Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

De inhoud van die doos gaat wrs bij mij al in de zijkoffers.
En anders kan mijn topkoffer ook nog worden ingezet!
3 koffers, die met 3 klikken vastzitten.
Ik snap je punt :Y
Met koffers is het gewon inladen, en eraan klikken, easy :t
Uit nieuwsgierigheid thuis de doos eens opgemeten. Is naar boven afgerond 68L inhoud, dus ja, de inhoud kan meestal in twee zijkoffers :Y

Maar ... dan moet je er natuurlijk wel hebben.

Eu ... en eigenlijk ... ik heb er gewoon :P
2x 36L zijkoffer, 1x 45L topkoffer.
Alleen niet gemonteerd :+

Op de derde van mijn GSX F'en had ik een driedelige kofferset:
GSX 750 F - III (5).jpg

Nog steeds liggen dus. Mijn eerste 5 GSX F'en waren allen van voor 2003, mijn huidige van 2004. Ik wilde het kofferrek laten zandstralen en poederlakken, om dan op mijn huidige te zetten. Eigenlijk wilde ik dat steeds bij mijn twee vorige GSX F'en ook al doen ... maar het kwam er maar nooit van. Klein jaar geleden besloot ik om "foert" te zeggen, ik wilde voor het praktisch nut gaan, en ze opnieuw monteren, zonder ze eerst op te knappen. Ik wist wel dat de GSX F een aantal aanpassingen heeft gekregen in 2003, maar nooit gedacht dat het rek niet één-op-één over te zetten was, het (sub)frame heeft ook redelijk wat aanpassingen gekregen. Ik had toen geen tijd en plaats om de bevestingsonderdelen aan te passen. Nu heb ik dat wel, maar het probleem is, ik kan niet lassen ...

Maar in en door Antwerpen is die doos eigenlijk handiger. Met zijkoffers kom je niet overal door, met die doos erop wel ;)
Al moet ik eerlijk toegeven, als mijn kofferrek gemonteerd was, zou ik met het oog op het ophalen van mijn uniformen, er toch de koffers hebben aangehangen.
 
Vandaag mijn eerste shift in de haven van Antwerpen. Omdat mijn rugzak te klein is voor al het nodige, maar een kartonnen doos onhandig is (en niet tegen regen kan), mijn oude topkoffer maar vanonder het stof gehaald. Achter op het zadel, twee fietsrekken en een koffernet er overheen. Niet ideaal, maar het kan wel.
20200925_054300.jpg


Toch maar eens kijken om dat kofferrek aan te (laten) passen en monteren ...
 
Dat met die elastieken en koffernet werkt wel, maar is niet erg ideaal. Oneffenheden in de wegen doen de koffer wel een beetje verschuiven, dus bij lange afstanden moet je wel enkele keren aan de kant. En in Antwerpen zijn de wegen echt wel super slecht! Het is ook een omslachtig gedoe om alles goed te spannen.

Morgen ga ik het zo proberen, met een spanriem, het voelt alvast veel solider aan:
20200927_131034.jpg

20200927_131023.jpg


Enige probleem is, je kan de spanriem niet op een "smalste punt" spannen. Verspringen van de riem zit dus wel een beetje in mijn hoofd ...

Maar anderzijds heb je wel een groef door de koffer, waar de riem zich een beetje in trekt:
20200927_131721.jpg


Geprobeerd de riem met de hand "eruit" te trekken, maar dat lukte mij toch niet.
Ik ben benieuwd voor morgen ...


Toch eens zien om mijn GIVI Wingrack aan te (laten) passen, want ondanks het "oude tupperware" boxen zijn, mis ik het normale gebruik er nu toch enorm van ...
 
Kun je niet beter een rek kopen waar je hem veilig op vast klikt? Je hebt er niks aan als die straks eraf valt en door een voorruit knalt met alle gevolgen van dien..
 
Desnoods een gebruikte, moet toch wel te vinden zijn? Lijkt me een stuk handiger
Voor een GSX 750 F 2004? Nee, niet dus. Dit model is gemaakt van '98 tot '06, maar heeft aanzienlijke wijzigingen ondergaan in 2003. Bij bagage accesoires werkt het maar op de modellen '98-'02 -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het moet mogelijk zijn om je bestaande rek pas te maken. Door bijvoorbeeld van een ijzeren strip van 20 mm breed zelf passtukken te maken. Op maat zagen, soms een beetje buigen en gaten boren. Dan hoef je niet eens te lassen.
 
Desnoods een gebruikte, moet toch wel te vinden zijn? Lijkt me een stuk handiger
YES!!
Koop een sloop-motorrek (die al redelijk lijkt) voor de koffers. Het rek pas je dan aan, zowel voor motor en evt voor de koffer.
De rekken op mijn Yamaha FZ komen van een Honda. Rek hier en daar een beetje verbouwen en aanpassen.
Daarna naar de moffeloven voor een kleurtje en helemaal top!! Ik heb er veel plezier van. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan