Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Ik snap 't even niet meer?

Ik loop ook met het idee om een Exped te kopen. Ik hik alleen nog beetje aan tegen de prijs . Maar hier blijkt dat Exped ook niet altijd oke is.
Nu kampeer ik met een gewoon velours luchtbed (ca €10) waar ik eigenlijk heel tevreden over ben. Slaapt prima!!
Er zijn echter 2 nadelen bij mijn matras en dat is pakmaat/gewicht en ook bij temp richting 0'C laat te veel kou door.

Overigens heb ik laatste jaren 3x keer slechte ervaring met defecte self-inflatables.
2x keer gewoon lek en 1x keer dat de lamellen intern steeds meer los gingen laten. Het werd beetje bij beetje een ballon!
Toen van ellende bij Decathlon in Spanje een gewoon velours luchtbed gekocht waar ik heel tevreden mee ben.

Voordat ik een Exped ga aanschaffen...................:? Nu lees ik tegenstrijdige berichten...............:?

De gegevens:
Exped Mega Mat 10: 1.97x65x10cm R=9.5 Pakmaat: 79x rnd 25 Gewicht 2140gram Prijs: €219.95 (Bever)
Exped Synmat 9: 1.97x65x9cm R=6.0 Pakmaat: 27x rnd 16 Gewicht: 1155gram Prijs: €179.95 (Bever)

Ik heb steeds begrepen dat een R-waarde vanaf R=4 voldoende moet zijn tot temp van ca 0'C. (kouder dan ga ik in hotel)
De uitgerolde maat is ook vrijwel dezelfde. Die 1 cm dikte ga je dat zo erg merken?
Die kilo extra, dat heb ik nu ook. Mijn huidige veloursbed is ook niet licht.
De pakmaat van de MegaMat10 is echter wel enorm! Mijn huiidige veloursmat is opgevouwen nog minder volumineus..........

Als ik alles optel weet ik niet of ik er mee geholpen ga worden om een Exped aan te schaffen.
Vanaf ca 10'C is mijn huidige luchtbed perfect. Bij kouder heb ik evt nog een alu-onderleg-matje die ik zou kunnen gebruiken.
Gaat het zin hebben om dan toch ca €200 te spenderen??

Graag lonetraveler en Paul jullie reactie hierop....................
Exped lijkt me geweldig mooi spul maar vind ik budgetair niet leuk. Ook ben ik niet van plan om ergens onder de 5 graden
te gaan kamperen. Ik zal überhaupt maar hooguit 2 maal per jaar oid met de motor gaan kamperen vermoed ik.
Ik heb deze: US $53.0 40% OFF|Naturehike Outdoor Push Opblaasbare Camping Mat Tent Outdoor Envelop Waterdichte Slaapmatje Picknick Opvouwbare Matras in Naturehike Outdoor Push Opblaasbare Camping Mat Tent Outdoor Envelop Waterdichte Slaapmatje Picknick Opvouwbare Matras van camping mat op AliExpress.com | Alibaba Groep
daarom aangeschaft. Zelf ben ik niet snel kouwelijk en zal hooguit nog een dun fleece dekentje onder m'n slaapzak leggen.
Van dat luchtbedje maar ook de synmat 9 vond ik het mooi dat er een geintegreerd pampsysteem in zit en dat de pakmaat lekker compact is.
Valt het tegen dan heb ik in ieder geval niet meteen 200,- euro verstookt.
 
Foto van een foto..
Actiefoto, bepakt met de V-Strom onderweg 10 jaar geleden.


IMG_0845.jpeg
 
Op weg naar Kroatië in Oostenrijk, 2015. Rond de 30 graden en de zomerjas thuis laten liggen omdat toen we vertrokken het in Nederland koud was!!
 

Bijlagen

  • DSCF1981.JPG
    DSCF1981.JPG
    192,6 KB · Weergaven: 33
De luxe van een R1200RT:
R1200RT-LC.PNG

Het hele 1-persoons huishouden in de topkoffer en zijkoffers, warm eten "buitenshuis".
De paklijst:
 

Bijlagen

  • paklijst.pdf
    406,3 KB · Weergaven: 56
Heerlijk luxe om zo alles in beschermende Koffers kwijt te kunnen. Je paklijst is redelijk compleet. Met een krukje is het erg behelpen. Fatsoenlijk zitten is noodzaak voor mij om uit te kunnen rusten. Ik lees dat je geen kookspullen meeneemt voor koffie en/of bereiden maaltijd. Dit zelf kunnen doen geeft me het gevoel van onafhankelijkheid wat bij motorreizen hoort. En met een opblaaskussen kan ik persoonlijk niet slapen. Voor de rest zeer herkenbaar.
 
Heerlijk luxe om zo alles in beschermende Koffers kwijt te kunnen. Je paklijst is redelijk compleet. Met een krukje is het erg behelpen. Fatsoenlijk zitten is noodzaak voor mij om uit te kunnen rusten. Ik lees dat je geen kookspullen meeneemt voor koffie en/of bereiden maaltijd. Dit zelf kunnen doen geeft me het gevoel van onafhankelijkheid wat bij motorreizen hoort. En met een opblaaskussen kan ik persoonlijk niet slapen. Voor de rest zeer herkenbaar.
Het krukje (een Walkstool basic) is wel ongeveer het grootste wat nog in de topkoffer bij de rest past en is beter dan niets. Op veel campings staan picnicktafels of kun je een stoel lenen.
Het kussen is een "cocoon travel nylon" van Bever, niet te hard opblazen en het slaapt beter dan met je hoofd op een opgevouwen motorjack.
De paklijst vind ik zelf wel handig omdat je toch al het uiterst minimum kan meenemen, de lijst heb ik de afgelopen tijd regelmatig aangepast aan de hand van de ervaringen van gebrek of overdaad aan spullen.
Wat bij (motor-) reizen "hoort" is natuurlijk afhankelijk van de persoonlijke smaak en daar zal je de bagage op moeten afstemmen.
Koken is niet mijn ding, dus is geen optie tijdens een vakantie. Bij een camping overnachting hoort dan buiten de deur eten, ontbijt vooraf inkopen in de lokale supermarkt, koffie en lunch onderweg combineren met een tankstop. Een hotel of hostel met een biertje 's avonds is ook niet verkeerd :P
 
De luxe van een R1200RT:

De paklijst: op pdf
Ja, ruimte genoeg op een RT!

Paklijsten zoals jouw pdf, dat werkt perfect!:t
Ik heb op mijn PC verschillende paklijsten voor verschillende soorten reizen.
Motorreis, busreis, vliegreis, kampeerweekend, hike in de bergen ect.

Wel goed bijhouden, want wensen/ eisen veranderen in de loop van de tijd.
Ook maak ik NA de reis altijd een 'vergeten'/ 'overbodig' -lijst van de laatste trip.
Volgende keer staat alles direct overzichtelijk bij elkaar zodat je snel kan inpakken zonder iets te vergeten.
Soms lukt 't me toch om iets wat op de lijst staat/ stond TOCH te vergeten! 8)7
 
Ik combineer het altijd. Ik heb een opblaaskussen van Exped, maar alleen daarop slaap ik ook niet. Ik blaas hem half op, en leg daaronder een trui. Dan heb je toch wat hoogte, zonder dat je op een knetterhard kussen ligt.
Heb ik ook geprobeerd. Weliswaar van ander merk. Blijf er mee vechten. Heb nu een rolkussen met veren vulling. Doe het in een compressiezak om de pakmaat zo klein mogelijk te maken. Ben een lastige slaper. Soort van prinsje op de erwt.
 
Voordeel is dat je wel geforceerd wordt om regelmatig te stoppen en de benen te strekken
 
Nou, ik zou het nog bijna vergeten ...

Enkele dagen terug naar het hoofdkantoor van mijn werk, nieuwe uniformen gaan ophalen.
Ik dacht een paar broeken, hemden en dassen ...
... jaja, nog een doos met schoenen ook, en een parka (lange en dikke fluo oranje jas).
Beginnen ze alles in te pakken, en ik vraag, "past dat niet in een kleinere doos?"
"Nee, dit zijn de enige dozen die wij gebruiken, en je spullen passen er maar net in hoor. Waarom?"
"Omdat ik met de motor ben."
"Oeioei! Misschien moeten we dan maar ... "
"Neenee. Dat lukt wel :t "
Er kwam een van hun toch effe kijken, en bekeek mij of ik het onmogelijke mogelijk maakte :')
Ik zag hem kijken alsof hij een mirakel zag gebeuren, dus ik zeg al glimlachend, "ach, op de Filipijnen vervoeren we wel eens een hele kast."

De foto is niet aan het hoofdkantoor genomen, maar ergens onderweg naar huis:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan