Deel 1; Post hier je pic van je helm
Deel 2; Poser topic: Show hier je helm #2
De titel zegt genoeg, verdere uitleg overbodig
Graag eigen foto's van je helm posten, liever geen plaatjes van internet.
Fabrikanten;
- Arai
- Shoei
- HJC
- Airoh
- Nolan
- Schubert
Special paint;
- SL Grafics Design = forumlid carnage-R1
- Jan Smit Graphics
Over pasvormen ( let dus op met importeren ) ;
- What’s the difference between the helmet shapes?
It comes down to a basic fact: the shape of the head – the relationship between length and width – are as important as head size in determining the right helmet for you a helmet:
The traditional Arai fit – the “Long Oval” – For heads whose length is distinctly narrow side-to-side, combined with a longer front to back measurement
The transitional fit – the “Round Oval” – For heads that are distinctly rounder, the length and width being almost even.
The bridge fit – the “Intermediate Oval” – For heads with a round shape, but with considerably more forehead length. This shape “bridges” the gap between the two previous shapes.
Arai’s motocross and off-road helmets – the VX Pro series – as well as our open-face helmet lines – the SZ Series – do not share the multiple-fit packages. These are built on a single-fit package that runs in the middle of the shape range. This is because Arai has had very little problem fitting customers choosing these products, within the single-fit package.
http://www.araiamericas.com/helmets/sizing.html
ECE / SNELL keurmerk;
Alle in Europa toegelaten helmen moeten de ECE-keuring doorstaan. Deze keuring definieert de testmethoden en de te bereiken testwaarden van de verschillende onderdelen van een helm.
Daartoe behoren crashtests op verschillende plaatsen van de helmschaal, trekproeven van kinband en sluiting, rotatietesten waarbij gekeken wordt of de helm op het hoofd blijft tijdens een eventuele crash, toetsing van de optische kwaliteit en de krasvastheid van de vizieren evenals doorlopende testen gedurende de productie.
Het ECE-label op de kinband of in de binnenvoering bevestigt dat een helm de gestelde testcriteria doorstaan heeft.
ECE-Norm ECE 22/05 is een geldig norm voor de motorsport.
Op het label is d.m.v. het E-nummer in een cirkel het land aangegeven waar de keuring plaatsvond:
E1 is Duitsland
E2 is Frankrijk
E3 is Italie
E4 is Nederland
E6 is België
E11 Groot Brittanië
Bij de SNELL M2010 wordt bijvoorbeeld geëist dat iedere willekeurige locatie boven de testlijn met twee opeenvolgende impacts getest wordt. Bij de ECE 22-05 is een enkele impact vereist op specifieke locaties op de helm. Dit houdt in dat de totale hoeveelheid energie die op op iedere testlocatie wordt overgebracht, bij de SNELL M2010 eisen bijna twee keer zo groot is als bij de ECE 22-05 test, afhankelijk van de geteste helmmaat.
Daarnaast worden de SNELL M2010 absorptietests uitgevoerd op staaf- en halfronde aambeelden. Deze beide type aambeelden staan er om bekend dat een zware belasting vormen voor buitenschalen. Daarnaast wordt bij de SNELL M2010 keuring een penetratietest uitgevoerd, die bij de ECE 22-05 keuring in het geheel niet voorkomt.
Mijn deksels;
Shoei Scimitar + Oakley MX O frame
Arai Astro-R
Deel 2; Poser topic: Show hier je helm #2
De titel zegt genoeg, verdere uitleg overbodig
Graag eigen foto's van je helm posten, liever geen plaatjes van internet.
Fabrikanten;
- Arai
- Shoei
- HJC
- Airoh
- Nolan
- Schubert
Special paint;
- SL Grafics Design = forumlid carnage-R1
- Jan Smit Graphics
Over pasvormen ( let dus op met importeren ) ;
- What’s the difference between the helmet shapes?
It comes down to a basic fact: the shape of the head – the relationship between length and width – are as important as head size in determining the right helmet for you a helmet:
The traditional Arai fit – the “Long Oval” – For heads whose length is distinctly narrow side-to-side, combined with a longer front to back measurement
The transitional fit – the “Round Oval” – For heads that are distinctly rounder, the length and width being almost even.
The bridge fit – the “Intermediate Oval” – For heads with a round shape, but with considerably more forehead length. This shape “bridges” the gap between the two previous shapes.
Arai’s motocross and off-road helmets – the VX Pro series – as well as our open-face helmet lines – the SZ Series – do not share the multiple-fit packages. These are built on a single-fit package that runs in the middle of the shape range. This is because Arai has had very little problem fitting customers choosing these products, within the single-fit package.
http://www.araiamericas.com/helmets/sizing.html
ECE / SNELL keurmerk;
Alle in Europa toegelaten helmen moeten de ECE-keuring doorstaan. Deze keuring definieert de testmethoden en de te bereiken testwaarden van de verschillende onderdelen van een helm.
Daartoe behoren crashtests op verschillende plaatsen van de helmschaal, trekproeven van kinband en sluiting, rotatietesten waarbij gekeken wordt of de helm op het hoofd blijft tijdens een eventuele crash, toetsing van de optische kwaliteit en de krasvastheid van de vizieren evenals doorlopende testen gedurende de productie.
Het ECE-label op de kinband of in de binnenvoering bevestigt dat een helm de gestelde testcriteria doorstaan heeft.
ECE-Norm ECE 22/05 is een geldig norm voor de motorsport.
Op het label is d.m.v. het E-nummer in een cirkel het land aangegeven waar de keuring plaatsvond:
E1 is Duitsland
E2 is Frankrijk
E3 is Italie
E4 is Nederland
E6 is België
E11 Groot Brittanië
Bij de SNELL M2010 wordt bijvoorbeeld geëist dat iedere willekeurige locatie boven de testlijn met twee opeenvolgende impacts getest wordt. Bij de ECE 22-05 is een enkele impact vereist op specifieke locaties op de helm. Dit houdt in dat de totale hoeveelheid energie die op op iedere testlocatie wordt overgebracht, bij de SNELL M2010 eisen bijna twee keer zo groot is als bij de ECE 22-05 test, afhankelijk van de geteste helmmaat.
Daarnaast worden de SNELL M2010 absorptietests uitgevoerd op staaf- en halfronde aambeelden. Deze beide type aambeelden staan er om bekend dat een zware belasting vormen voor buitenschalen. Daarnaast wordt bij de SNELL M2010 keuring een penetratietest uitgevoerd, die bij de ECE 22-05 keuring in het geheel niet voorkomt.
Mijn deksels;
Shoei Scimitar + Oakley MX O frame
Arai Astro-R
Laatst bewerkt: