaar te zijn?
Een navigatie die je moet koppelen met je geïntegreerde babbelsysteem......?
Kom op zeg...... heb je op school niet opgelet bij Aardrijkskunde!?
Ik heb het niet, maar zou het wel willen, maar moet zo compact mogelijk zijn.
Maar niet om "bereikbaar" te zijn, of om de GPS instructies te kunnen volgen.
- Tijdens het motorrijden wil ik geen telefoongesprekken voeren.
- GPS staat, als ik die gebruik, goed in het zicht, en aangezien ik goed kan kaartlezen (veel mensen vergeten dat dat ook belangrijk is bij GPS gebruik, kunnen kaartlezen), heb ik geen gesproken instructies nodig. Rijd ik toch verkeerd? Geen nood toch? GPS herberekend in een mum van tijd, dus komt wel goed.

Maar ik zou een communucatiesysteem vooral graag hebben om gemakkelijk met mijn vrouwtje te kunnen praten als ze achterop zit, of met een andere meerijdende motorrijder op een andere motor, dat lijkt me best handig.
Zonnenvizieren, klaphelmen........?
Ben je Politieagent of koerier is een klapper OK, verder van geen waarde! Een klaphelm geeft nooit de bescherming die hij uitstraalt (ten opzichte van een normale integraalhelm) en een ingebouwd zonnenvizier heeft volgens mij een negatieve invloed op de veiligheid van de helm.
Waarom wil/moet intussen bijna iedereen een klaphelm en of een ingebouwd zonvizier hebben.
Ik rij al 42 jaar zonder deze sniksnak.
Werk zelf in een motorzaak (41 jaar) en probeer regelmatig zelf dit soort vernieuwingen, maar zie alleen maar nadelen.
Ik heb al twee zware ongevallen gehad met een systeemhelm, dat wat jij een beetje goedkoop doet klinken door het klaphelm te noemen. In beide gevallen is die helm tijdens het ongeval NIET opengegaan, en hebben mij meer dan de nodige bescherming geboden.
Waarom een intern zonnevizier negatief zou zijn is mij een dinosaurus groot raadsel. Integendeel, juist positief, ik heb graag een helder zicht, dus zolang als niet nodig gebruik ik het niet, een zonnebril dragen vind ik niet handig, want die heb ik dan continue aan, toch last van de zon door een andere hoek van lichtinval? Effe dat intern zonnevizier uitklappen, zo handig en comfortabel.

O ja, over comfort, ik vind een systeemhelm stukken comfortabeler dan integraalhelmen, en comfort, dát is een ondergeschat aspect van veiligheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het niet, maar zou het wel willen, maar moet zo compact mogelijk zijn.
Maar niet om "bereikbaar" te zijn, of om de GPS instructies te kunnen volgen.
- Tijdens het motorrijden wil ik geen telefoongesprekken voeren.
- GPS staat, als ik die gebruik, goed in het zicht, en aangezien ik goed kan kaartlezen (veel mensen vergeten dat dat ook belangrijk is bij GPS gebruik, kunnen kaartlezen), heb ik geen gesproken instructies nodig. Rijd ik toch verkeerd? Geen nood toch? GPS herberekend in een mum van tijd, dus komt wel goed.

Maar ik zou een communucatiesysteem vooral graag hebben om gemakkelijk met mijn vrouwtje te kunnen praten als ze achterop zit, of met een andere meerijdende motorrijder op een andere motor, dat lijkt me best handig.

ik heb de Sena 3s die zie je haast niet op de helm ,superklein maar werkt perfect, geen radio maar dat hoeft voor mij ook niet, ik zing zelf wel:t
20171125_105113_resized.jpg


Plaatje bij t praatje,zoals te zien is de bediening geen koelkast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de Sena 3s die zie je haast niet op de helm ,superklein maar werkt perfect, geen radio maar dat hoeft voor mij ook niet, ik zing zelf wel:t
Bekijk bijlage 1389752

Plaatje bij t praatje,zoals te zien is de bediening geen koelkast
Het is zo discreet dat ik het niet vind. Want wat ik eerst dacht dat het is, is volgens mij de bediening van het interne zonnevizier. Toch? Linkerkant onderaan?
 
Zojuist het binnenwerk van mijn Shoei Neotec (1) gewassen, ligt nu te drogen.
Wat betreft systeemhelm met zonnevizier:
Systeemhelm is eigenlijk het enige juiste alternatief voor een brildrager (zoals ik).
Een zonnevizier leer je waarderen in Noorwegen waar je om de haverklap tunnels tegen komt en je van felle zon het donker in duikt en andersom.
 
Zojuist het binnenwerk van mijn Shoei Neotec (1) gewassen, ligt nu te drogen.
Wat betreft systeemhelm met zonnevizier:
Systeemhelm is eigenlijk het enige juiste alternatief voor een brildrager (zoals ik).
Een zonnevizier leer je waarderen in Noorwegen waar je om de haverklap tunnels tegen komt en je van felle zon het donker in duikt en andersom.
De wasbeurt is geslaagd, op advies van mij vrouw koud machinaal gewassen in een wasnetje.
Helm weer in elkaar en lekker fris :t
Ik heb geen idee hoe vaak je die losse binnendelen zo kunt wassen, het blijft fragiel spul.
 
De wasbeurt is geslaagd, op advies van mij vrouw koud machinaal gewassen in een wasnetje.
Helm weer in elkaar en lekker fris :t
Ik heb geen idee hoe vaak je die losse binnendelen zo kunt wassen, het blijft fragiel spul.

Ik draag altijd een dun helmmutsje.
Je merkt er niks van maar je helm blijft mooi schoon en fris van binnen.
Dat mutsje kun je zo vaak wassen als je wil *O*
 
Fragiel spul???
Koop eens een echte helm!

Kan toch niet zo zijn dat je het binnenwerk van je helm kan wassen (één of twee keer) en 'm dan weg kan gooien.

Jeetje, met wat voor een zooi rijden jullie dan??
 
Fragiel spul???
Koop eens een echte helm!

Kan toch niet zo zijn dat je het binnenwerk van je helm kan wassen (één of twee keer) en 'm dan weg kan gooien.

Jeetje, met wat voor een zooi rijden jullie dan??

Shoei....staat er toch :Z
Volgens mij is Shoei toch wel een redelijk gerenomeerd merk met prima classificatie’s.
Ik weet niet wat voor helm jij op je knar zet ?
 
Hjc Rpha 70 matzwart met een blauw iridium vizier.

Heerlijke lichte muts met een geïntegreerd zonnevizier ( is voor mij een must om met warm weer lekker te rijden met vizier open)

Incl een sena communicatieset om muziek te luisteren of te communiceren onder het rijden.

Heel erg tevreden met deze helm en setup.
 

Bijlagen

  • IMG_20180802_185830.jpg
    IMG_20180802_185830.jpg
    125,7 KB · Weergaven: 15
Laten we elkaars helm keuze niet afzeiken, de een zweert bij shoei de ander bij hjc, Arai etc. Allemaal geweldige merken met toppers in het assortiment.

Uiteindelijk gaat het erom welk merk een helm heeft die het beste past bij jouw hoofd en het beste zit.

Ik wilde altijd heel graag een shoei, hebben een goede naamsbekendheid en mooie mutsen maar bij mij zit het voor geen meter. Ontzettend pijn in m'n voorhoofd als ik de helm een poosje draag en met een hjc absoluut niks geen problemen.

Dus ik zweer bij een hjc.

Logische keuze toch...

Wil er wel even bij opmerken dat ik altijd wel een helm uit de toplijn kies, omdat die precies heeft wat ik wil.

Goed materiaal zodat de helm lekker licht is, voorbereiding voor communicatie set, zonnevizier, dubbel d sluiting, pinlock etc.

Plus wat ook heel fijn is is dat ze werken met verschillende helmschalen ik heb een kleine helm maat en daar wordt de schaal dus ook op aangepast dus zit ik met een kleiner hoofd niet met een joekel van een muts op m'n hoofd.

Dus daar is mijn keuze voor een hjc op gebaseerd en zegt absoluut niets over de kwaliteit van andere fabrikanten maar dit is voor mij de beste keus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan