Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Momenteel twee weken kamperen met vriendin achterop. Deze foto is gemaakt bij Passo del Bernina in Zwitserland.
IMG_20190803_120723.jpg
 
In de herfst ga ik een weekend weg met de motor. Overnachten in pension/Zimmer Frei. Neem voor 3 dagen kleding mee incl. regenpak en wandelschoenen.
Voor mij is bagage meenemen compleet nieuw. Rij een GSXR1000K7. Heb wat rondgesnuffeld en gekeken naar de mogelijkheden:

Tanktas
Heb ik ooit gehad maar vond het niet prettig. Vooral als je wat sportiever wil sturen zit het in de weg.

Drybag
Heeft mijn voorkeur, maar wat voor volume is voldoende ? Ik neig naar 35-40 liter. Is dat voldoende ?
Welke fabrikant levert goed spul ?
Moet je een rol nemen of een tas. Tas lijkt me makkelijker toegankelijk dan een rol.

Topkoffer / zijkoffers
Lijkt mij overkill voor dat ene weekendje per jaar. Toch ?
Alhoewel topkoffert me ook wel fijn lijkt. .... ik maak jaarlijks ca. 6-10 eendaagse tripjes van 500-600km en dan is een beetje bagageruimte wel handig voor o.a. regenpak, fotospul, fleece jack e.d.
 
In de herfst ga ik een weekend weg met de motor. Overnachten in pension/Zimmer Frei. Neem voor 3 dagen kleding mee incl. regenpak en wandelschoenen.
Voor mij is bagage meenemen compleet nieuw. Rij een GSXR1000K7. Heb wat rondgesnuffeld en gekeken naar de mogelijkheden:

Tanktas
Heb ik ooit gehad maar vond het niet prettig. Vooral als je wat sportiever wil sturen zit het in de weg.

Drybag
Heeft mijn voorkeur, maar wat voor volume is voldoende ? Ik neig naar 35-40 liter. Is dat voldoende ?
Welke fabrikant levert goed spul ?
Moet je een rol nemen of een tas. Tas lijkt me makkelijker toegankelijk dan een rol.

Topkoffer / zijkoffers
Lijkt mij overkill voor dat ene weekendje per jaar. Toch ?
Alhoewel topkoffert me ook wel fijn lijkt. .... ik maak jaarlijks ca. 6-10 eendaagse tripjes van 500-600km en dan is een beetje bagageruimte wel handig voor o.a. regenpak, fotospul, fleece jack e.d.

Kriega
Waterdicht en kwaliteit, ik had deze mee tijdens een 5daagse trip in de Eifel.
IMG_20190517_091321.jpg


Eenmaal ter plaatse klik je 'm er zo vanaf, ik heb de 20 ltr, er is ook een 30 ltr. Uit te breiden met 5 of 10 ltr die je eraan vast kan maken.
Ik ben er super tevreden over, vrij duur maar dan heb je ook wat.
 
Kriega
Waterdicht en kwaliteit, ik had deze mee tijdens een 5daagse trip in de Eifel.
Bekijk bijlage 1416113

Eenmaal ter plaatse klik je 'm er zo vanaf, ik heb de 20 ltr, er is ook een 30 ltr. Uit te breiden met 5 of 10 ltr die je eraan vast kan maken.
Ik ben er super tevreden over, vrij duur maar dan heb je ook wat.

Bedankt. Kriega had ik ook al bekeken. Stuk duurder dan SW of Givi. Het zal dan ook wel goed spul zijn.
Hoeveel liter is die Kriega en tanktas ?
Het toeval wil dat er nu op marktplaats een Givi topkopper met frame dat passagierszitje vervangt staat, voor een gsxr1000k7... Dat lijkt me ook wel wat.

Maar omdat ik totaal geen ervaring heb met bagage zoek ik raad en advies.
 
Bedankt. Kriega had ik ook al bekeken. Stuk duurder dan SW of Givi. Het zal dan ook wel goed spul zijn.
Hoeveel liter is die Kriega en tanktas ?
Het toeval wil dat er nu op marktplaats een Givi topkopper met frame dat passagierszitje vervangt staat, voor een gsxr1000k7... Dat lijkt me ook wel wat.

Maar omdat ik totaal geen ervaring heb met bagage zoek ik raad en advies.

Tja, advies over bagage, altijd moeilijk, ik heb die Kriegatas die ik thuis volstamp en er onderweg niet meer in hoef te zijn. Grabbelgrut zit in de tanktas.
Als je onderweg vaak bij je spullen wil zijn is een koffer weer makkelijker.
Keuzes die je jezelf moet maken aan de hand van het gebruik en hoe vaak je het gaat gebruiken.
 
Bedankt. Kriega had ik ook al bekeken. Stuk duurder dan SW of Givi. Het zal dan ook wel goed spul zijn.
Hoeveel liter is die Kriega en tanktas ?
Het toeval wil dat er nu op marktplaats een Givi topkopper met frame dat passagierszitje vervangt staat, voor een gsxr1000k7... Dat lijkt me ook wel wat.

Maar omdat ik totaal geen ervaring heb met bagage zoek ik raad en advies.
Roltassen en spanbanden zijn super cheap. Doe daar eerst wat ervaring mee op, dan weet je zo wat wel en niet handig is.
 
Ik heb laatst deze tas gekocht.
10027820_720_FR04_15.JPG


Ben ermee weze kamperen en vorige week ook weekje mee airbnb´s bezocht. Voor beide doeleinden is het goed bevallen!
Handige eraan is dat er een ventieltje op zit zodat tijdens het rollen de lucht eruit kan, het voelt allemaal niet mega sterk aan maar voor dat geld en de frequentie waarvoor ik het gebruik ben ik meer dan tevreden. Alleen de standaard bandjes die meegeleverd worden om de tas vast te maken snel vervangen voor degelijke bandjes.
 
Ik heb precies dezelfde, bevalt mij ook erg goed. Het is geen kriega kwaliteit, maar voelt wel alsof het nog best een tijd mee zou kunnen gaan. Ik gebruik rokstraps om hem te bevestigen.

Tja 150 versus 50 euro.... Dan moet er wel iets beter zijn aan die 150 tas anders kocht niemand ze.....
Inmiddels al wat meer gegrasduind en ik denk dat het universele rollen/tassen worden. Denk zelf aan een 30-35 liter bag voor achterop en een 5-10 liter tas voor op de tank. Daar moet genoeg in kunnen voor 2-3 dagen/nachten. Ik heb naast mijn eendelig leren pak, voor de frisstere maanden, ook een Revit Sand 4 outfit en daar zitten zakken op waar ook nog wat in mee kan.
 
Het grote voordeel ten opzichte van de andere rol die ik heb vindt ik dat deze in de lengte oprolt waardoor je eenvoudiger bij je spullen kunt en deze ook nog enigszins kunt organiseren in je tas. In mijn rol-rugzak moet alles eruit als je iets nodig hebt wat onderin zit...
 
20120729_005.jpg


2012 trip van 6 weken, 10.000km. Komende vanaf de Noordkaap, op weg naar Tromso. Moest de laatse 300 km in zn drie rijden omdat de bak niet meer wilde schakelen. Gerepareerd in Tromso.
Het witte is fijn gruis van wegwerkzaamheden. Werkt als slijppasta en heeft de voorvorkkeerringen vernield. Vandaar de sokken om de olie op te vangen.
 
Als ik de foto hierboven zie, doet me dat denken aan een motor die ik in DK geparkeerd zag staan.
Roest was everywhere, de lak op het frame bladderde overal. Toch wel nog in gebruik!
motor DK.jpg
 
Sinds gister 7 dagen onderweg. Kamperen solo met minimaal spul. Motto: do more with less. Geen kookspul: ik ben gek op "cafés René's"(allo allo stijl). Voor nood heb ik een lading meusli repen mee.
Bij k-weer neem ik wel een hotel!.
(Check de motor: voor de prijs van een BMW GS kofferrek of minder: toppie!).

Bekijk bijlage 1417977
hé wat leuk, bijna 30 jaar geleden dat ik daar was, maar toch nog steeds een héél herkenbaar plaatje.:t
 
Sinds gister 7 dagen onderweg. Kamperen solo met minimaal spul. Motto: do more with less. Geen kookspul: ik ben gek op "cafés René's"(allo allo stijl). Voor nood heb ik een lading meusli repen mee.
Bij k-weer neem ik wel een hotel!.
(Check de motor: voor de prijs van een BMW GS kofferrek of minder: toppie!).

Bekijk bijlage 1417977
Daar ben ik alweer een flinke tijd niet meer geweest..goede herrinneringen met toen nog Nederlandse eigenaren, hoe is het daar nu?
Paar keer naar zuid Frankrijk geweest met een nog goedkoper apparaat VT500 welke ik nog steeds heb, dikke pret:]..
Eens kijken of huidige vriendin dat ook wil in de zijspan..
 
Die foto van camping Moto was om 0800u hoor.
Ik kwam s-avonds aan om 22u: ca 20man aan de tafels. Na een lange toldag leuk om aanspraak te hebben!

Vorig jaar 2 dagen geweest: ook vrij leeg.
Als je in de buurt bent of de Vercors in wilt prima hoor.

In de jaren 80/90 zaten er zeker 200 man wat ik mij herinnerde. De sleutelshop is dicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan