Poser topic; Show hier je helm #3

nee heb de FS-11 en de cs-14 en een shark uit 2005 :+ jaja, classic. en een g-mac uit 2008 ofzo.

binnenkort een ander shark en daarna een arai.. en misschien een ander maar dan moet ik ff zoeken
 
Laatst bewerkt:
Over hjc/arai discussie: ik heb een hjc en een arai.
Tijdens mijn ongeluk had ik de hjc op, en daar baal ik nog elke dag van. De voorkant (kin) is gewoon in 2en gebarsten, heb mij laten vertellen dat dit niet gebeurd zou zijn bij de arai in verband met gebruikte materialen (glasfiber ofzo??).

De hjc is een croshelm, maar toch...

Ook heb ik een aantal keer de (volgens mij toen duurste) hjc op gehad van carbon, maar wat voelt die cheap aan zeg..

HJC_HQ-1.jpg
 
Over hjc/arai discussie: ik heb een hjc en een arai.
Tijdens mijn ongeluk had ik de hjc op, en daar baal ik nog elke dag van. De voorkant (kin) is gewoon in 2en gebarsten, heb mij laten vertellen dat dit niet gebeurd zou zijn bij de arai in verband met gebruikte materialen (glasfiber ofzo??).

De hjc is een croshelm, maar toch...

Ook heb ik een aantal keer de (volgens mij toen duurste) hjc op gehad van carbon, maar wat voelt die cheap aan zeg..

[afbeelding]

bij mijn crash was m'n Arai (chaser) ook gebarsten bij kinstuk, dus gebeurt ook bij Arai
 
als we dan toch met die helmen gaan gooien:

104-20_1.jpg


nolan-n-104-rear-view.jpg


vind het zelf wel 1 van de mooiere systeem helmen.

erg fijne helm, en vooral gekozen omdat het kinstuk net zo sterk is al bij een integraal helm.
(zit met 2 stalen haken vast geklikt)
en omdat de ventilatie erg goed is. ( je hoofd is toch het belangrijkste om te koelen op warme dagen)

alleen de standaard pinlock lekt nogal, maar daarom gaat hij eerdaags even terug naar de importeur.
 
Hmm, heb zelf nog nooit een HJC gehad maar ze scoren allemaal vrij slecht bij de sharp testen imho :/
Heb nu zelf een Caberg V2R die al enkele jaren perfect dienst doet + goede rating heeft op Sharp.
http://media.motoblouz.com/images/catalogue/pres/pres_Casque-integral-Caberg-V2R-DIPY-5.jpg



Maar wegens verandering van kapsel :P moet ik een nieuwe helm gaan halen.
Ik twijfel tussen de:
- Shark Speed-r Avenger (wit/mat zwart)
- Shoei GT-Air Wanderer (TC5 of TC6)
- Caberg V2R
:? :? :? :?
 
Hmm, heb zelf nog nooit een HJC gehad maar ze scoren allemaal vrij slecht bij de sharp testen imho :/
ook weer zoiets. Een hoop HJC helmen scoren maar 2 sterren maar kijk dan ook eens naar het (prijs)segment waar deze in vallen. De 'duurdere' HJC helmen scoren doorgaans 3 sterren, net zoveel als de veel duurdere helmen van bijvoorbeeld een Arai.

Dat weerhoudt ook bijna niemand ervan om toch voor een Arai te gaan, of wel ;)
 
Maar wegens verandering van kapsel :P moet ik een nieuwe helm gaan halen.
Ik twijfel tussen de:
- Shark Speed-r Avenger (wit/mat zwart)
- Shoei GT-Air Wanderer (TC5 of TC6)
- Caberg V2R
:? :? :? :?

qua looks de Shark. hij ziet er onwijs mooi uit.

ik kan ook niet wachten tot mijn nieuwe shark aankomt :9~
 
ook weer zoiets. Een hoop HJC helmen scoren maar 2 sterren maar kijk dan ook eens naar het (prijs)segment waar deze in vallen. De 'duurdere' HJC helmen scoren doorgaans 3 sterren, net zoveel als de veel duurdere helmen van bijvoorbeeld een Arai.

Dat weerhoudt ook bijna niemand ervan om toch voor een Arai te gaan, of wel ;)

Ja natuurlijk, maar het is dan toch ook wel gek dat er onbekende merken van 70 pond tussen staan die dan 4 sterren halen en een gerespecteerd merk als HJC niet :o
3 sterren vind ik ook echt niet zo goed, en ben dus ook geen fan van de dure/lawaaierige helmen van Arai ;) Ik vind ze ook echt zo'n rare (lelijke) vorm hebben -O-

'K ga de GT-Air en de Shark morgen eens passen. De pasvorm zal de beslissende factor zijn *O*

@AdyF: De Shark S700 S Legion is ook wel nice als je de Avenger leuk vindt!
 
Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk, maar het is dan toch ook wel gek dat er onbekende merken van 70 pond tussen staan die dan 4 sterren halen en een gerespecteerd merk als HJC niet :o
True, maar bij dat soort helmen heb ik dan het idee dat ze qua materiaal gewoon vreselijk overgeconstrueerd zijn als het ware. Met als gevolg dat ze een ton wegen. Alleen maar om goed uit de SHARP test te komen.
 
Daar had ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Maar nu dus wel :p En dat valt eigenlijk goed mee, 'k heb er random 6 genomen van merken die ik niet kende en wegen allemaal tussen de 1,45 kg en 1,6 kg (wat een heel normaal gewicht is).

(Voor zover die informatie klopt natuurlijk ,maar voor 95% zal dat wel zo zijn.)
 
Ik merk wel dat mensen gelijk in de verdediging schieten wanneer er over hun helm wordt gepraat.
Hahah tuurlijjk, niemand wil horen dat ze een kuthelm hebben haha.

Ik ben zelf overigens nog steeds blij met de RX7-GP, maar NOG blijer dat íe z'n 'werk' nog niet heeft hoeven doen :)

338310_178524522239245_1727395126_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat model had ik gister ook bijna gekocht. Ik vond alleen de Axces- 2 toch beter zitte. voor mijn model hoofd.
 
Heeft er niemand een Bell of een Airoh? Ik ben wel benieuwd hoe die apparaten het een beetje doen? Niet dat ik er 1 wil ruilen voor m'n Shark hoor :+
 
Ook maar even mijn nieuwe aanwinst showen.

3 jaar geleden kocht ik deze toen ik net begon met lessen, uiteindelijk alleen met licht vizier gebruikt omdat ik ook veel in het donker reed.

full


En nu heb ik deze.

3Q1B1511C.jpg


Image.ashx
 
Ze zijn dus eindelijk leverbaar binnekort maar is kijken hoe die past

Ik heb er gisteren een op gehad en hij zat verbazend goed, sloot goed aan en comfortabel.

He is dat ik mijn geld nog niet heb anders was ik met een helm de zaak uitgelopen.

Maar dan de Shark® Raw Soyouz Mat Sand als het aan mij ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan