Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Scan0001-1.jpg


30 jaar terug
 
Heeft iemand nog een goed idee voor het vervoer van tentstokken, behalve dwars bovenop het zadel?

PVC pijp aan de zijkant (links) onder je kofferrek maken. Stuk pijp van de gewenste lengte, einddop aan de ene kant, schroefdop aan de andere kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Dank voor het meedenken @Frazer ! In die richting zit ik inderdaad te kijken.

Heb al even gekeken naar PP buis (zo'n zwarte PP buis vind ik optisch wat sjieker dan grijs PVC) maar kwam tot de conclusie dat je dan al vlot op 20e materiaal zit voor een relatief zware/grove constructie.
Een tekeningkoker (aka schroefkoker) is dan lichter, slanker en voordeliger. Het hoeft tenslotte maar 700gram te houden.
tekeningkoker-linex-zoom-50-90cm-doorsnee-6cm-zwart.jpg


Ik moet dat ding alleen nog stevig aan het rek zien te knopen zodat ik hem niet verlies.... Van die flexibele "Voile straps" of slangenklemmen zijn de eerste ideeën die in me opkomen. Wellicht zijn er nog fraaiere oplossingen?
 
Opvouwbare tentstokken nemen... scheelt een hoop ;)
Bij een fatsoenlijk tentje rol je deze gewoon in de tent op en dat gaat gewoon in z'n geheel in de bagagerol als klein pakketje.

Nu de winter er weer aankomt even een archieffoto van inmiddels best wel wat jaartjes terug. Mijn zwaarste bepakking ooit.... (en er zat geeneens kampeerspul bij)

1334Rs1.jpg
 
Dank voor het meedenken @Frazer ! In die richting zit ik inderdaad te kijken.

Heb al even gekeken naar PP buis (zo'n zwarte PP buis vind ik optisch wat sjieker dan grijs PVC) maar kwam tot de conclusie dat je dan al vlot op 20e materiaal zit voor een relatief zware/grove constructie.
Een tekeningkoker (aka schroefkoker) is dan lichter, slanker en voordeliger. Het hoeft tenslotte maar 700gram te houden.
tekeningkoker-linex-zoom-50-90cm-doorsnee-6cm-zwart.jpg


Ik moet dat ding alleen nog stevig aan het rek zien te knopen zodat ik hem niet verlies.... Van die flexibele "Voile straps" of slangenklemmen zijn de eerste ideeën die in me opkomen. Wellicht zijn er nog fraaiere oplossingen?
Ik heb gewoon een tentje met een pakmaat van 38cmx15cmx15cm die gaat met gemak in m'n drybag. Overigens zijn er maar weinig tenten met zo'n kleine pakmaat. Het is een Coleman Cortes 2. Nadeel is dat ie maar een 2000mm waterkolom aankan, maar bij mij heeft ie nog nite gelekt, ook niet in een paar harde regenbuien.
 
@David_ZZR en @PaulNijenhuis , Ik heb al een heel mooi tentje dat in de bagage past. Alleen pas ik niet in die tent. :+
Nu dus een ruimere tent gekocht, alleen zijn die stokken 50cm lang en passen ze niet meer in m'n zijtassen. Vandaar deze oplossing.

Heb best een tijd gezocht naar een vrijstaande lichtgewicht 2P tent met stokken van 40cm en voldoende binnenlengte voor iemand van 1.92, maar dat bleek heel lastig te vinden onder de 200e. Uiteindelijk dus maar wat concessies gedaan, o.a. in de tentstoklengte.
 
@David_ZZR en @PaulNijenhuis , Ik heb al een heel mooi tentje dat in de bagage past. Alleen pas ik niet in die tent. :+
Nu dus een ruimere tent gekocht, alleen zijn die stokken 50cm lang en passen ze niet meer in m'n zijtassen. Vandaar deze oplossing.

Heb best een tijd gezocht naar een vrijstaande lichtgewicht 2P tent met stokken van 40cm en voldoende binnenlengte voor iemand van 1.92, maar dat bleek heel lastig te vinden onder de 200e. Uiteindelijk dus maar wat concessies gedaan, o.a. in de tentstoklengte.
Ik ben gelijk gaan meten bij mijn eigen tentje: Vango Alpha 300. Blijkt idd dat deze stokken zijn 47cm.
Bij jou past max 40cm in de zijtassen. Mijn 47cm-stokken passen precies WEL in mijn zijkoffers. Wel schuin insteken, dan gaat 't net door de opening!
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Om even mooi aan te sluiten op het eigenlijke topic, dit zijn de tassen in kwestie:
rdga_galibier.jpg


Diagonaal zou ik die stokken er ongetwijfeld net in krijgen, maar dan moet ik alle overige bagage daar weer (onder spannig) omheen zien te proppen en de rolsluiting een aantal slagen minder omvouwen. In geval van nood is zoiets bespreekbaar alleen wil ik dat niet als uitgangspunt hanteren. Zowel de tas als de stokken knappen daar niet van op :)

Komend weekend eens kijken of ik zo'n tekeningkoker aan het bagagerek bevestigd krijg!
 
Ja, ik snap 't ook niet zo.
Na kamperen douw ik de tentzak incl. stokken, haringen en een hamer zo in de rolbag. Wat is het probleem?
 
Meneer in kwestie heeft te kleine zijtassen voor zijn te grote tent en wil denk per sé dat onhandig kleine tasje blijven gebruiken...
 
Je slaat de spijker op de kop David :t
Al het gewicht bovenop stapelen in een drybag kan altijd nog maar heeft niet m'n voorkeur... Been there done that :)
Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen van het resultaat!

Zo zag het er destijds uit met een drybag:
packed.jpg

Dit was heel kort na aanschaf, moest toen snel iets improviseren voor een weekendje hotel.:+

Later maar een tassenrekje gelast om een tassenset vast te kunnen knopen:
rack4.jpg
 
Ik vond 'm al zo'n gaaf kleurtje hebben ;)
Zo'n tas bevestig je het makkelijkste in de breedte. Desnoods met iets van een plankje / hitteschildje boven je wel erg hoog zittende uitlaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Stokken in het zakje en met velcro aan bagagedrager hangen, boven je jerrycan ding (tank?). Of in de oude drybag en die bovenop rek, ipv dat vierkante ding.
 
Koker ophangen dwars onder je kentekenplaat. Plek zat voor.

Voor zelfbouw is het wel een mooi rekje. Maar man-man-man wat bouwt dat breed.
Over de buitenkant van je tassen gemeten kan je straks 1.50m opmeten. Da's net zo breed als een zijspan.

Da's ook de reden dat ik NOOIT een motor wil met een pijp onder het zadel.
Ikzelf vind 't niet mooi, maar het lijkt me ook heel onpraktisch. Daarnaast als het 35'C is dan wordt je achterste wrs ter plaatse gebraden.
Een enkele keer zie je ook dat de koffer om de pijp heen is geboetseerd om beide zijden aan buitenzijde gelijk te houden.
Bij 1 van de 2 koffers is dan de inhoud net genoeg voor je tandenborstel. Dat schiet dus ook niks op!

Bij mij zit de rechtse koffer ca 5cm BOVEN de uitlaatpijp.
En dan nog vind ik de motor best wel breed met 2 zijkoffers erop. Moet er niet aan denken dat je dan nogmaals 2x 15cm extra gaat hebben.
 
Je het reismotoren en motoren waarmee je kunt reizen. Ook met een Vespa kun je naar de Dolomieten, net zoals met een 1200GS. Maar als je voor een showmotor kiest , gemaakt voor specifieke activiteiten zoals enduro of cross, kijk dan niet gek op als je wat beperkingen tegenkomt. Je ontkomt dan niet aan gewilliewortel met stangetjes en buisjes. Persoonlijk vind ik dat wat getrut , eigenlijk. Je wilt op reis, zorg dan dat je daarvoor een motor hebt. Je wilt enduro's doen, zorg dan dat je niet op een grote Harley komt aanzetten. Je mag met een 125 cc best de autobaan op in Duitsland, maar of het wijs is waag ik te betwijfelen. Ik bedoel maar, een compromis is heel vaak ook echt een mix van twee slechte ideetjes, met als doel er een goed idee van te maken. Ik volg het hier wel met belangstelling, maar ook wel met enige lol in het vindingrijke gepruts.
 
Ik zat ook met die stokken te tobben, nu in een PVC pijp van 58cm, andere kant de haringen.
Ik wil deze stokken en haringen niet in een tas omdat ze dan niks kapot kunnen prikken. Mijn tankdop zit onder mijn buddyseat, 1 keer een volle roltas op meegenomen en elke keer met tanken dat ding op en af... :N
Nu een Kriega die vast zit aan de opklapbare zitting... werkt prima voor mij.

IMG_20180708_122458.jpg
IMG_20160421_145810.jpg
IMG_20160421_145823.jpg
 
@ Rojerasen zei: Je het reismotoren en motoren waarmee je kunt reizen.

Hierboven: De tankdop onder de buddy :X ....................... dus da's ook geen reismotor!
Bij mezelf vind ik het eigenlijk al niks als ik de tanktas op de tankdop zit als de benzine op is................. '(
 
Bij mijn Vespa ook ;) geregeld ruzie bij tankstations (eigenlijk altijd met noord Afrikanen) omdat ze vinden dat ik te lang bezig ben... Maarja moet die bagagerol ergens kwijt.
 
@ Rojerasen zei: Je het reismotoren en motoren waarmee je kunt reizen.

Hierboven: De tankdop onder de buddy :X ....................... dus da's ook geen reismotor!
Bij mezelf vind ik het eigenlijk al niks als ik de tanktas op de tankdop zit als de benzine op is................. '(

Iedere motor is een reismotor in mijn ogen, ik rij supersport en hang er gewoon koffers aan :P
Voordeel van tanken in de buddy is dat ik dan weer een lel van tanktas kan gebruiken en laten zitten.. _O-

Hier in volledige vakantietrim, 11 dagen kamperen met bijna elke dag een andere camping..
IMG_20180624_145252.jpg
 
@David_ZZR en @MonstroMorini Dat vierkante tasje zou ik niet willen missen! Vormvast, lichtgewicht, alles snel bij de hand dankzij de rits en het volume is flexibel (10 of 15L). Op de foto staat de "bovenverdieping" uitgeritst, handig voor de boodschappen :)
De stokken boven die externe tank bewaren leek mij ook een goed idee! Dat was de eerste locatie die ik probeerde, alleen is dan de originele tankdop niet meer bereikbaar.

@mean-machine , die optie zal ik nog eens bekijken. Heb ze daar al wel even geplaatst en dat past goed. Moet alleen even meten of het achterwiel niks raakt bij maximaal inveren. In de winter rij ik nl met een 18" noppenband en is de wielomtrek wat groter. Links onder de uitlaat past het sowieso.
De breedte incl tassen is 75-80cm, afhankelijk van hoe vol ik de tassen prop. Dat is smaller dan het stuur dus ik heb het nooit als hinderlijk ervaren.:]

@Rucarodi , Geweldig! Dit soort huisvlijt kan ik echt van genieten :t
 
@ Rojerasen zei: Je het reismotoren en motoren waarmee je kunt reizen.

Hierboven: De tankdop onder de buddy :X ....................... dus da's ook geen reismotor!
Bij mezelf vind ik het eigenlijk al niks als ik de tanktas op de tankdop zit als de benzine op is................. '(
Ik vind mijn Vespa, met de tankdop onder haar zadel, een erg fijne reis motor.
Zo fijn dat ik nu al niet kan wachten tot dat het eind mei 2020 is en ik weer op trip kan met het ding.

Ja alles wat op het zadel zit moet er vanaf als ik moet tanken, tja het zal wel. Dan duurt dat maar een paar minuten langer.
Ter compensatie gaat er maar een paar liter in, dus per saldo zal het niet heel veel langer duren ;) 8-)
IMG_20170810_111010.jpg
 
Ik vind mijn Vespa, met de tankdop onder haar zadel, een erg fijne reis motor.
Zo fijn dat ik nu al niet kan wachten tot dat het eind mei 2020 is en ik weer op trip kan met het ding.
Ikzelf heb ook ooit een Vespa gehad. Dat was een Vespa GL150 uit 1964.
Deze had 2 zweefzadels dus tussendoor kon je altijd bij de tankdop.

Voor bagage had ik een rek wat flink naar achter wees, met onder tegenaan de reserveband.
Aan voorzijde had ik ook een rek die je horizontaal kon klappen.

Toen waren het op de Vespa slechts 7 pk die het werk deden. Snelheid was ca 75 km/h.
Inmiddels met de Blackbird heb ik er enkele paardjes bij gekregen.................
 
Hierbij mijn pvc ruimte. Voldoende voor gereedschap en kookspul en/of fles water. (Xrv750). Ik heb dus wel een zijkofferrek maar ik heb en wil geen koffers. Is mij veel te breed. Rek is meer tegen valschade offroad......

IMG_20191129_063731490.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan