Poser topic; Show hier je helm #3

Laten we elkaars helm keuze niet afzeiken, de een zweert bij shoei de ander bij hjc, Arai etc. Allemaal geweldige merken met toppers in het assortiment.

Uiteindelijk gaat het erom welk merk een helm heeft die het beste past bij jouw hoofd en het beste zit.

Ik wilde altijd heel graag een shoei, hebben een goede naamsbekendheid en mooie mutsen maar bij mij zit het voor geen meter. Ontzettend pijn in m'n voorhoofd als ik de helm een poosje draag en met een hjc absoluut niks geen problemen.

Dus ik zweer bij een hjc.

Logische keuze toch...

Wil er wel even bij opmerken dat ik altijd wel een helm uit de toplijn kies, omdat die precies heeft wat ik wil.

Goed materiaal zodat de helm lekker licht is, voorbereiding voor communicatie set, zonnevizier, dubbel d sluiting, pinlock etc.

Plus wat ook heel fijn is is dat ze werken met verschillende helmschalen ik heb een kleine helm maat en daar wordt de schaal dus ook op aangepast dus zit ik met een kleiner hoofd niet met een joekel van een muts op m'n hoofd.

Dus daar is mijn keuze voor een hjc op gebaseerd en zegt absoluut niets over de kwaliteit van andere fabrikanten maar dit is voor mij de beste keus.
Volledig mee eens, ik heb zeer vele helm merken en types geprobeerd in motorzaken.
Het eerste gevoel moet voor mij gelijk goed zijn en dat geldt denk ik voor iedereen.
Elke hoofd heeft een andere vorm, daar past de ene helm beter op dan de ander.
 
Zonnenvizieren, klaphelmen........?
Ben je Politieagent of koerier is een klapper OK, verder van geen waarde! Een klaphelm geeft nooit de bescherming die hij uitstraalt (ten opzichte van een normale integraalhelm) en een ingebouwd zonnenvizier heeft volgens mij een negatieve invloed op de veiligheid van de helm.
Waarom wil/moet intussen bijna iedereen een klaphelm en of een ingebouwd zonvizier hebben.
Ik rij al 42 jaar zonder deze sniksnak.
Werk zelf in een motorzaak (41 jaar) en probeer regelmatig zelf dit soort vernieuwingen, maar zie alleen maar nadelen.


Klaphelm heb ik geen ervaring mee.

Over de voordelen van een geïntegreerd zonnevizier:
In de eerste jaren dat ik op de motor zat wilde ik ook een simpele helm met veel veiligheid en geen poespas.
Aangezien ik graag met een helder vizier rijd, droeg ik op zonnige dagen een zonnebril, alleen begint die bril bij mij na een uur rijden zo erg te irriteren dat het pijnlijk word en ik niet verder kan rijden, (meerdere brillen getest).
Dus toch maar een helm met zonnevizier aangeschaft, geen moment spijt van gehad en ook nog geen nadelen gevonden, vooral bij wisselende omstandigheden is het ideaal. Op dit moment een HJC rpha 70, super fijne helm.

hjc-hjc-rpha-70-grandal-mc4.jpg
 
Klaphelm heb ik geen ervaring mee.

Over de voordelen van een geïntegreerd zonnevizier:
In de eerste jaren dat ik op de motor zat wilde ik ook een simpele helm met veel veiligheid en geen poespas.
Aangezien ik graag met een helder vizier rijd, droeg ik op zonnige dagen een zonnebril, alleen begint die bril bij mij na een uur rijden zo erg te irriteren dat het pijnlijk word en ik niet verder kan rijden, (meerdere brillen getest).
Dus toch maar een helm met zonnevizier aangeschaft, geen moment spijt van gehad en ook nog geen nadelen gevonden, vooral bij wisselende omstandigheden is het ideaal. Op dit moment een HJC rpha 70, super fijne helm.

Bekijk bijlage 1399880

Groot voordeel is ook dat het zonnevizier behandeld is en dus absoluut niet beslaat!!
 
Hier ook sinds een week een HJC RPHA70 inclusief een Cardo Freecom 4+.
De motor heeft 5 jaar stilgestaan (Aprilia rsv mille uit 2002) en bedacht me vorige week dat de helm net zo oud was als de motor dus dat een nieuwe geen overbodige luxe was :P

Zeer tevreden tot nu toe!!

hjc_rpha_70_balius_bianco.jpg
 
Laten we elkaars helm keuze niet afzeiken, de een zweert bij shoei de ander bij hjc, Arai etc. Allemaal geweldige merken met toppers in het assortiment.

Uiteindelijk gaat het erom welk merk een helm heeft die het beste past bij jouw hoofd en het beste zit.

Ik wilde altijd heel graag een shoei, hebben een goede naamsbekendheid en mooie mutsen maar bij mij zit het voor geen meter. Ontzettend pijn in m'n voorhoofd als ik de helm een poosje draag en met een hjc absoluut niks geen problemen.

Dus ik zweer bij een hjc.

Logische keuze toch...

Wil er wel even bij opmerken dat ik altijd wel een helm uit de toplijn kies, omdat die precies heeft wat ik wil.

Goed materiaal zodat de helm lekker licht is, voorbereiding voor communicatie set, zonnevizier, dubbel d sluiting, pinlock etc.

Plus wat ook heel fijn is is dat ze werken met verschillende helmschalen ik heb een kleine helm maat en daar wordt de schaal dus ook op aangepast dus zit ik met een kleiner hoofd niet met een joekel van een muts op m'n hoofd.

Dus daar is mijn keuze voor een hjc op gebaseerd en zegt absoluut niets over de kwaliteit van andere fabrikanten maar dit is voor mij de beste keus.
precies !
Een Arai of schuberth zit mij niet fijn ,ik ben meer dan tevreden over Shoei , maar dat had gelijk ieder ander merk kunnen zijn als de pasvorm maar goed is .
 
Hallo MF OMA :W
Denk dat ik best wel een geldige reden heb om dit topic terug naar boven te halen,net de Arai RX-7V Haga replica ge pre-orderd :9~
Arai rx7 is altijd al men droom helm geweest en de Haga graphics zijn al zolang ik me kan herinneren mijn favo graphics ooit op welke helm dan ook dus deze kans kon ik niet laten liggen!
thumbnail-big-original.png
 
Hallo MF OMA :W
Denk dat ik best wel een geldige reden heb om dit topic terug naar boven te halen,net de Arai RX-7V Haga replica ge pre-orderd :9~
Arai rx7 is altijd al men droom helm geweest en de Haga graphics zijn al zolang ik me kan herinneren mijn favo graphics ooit op welke helm dan ook dus deze kans kon ik niet laten liggen!Bekijk bijlage 1535904

Super mooie helm maar hou er rekening mee dat Haga in 2007 met deze helm reed, goed in de helm op het label naar de productiedatum kijken!

Edit: weer half gelezen, tof dat Arai dit design opnieuw uitbrengt op de V! Fijne helm, veel plezier ermee!
 
Weet niet of ik het hier kan vragen. Mijn gedacht stond op een Arai, maar er passeert mij nu een Xlite x803rs aan 479 euro ipv 599.
Is dat een beetje kwaliteit, of beter afblijven en toch voor Arai gaan?

Ik heb nu een Shoei Neotec 2 (van op de GS), maar dat lukt natuurlijk moeilijk op een Panigale.
 
Super mooie helm maar hou er rekening mee dat Haga in 2007 met deze helm reed, goed in de helm op het label naar de productiedatum kijken!

Edit: weer half gelezen, tof dat Arai dit design opnieuw uitbrengt op de V! Fijne helm, veel plezier ermee!

Nee klopt natuurlijk,daarom dat ik het eerst niet kon geloven toen ik het tegenkwam,niet dat ik een RX-7 GP opgestuurd ging krijgen :P Maar na wat 'research' te doen en te zien dat de Haga graphics ook op de officiële EU site van Arai stonden was ik zeker,nu nog geduld hebben tot Oktober :')
 
Nog niet zo lang geleden gepast in de motorwinkel en dat was allemaal ok *D
Was enkel nog aant twijfelen welke kleurstelling ik wou maar dat heeft zichzelf dus uitgewezen nu :P
Gelukkig maar, zou zonde zijn als je zo enthousiast bent en 't zit voor geen meter.

Goed gedaan en veel plezier ermee 👍
 
Hallo MF OMA :W
Denk dat ik best wel een geldige reden heb om dit topic terug naar boven te halen,net de Arai RX-7V Haga replica ge pre-orderd :9~
Arai rx7 is altijd al men droom helm geweest en de Haga graphics zijn al zolang ik me kan herinneren mijn favo graphics ooit op welke helm dan ook dus deze kans kon ik niet laten liggen!Bekijk bijlage 1535904

Ik wil de lol niet bederven, maar let goed op je gehoorbescherming met deze helm!

Met dezelfde helm, alleen andere graphics ben ik vorig jaar op een korte vakantie naar de Eiffel behoorlijk doof geworden, met permanent oorsuizen:


Ik droeg Alpine oordoppen, de rode (race) versie.

Gebruik nu deze en die is een stuk stiller:


Ik was gewaarschuwd hier op het forum...


En let op: de spoiler kan losbreken als je de helm daaraan optilt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de lol niet bederven, maar let goed op je gehoorbescherming met deze helm!

Met dezelfde helm, alleen andere graphics ben ik vorig jaar op een korte vakantie naar de Eiffel behoorlijk doof geworden, met permanent oorsuizen:


Ik droeg Alpine oordoppen, de rode (race) versie.

Gebruik nu deze en die is een stuk stiller:


Ik was gewaarschuwd hier op het forum...


En let op: de spoiler kan losbreken als je de helm daaraan optilt.
Rij nu met een systeemhelm die ook al behoorlijk luid is maar heb inderdaad al veel gehoord/gelezen over de 'beruchte' reputatie van de RX-7V op dat gebied. Rij momenteel ook met de rode Alpine oordoppen maar merk zelf dat een sjaal/helmmuts ook al veel helpt. Hoe dan ook bedankt voor de tips!
 
Gewoon oordoppen in doen, met elke helm. Geen helm is stil genoeg om je oortjes te beschermen tegen de schadelijke effecten van windruis. Dat is namelijk de schadelijke factor, niet het uitlaatlawaai.

Bijna alle hardcore race helmen zijn luid. Maatje rijdt met zo'n super heftige AGV Pista Rossi en die klaagt er ook over.

Nogmaals, gewoon oordoppen in doen.
 
Ik wil de lol niet bederven, maar let goed op je gehoorbescherming met deze helm!

Met dezelfde helm, alleen andere graphics ben ik vorig jaar op een korte vakantie naar de Eiffel behoorlijk doof geworden, met permanent oorsuizen:


Ik droeg Alpine oordoppen, de rode (race) versie.

Gebruik nu deze en die is een stuk stiller:


Ik was gewaarschuwd hier op het forum...


En let op: de spoiler kan losbreken als je de helm daaraan optilt.

Ik heb ook die rode Alpine race oordoppen en viel mij idd ook al op dat die niet zoveel geluid dempen als ik zou willen! Vooral windruis is nog behoorlijk aanwezig met die doppen
 
Gewoon oordoppen in doen, met elke helm. Geen helm is stil genoeg om je oortjes te beschermen tegen de schadelijke effecten van windruis. Dat is namelijk de schadelijke factor, niet het uitlaatlawaai.

Bijna alle hardcore race helmen zijn luid. Maatje rijdt met zo'n super heftige AGV Pista Rossi en die klaagt er ook over.

Nogmaals, gewoon oordoppen in doen.

Ja, nee, ik ben dus op 1 rit van 300km doof geworden terwijl ik rode Alpine oordoppen droeg.
 
Rij nu met een systeemhelm die ook al behoorlijk luid is maar heb inderdaad al veel gehoord/gelezen over de 'beruchte' reputatie van de RX-7V op dat gebied. Rij momenteel ook met de rode Alpine oordoppen maar merk zelf dat een sjaal/helmmuts ook al veel helpt. Hoe dan ook bedankt voor de tips!

Vind die Haga replica ook super mooi.
 
Ik wil de lol niet bederven, maar let goed op je gehoorbescherming met deze helm!

Met dezelfde helm, alleen andere graphics ben ik vorig jaar op een korte vakantie naar de Eiffel behoorlijk doof geworden, met permanent oorsuizen:


Ik droeg Alpine oordoppen, de rode (race) versie.

Gebruik nu deze en die is een stuk stiller:


Ik was gewaarschuwd hier op het forum...


En let op: de spoiler kan losbreken als je de helm daaraan optilt.

Voor de prijs van een IOM TT helm kun je natuurlijk ook niet alles verwachten 🙊 Maar het blijven prachtige helmen! Heb zelf de 2010 variant met het podium erbij :t
 
Ik wissel graag eens af...

Shoei Neotec 2 voor het werk en commuting...
Shoei RYD voor op 't circuit
Klim Krios PRO voor allroad...


118092245_3159480987503185_8325113816078993046_n.jpg
118175036_1084899158632725_597499763766463591_n.jpg
109758502_205645247525797_8190872790816997357_n.jpg
 
Ik had eerst een budget Scorpion aangeschaft met rijlessen. Nog voor ik geslaagd was een shoei gekocht en ik ben er erg tevreden over. Na de personal fitting alleen maar beter geworden en ben er erg tevreden over 😁
IMG_20200725_142617_177.jpg
20200710_183842.jpg
 
Ik had eerst een budget Scorpion aangeschaft met rijlessen. Nog voor ik geslaagd was een shoei gekocht en ik ben er erg tevreden over. Na de personal fitting alleen maar beter geworden en ben er erg tevreden over 😁
Bekijk bijlage 1536019
Bekijk bijlage 1536021

Shoei heeft erg goede helmen, maar de maatvoering is de laatste tijd erg krap geworden. Scorpion heeft trouwens ook goede helmen, Fabio Quartararo rijdt er mee.
 
Laatst bewerkt:
Shoei is heeft erg goede helmen, maar de maatvoering is de laatste tijd erg krap geworden. Scorpion heeft trouwens ook goede helmen, Fabio Quartararo rijdt er mee.
Ik heb met elk merk helm het probleem dat ik hem teveel van boven naar beneden kan bewegen. Links naar rechts zit ie wel goed. Daarom zo blij met de personal fitting, nu zit de helm zoals hij hoort "strak" om mijn hoofd en geen last meer tijdens het rijden. Vooral op hoge snelheden had ik daar voor de fitting last van, dat ik de helm als het ware opgetild voelde worden en nu rij ik met een gerust hart en zonder pijn aan mn hoofd 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan