Poser topic; Show hier je helm #3

Nee dat is te zien. Maar geeft altijd wel even een herinnering aan iets vind ik, zo heb ik dat ook met 1 van mijn helmen.
En soms is het handig als iemand mee wil want je hebt er altijd wel 1 liggen als ze deze dan natuurlijk passen.
De bonte Arai helm (design 'jungle') is van mijn vriendin. Ze droeg eerst die oude Phil Read replica, die is al een jaar of 20... (de helm)
 
2e vitrinekast erbij voor de volledige collectie :Y. De nieuwste aanwinst staat linksboven: Arai Nakagami replica :P.

D504B7BE-ABB7-428F-B3BB-5486EBF4F93E.jpeg
 
Zo uit de doos....

20230106_112634.jpg
20230106_112611.jpg


Ik realiseerde mij dat mijn helm, een Arai Condor al een slordige 12, 13 jaar oud is. Ik kwam deze tegen bij Louis.nl voor 300 euro. Wat ik er zo uit de doos van kan zeggen is dat de pasvorm prima is, hij zit strak zonder ergens te knellen. Hij is ook licht, weegt 186 gram minder dan mijn Arai. Enige nadeel is dat het geen Arai is. Dat laatste is natuurlijk zuiver psychologisch, de afgelopen 35 jaar heb ik een jaar of 4 met een Shoei gereden, verder altijd Arai.
 
Laatst bewerkt:
Zo uit de doos....

Bekijk bijlage 1836675Bekijk bijlage 1836676

Ik realiseerde mij dat mijn helm, een Arai Condor al een slordige 12, 13 jaar oud is. Ik kwam deze tegen bij Louis.nl voor 300 euro. Wat ik er zo uit de doos van kan zeggen is dat de pasvorm prima is, hij zit strak zonder ergens te knellen. Hij is ook licht, weegt 186 gram minder dan mijn Arai. Enige nadeel is dat het geen Arai is. Dat laatste is natuurlijk zuiver psychologisch, de afgelopen 35 jaar heb ik een jaar of 4 met een Shoei gereden, verder altijd Arai.
Ik persoonlijk vind Arai en Shoei wel dé top qua helmen. Heb ook wel eens met Shark gereden, maar dat voelde een stuk minder.
 
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe deze gaat bevallen. Ik heb de beschermfolie nog even laten zitten. Komende dagen gewoon een paar keer op en afzetten en proberen hoe dat voelt.

Mocht ik er toch niet helemaal van overtuigd zijn, kan ik hem terug sturen en deze bestellen
3f.de.52.D6AraiProfileVBendweiss217641.jpeg.jpg
 
Zo uit de doos....

Bekijk bijlage 1836675Bekijk bijlage 1836676

Ik realiseerde mij dat mijn helm, een Arai Condor al een slordige 12, 13 jaar oud is. Ik kwam deze tegen bij Louis.nl voor 300 euro. Wat ik er zo uit de doos van kan zeggen is dat de pasvorm prima is, hij zit strak zonder ergens te knellen. Hij is ook licht, weegt 186 gram minder dan mijn Arai. Enige nadeel is dat het geen Arai is. Dat laatste is natuurlijk zuiver psychologisch, de afgelopen 35 jaar heb ik een jaar of 4 met een Shoei gereden, verder altijd Arai.
Zelf ook Arai fan, die zitten bij mij toch net iets beters dan een X-lite. Arai altijd maat M, bij een recente X-lite koop poging vond ik (verkoopster ook) de M te krap en de L te ruim. Uiteindelijk een AGV (AX9) gekocht, die heeft een vergelijkbare pasvorm als een Arai hoewel de ruimte bij mijn kaak een beetje krap is.
 
Ik heb de Nakagami *O*.
Vind hem prachtig! Zag je vitrine wel eens voorbijkomen idd, met deze erin..

Ook ben ik het type dat tegen de stroom inzwemt, en deze zie je niet al te veel (o.a. Mijn keuze voor Haslam destijds).. Mooie fleurige helm, in tegenstelling tot al die zwarte meuk en eenheidswosten... (duidelijke voorkeur voor frisse kleuren als bijv de wit/rode kleuren)
De Reset vind ik ook prachtig (broertjelief heeft de hayden wsbk) en #69 heeft toch ook een plekje bij mij, kortom dilemma....
Komt nog bij dat ik mijzelf beloofd had om een IOM te kopen als ik daar zou zijn, maar afgelopen jaren de helm kunnen aanschouwen daar op een stand in het paddock, maar dat wordt hem niet.. Ook dit jaar niet...

Praat nog niets eens over fakeboek, de onzin die daar voorbij komt....zucht...
 
Vind hem prachtig! Zag je vitrine wel eens voorbijkomen idd, met deze erin..

Ook ben ik het type dat tegen de stroom inzwemt, en deze zie je niet al te veel (o.a. Mijn keuze voor Haslam destijds).. Mooie fleurige helm, in tegenstelling tot al die zwarte meuk en eenheidswosten... (duidelijke voorkeur voor frisse kleuren als bijv de wit/rode kleuren)
De Reset vind ik ook prachtig (broertjelief heeft de hayden wsbk) en #69 heeft toch ook een plekje bij mij, kortom dilemma....
Komt nog bij dat ik mijzelf beloofd had om een IOM te kopen als ik daar zou zijn, maar afgelopen jaren de helm kunnen aanschouwen daar op een stand in het paddock, maar dat wordt hem niet.. Ook dit jaar niet...

Praat nog niets eens over fakeboek, de onzin die daar voorbij komt....zucht...
Ik ben ook wel van de replicahelmen in aparte kleurstellingen; maakt het inderdaad allemaal wat minder saai :Y.

Heb hiervoor de Hayden en Edwards replica’s gehad, en in een verder verleden de Katoh replica.
 
Hier een Ruroc Atlas 4.0 aangeschaft.
Uitvoering de Liquid Carbon met blauw geïriseerd vizier en de ingebouwde shockwave bluetooth set.
Niet alle reviews zijn positief over deze helm maar ik wil het graag zelf ervaren.
Tot nu toe vind ik hem heerlijk zitten vergeleken met mijn oude krakende Schuberth C3.
 

Bijlagen

  • 580697BD-3716-4337-8C53-EA54E62FDC37.jpeg
    580697BD-3716-4337-8C53-EA54E62FDC37.jpeg
    38,8 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan