Post hier de favo foto van je fiets

Effe een vraagje.... Had iedereen hier al een pagina bij Bikepics :? Of heb ik een nieuwe norm gezet die door velen gevolgt is :?

Blijft zonde die schade Ohjajoh......
 
mro3.jpg


PVI circuit Lelystad
 
cbr600_3.jpg


Helaas, Helaas. Deze is totall loss sinds 3 weekjes.

Een auto wint het toch als je elkaar van de weg probeert te duwen :(

Wat duurt het wachten op de verzekering dan lang...






[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-06-03 14:06 ]
 
Wie zijn schuld het is, is nog niet geheel duidelijk, volgens mij en iedereen met wie ik praat is het de schuld van de auto. Maar de verzekeringen moeten duidelijkheid geven.

Het verhaal:

Er was eens een smalle weg. Er rijdt voor mij een auto, daarvoor een tractor met een breed geval erachter. Omdat de weg zo smal was kon de auto er niet langs, ik met de motor wel. Dus ik doe mijn richtingaanwijzer aan, en begin met mijn inhaalmaneuvre. Op het moment dat ik naast de auto rijdt, denkt hij ook te kunnen inhalen en rijdt tegen mij aan, hij raakt mij in zijn voordeur. de berm was erg smal en stijl, ik val in de berm, en de motor zakt onder mij uit de sloot in, kopje onder. Gelukkig reden we erg langzaam, zodat ik alleen een beetje last heb van mijn duim.

De automobilist heeft me nooit gezien, hij heeft niet in zijn spiegels en over zijn schouder gekeken.
Wat ik nu op de harde manier heb geleerd is, dat ik altijd nog veel duidelijker dan dat ik nu al deed, moet duidelijk maken, dat ik ook aanwezig ben op de weg.

Jammer genoeg had ik niet een allrisk verzekering en ben ik dus afhankelijk van wat de verzekering zeggen. Erg jammer dat het zo langzaam gaat, want de traditionele tourtocht van cafe 1913 in Frieschepalen is al over 3 weken, en ik zou er van balen als ik dan nog niet een nieuwe motor heb.

De boer op de tractor heeft me trouwens prima geholpen. Met zijn tractor en ik in de sloot hebben we de motor er uit getrokken. Een lekker kopje koffie voor de schrik, en de mogelijkheid om bij hem met de politie te praten. Mooi dat er nog zulke behulpzame mensen zijn.
 
Helldesker attendeerde mij net op je reply.
Tijdens het ritje van mij en Helldesker vorige week deed zich precies dezelfde situatie 2 keer voor bij mij.
Alleen toen waren het fieters ipv tractor en ik ben er wel zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Vind het echt kut voor je, is de motor echt totall los?



 
Officieel gezien is de automobilist fout en zal je je centen ook wel ontvangen. Wat ik me afvraag is iets heel anders.... Hoe lang heb je je motorrijbewijs al :? ( niks mee bedoeld, gewoon interesse..)

Tis iig een klassiek voorbeeld en tevens een veel voorkomend ongeluk....
Sterkte.
 
Klote voor je Auke!
Tis wel een ongeluk dat veelvuldig voorkomt. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt op de snelweg. Ik rijd op de rechterbaan (langzaam: file), want ik moest er bij de volgende afrit af. Komt er een muts in een auto naast me rijden, die precies waar ik rijd ook wil gaan rijden. Ze gaat dus naar rechts waar ik al reed (met dezelfde snelheid). Dat kan dus niet. Ik hengst een paar keer op de claxon. Geen reactie, de van-de-weg-af-duw-actie gaat gewoon door (lang leve de vluchtstrook). Toen was ik het zat. Ik ging dichtbij rijden en gaf een aantal harde meppen op het dak van die auto. Toen had ik ineens wel d'r aandacht, maar toen was het al te laat. Ik reed reeds op de vluchtstrook. Gelukkig is er verder niks gebeurd en zijn er geen ongelukken gebeurd, maar het had natuurlijk anders af kunnen lopen.

Ik vond dit een typisch voorbeeld van het slechte opletten van de grote massa autorijders (ik wil niet zeggen allemaal, want ik kom ook goed oplettende auomobilisten tegen, die netjes aan de kant gaan enzo).

Succes met het juridisch getouwtrek.
 
oke, oke Ohjajoh, complimenten voor de fraaie kleuren, :)

maar ik bedoelde dat je er geen smartblur over hebt losgelaten...


dat maakt het een beetje TE gladjes...
(die camera was dus van jouw?)

_________________
Met een goede berijder is mijn motor beter dan die van jullie

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-03 22:06 ]
 
Officieel gezien is de automobilist fout en zal je je centen ook wel ontvangen. Wat ik me afvraag is iets heel anders.... Hoe lang heb je je motorrijbewijs al :? ( niks mee bedoeld, gewoon interesse..)

Tis iig een klassiek voorbeeld en tevens een veel voorkomend ongeluk....
Sterkte.

Ik heb mijn motorrijbewijs nu dik 8 jaar en was nu bijna 4 jaar in bezit van de CBR, waar ik zo'n 25000 km mee heb gereden.
Ik sla mij zelf achteraf ook tegen de kop, had ik even iets langer gewacht, voordat ik de inhaalmanouvre begon, dan was het waarschijnlijk anders gelopen, maar ja dat is achteraf praat.

Op de vraag of hij echt totall loss is:

Voor de verzekering is hij totall loss, maar als ik echt zou willen is hij wel weer op te knappen, maar ik heb wijnig zin in een motor, die doordat hij nat geworden is, om de zoveel tijd weer een nieuw probleempje ondervindt.

 
Probeer je nou een plaatje neer te zetten?

Zet de foto eerst ergens op het internet, en dan de link naar het plaatje tussen
.


Hier een foto van mijn motor:

suz-gsxr750-96-bikepics-03120.jpg

 
Terug
Bovenaan Onderaan