Poser topic; Show hier je helm #3

Venom

MF veteraan
29 jul 2006
4.630
0
Deventer
Deel 1; Post hier je pic van je helm
Deel 2; Poser topic: Show hier je helm #2


De titel zegt genoeg, verdere uitleg overbodig })

Graag eigen foto's van je helm posten, liever geen plaatjes van internet.


Fabrikanten;

- Arai
- Shoei
- HJC
- Airoh
- Nolan
- Schubert



Special paint;

- http://www.sl-grafics.com/racing/ (<b>SL Grafics Design</b>) = forumlid carnage-R1

- Jan Smit Graphics


Over pasvormen ( let dus op met importeren ) ;

- What’s the difference between the helmet shapes?
It comes down to a basic fact: the shape of the head – the relationship between length and width – are as important as head size in determining the right helmet for you a helmet:
The traditional Arai fit – the “Long Oval” – For heads whose length is distinctly narrow side-to-side, combined with a longer front to back measurement
The transitional fit – the “Round Oval” – For heads that are distinctly rounder, the length and width being almost even.
The bridge fit – the “Intermediate Oval” – For heads with a round shape, but with considerably more forehead length. This shape “bridges” the gap between the two previous shapes.

Arai’s motocross and off-road helmets – the VX Pro series – as well as our open-face helmet lines – the SZ Series – do not share the multiple-fit packages. These are built on a single-fit package that runs in the middle of the shape range. This is because Arai has had very little problem fitting customers choosing these products, within the single-fit package.

http://www.araiamericas.com/helmets/sizing.html


ECE / SNELL keurmerk;


Alle in Europa toegelaten helmen moeten de ECE-keuring doorstaan. Deze keuring definieert de testmethoden en de te bereiken testwaarden van de verschillende onderdelen van een helm.

Daartoe behoren crashtests op verschillende plaatsen van de helmschaal, trekproeven van kinband en sluiting, rotatietesten waarbij gekeken wordt of de helm op het hoofd blijft tijdens een eventuele crash, toetsing van de optische kwaliteit en de krasvastheid van de vizieren evenals doorlopende testen gedurende de productie.

Het ECE-label op de kinband of in de binnenvoering bevestigt dat een helm de gestelde testcriteria doorstaan heeft.

ECE-Norm ECE 22/05 is een geldig norm voor de motorsport.

Op het label is d.m.v. het E-nummer in een cirkel het land aangegeven waar de keuring plaatsvond:
E1 is Duitsland
E2 is Frankrijk
E3 is Italie
E4 is Nederland
E6 is België
E11 Groot Brittanië

Bij de SNELL M2010 wordt bijvoorbeeld geëist dat iedere willekeurige locatie boven de testlijn met twee opeenvolgende impacts getest wordt. Bij de ECE 22-05 is een enkele impact vereist op specifieke locaties op de helm. Dit houdt in dat de totale hoeveelheid energie die op op iedere testlocatie wordt overgebracht, bij de SNELL M2010 eisen bijna twee keer zo groot is als bij de ECE 22-05 test, afhankelijk van de geteste helmmaat.
Daarnaast worden de SNELL M2010 absorptietests uitgevoerd op staaf- en halfronde aambeelden. Deze beide type aambeelden staan er om bekend dat een zware belasting vormen voor buitenschalen. Daarnaast wordt bij de SNELL M2010 keuring een penetratietest uitgevoerd, die bij de ECE 22-05 keuring in het geheel niet voorkomt.



Mijn deksels;

Shoei Scimitar + Oakley MX O frame

DSC00589.jpg


DSC00588.jpg


DSC00587.jpg





Arai Astro-R

DSC00784-bm.jpg


DSC00781-bm.jpg


DSC00786-bm.jpg
 
Laatst bewerkt:
OP aangepast.
Aanvullingen / opmerkingen svp doorgeven via PM, dan kan ik het toevoegen.
 
Nice !
Veel verschil tussen draagcomfort van Arai en HJC ?

altijd met Arai gereden, dit is de 1e HJC,moet zeggen bevalt goed,hij voelt vooral licht aan,

qua draagcomfort kan ik er nog niet genoeg over oordelen, te weinig meegereden,

Arai zit mij persoonlijk het beste maar de HJC valt op het eerste gezicht zeker niet tegen,
 
Laatst bewerkt:
Complete levering overigens, met helder en gekleurd vizier en pinlock :) .
 
Laatst bewerkt:
Hier ook maar weer ff posen met mijn helm.

Lazer tornado corona helm, met ook goud vizier in de zomer.

scaled.php

scaled.php

scaled.php


Na 3 jaar nog steeds glimmend met goud vizier. (lijkt zwart)
scaled.php



Ben wel opzoek naar een nieuwe helm. liefst zwart goud.
 
Ik ben zelf opzoek naar een gekleurd vizier voor mijn helm. Zijn er mensen die hier recreatief met tear-offs rijden en bevalt dat? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan