Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

September camping Pont Breuil Italie
20190902_171849.jpg
 
Reis meestal solo,heb niet veel nodig en heb toch alles bij me.Deze stop was in Frankrijk,bij
Camping les Hirondelles
4,4 (47) · Camping
Bourg-Sainte-Marie, Frankrijk
 
Bohol - Philippines

Vanaf vandaag rijd ik voor een kleine week met een motorscooter.
Door een missing in communicatie moesten mijn vrouwtje en ik 21 km met onze bagage op de motorscooter rijden tot aan het hotel.

De grote valies letterlijk er vooraan in GEDUWD, ik had dan voor mij uit nog een cameratas hangen, mijn vrouwtje een rugzak en haar handtas.
Ik paste nog net met mijn hielen op de treeplank _O-

Wel jammer dat we er niet aan gedacht hebben iemand een foto met ons beiden op de motorscooter te laten maken ... denk dat dat een "grappig" zicht moest zijn ... :+

De eerste km's gingen moeilijk, stapvoets door de bocht, tot we een bandenpomp vonden. Daarna ging het vrij stabiel door de bocht, maar remmen was weer een ander verhaal ... :X
20191116_153904.jpg
 
Bohol - Philippines

Vanaf vandaag rijd ik voor een kleine week met een motorscooter.
Door een missing in communicatie moesten mijn vrouwtje en ik 21 km met onze bagage op de motorscooter rijden tot aan het hotel.

De grote valies letterlijk er vooraan in GEDUWD, ik had dan voor mij uit nog een cameratas hangen, mijn vrouwtje een rugzak en haar handtas.
Ik paste nog net met mijn hielen op de treeplank _O-

Wel jammer dat we er niet aan gedacht hebben iemand een foto met ons beiden op de motorscooter te laten maken ... denk dat dat een "grappig" zicht moest zijn ... :+

De eerste km's gingen moeilijk, stapvoets door de bocht, tot we een bandenpomp vonden. Daarna ging het vrij stabiel door de bocht, maar remmen was weer een ander verhaal ... :X
Bekijk bijlage 1443862
Waarom sleep je ‘m niet mee naast de scooter
Er zitten toch wielen op :+
 
Bohol - Philippines

Vanaf vandaag rijd ik voor een kleine week met een motorscooter.
Door een missing in communicatie moesten mijn vrouwtje en ik 21 km met onze bagage op de motorscooter rijden tot aan het hotel.

De grote valies letterlijk er vooraan in GEDUWD, ik had dan voor mij uit nog een cameratas hangen, mijn vrouwtje een rugzak en haar handtas.
Ik paste nog net met mijn hielen op de treeplank _O-

Wel jammer dat we er niet aan gedacht hebben iemand een foto met ons beiden op de motorscooter te laten maken ... denk dat dat een "grappig" zicht moest zijn ... :+

De eerste km's gingen moeilijk, stapvoets door de bocht, tot we een bandenpomp vonden. Daarna ging het vrij stabiel door de bocht, maar remmen was weer een ander verhaal ... :X

Dat is toch de normale manier van verplaatsen daar? :P Ik ben er ook geweest, erg leuke herinneringen aan!
 
Dat is toch de normale manier van verplaatsen daar? :P Ik ben er ook geweest, erg leuke herinneringen aan!
Klopt wel idd :Y

Volgende foto heb ik tijdens mijn huidige vakantie genomen:
DSCN0461.JPG

Lichte motoren worden er voorzien van extra vering om meer te kunnen dragen. Maar bij zulke gevallen vroeg ik me toch af hoe ze dit aankunnen ...
Ze steken langs beide zijden een stok/balkje tussen brug en frame. Geen vering meer dus, maar ze kunnen wel dragen!

En veel mensen bij ons in B/NL maar denken dat we zelfs niet naar de winkel kunnen met een motor ...
 
Er valt best veel mee te nemen op de motor
Ja, er kan idd veel mee.
Maar als ik deze foto bekijk, heb je ook iedere ochtend wel effe werk om alles weer aan boord te krijgen.

Ik heb ook meestal teveel zooi bij me.
Gelukkig heb ik nu 1 grote topkoffer en 2 grote zijkoffers. Met 3 klikken zit 115 L bagage op de motor. :t
Bij een korte vakantie past alles in de koffers. Bij langere vakantie heb ik ook nog een bagagerol.
 
Ja, er kan idd veel mee.
Maar als ik deze foto bekijk, heb je ook iedere ochtend wel effe werk om alles weer aan boord te krijgen.

Ik heb ook meestal teveel zooi bij me.
Gelukkig heb ik nu 1 grote topkoffer en 2 grote zijkoffers. Met 3 klikken zit 115 L bagage op de motor. :t
Bij een korte vakantie past alles in de koffers. Bij langere vakantie heb ik ook nog een bagagerol.
was voor rondrit 34 dagen Scandinavië
 
Hmm als ik ga kamperen met de strom (ook meerdere weken soms) is het puur een klein tanktasja (gevuld met mijn camera), dezelfde zijkoffers een bagagerol voor de campingmeuk en een heel kleintje die ik niet open wil maken (regenoverall, gereedschap, olie, wd40 etc)

IIHMNT8.jpg
 
Bohol - Philippines

Vanaf vandaag rijd ik voor een kleine week met een motorscooter.
Door een missing in communicatie moesten mijn vrouwtje en ik 21 km met onze bagage op de motorscooter rijden tot aan het hotel.

De grote valies letterlijk er vooraan in GEDUWD, ik had dan voor mij uit nog een cameratas hangen, mijn vrouwtje een rugzak en haar handtas.
Ik paste nog net met mijn hielen op de treeplank _O-

Wel jammer dat we er niet aan gedacht hebben iemand een foto met ons beiden op de motorscooter te laten maken ... denk dat dat een "grappig" zicht moest zijn ... :+

De eerste km's gingen moeilijk, stapvoets door de bocht, tot we een bandenpomp vonden. Daarna ging het vrij stabiel door de bocht, maar remmen was weer een ander verhaal ... :X
Bekijk bijlage 1443862
In mijn herinnering is een taxi daar niet zo duur. Die kan toch gewoon je koffer en vrouw meenemen terwijl jij het scootertje berijdt?
 
Het aantal dagen maakt meestal niet uit, of je nou een week gaat kamperen of 34 dagen, het aantal spullen is gelijk.
Of je moet voor 34 dagen verse kleren meenemen...
Mee eens!
Voor weekend heb je wel duidelijk minder nodig.
Je weet wel onderbroek achterste-voren ect. Eeeeeh toch maar niet!
Veel verschoning heb je idd niet nodig in een (lang) weekend. Ook kookspul en alles wat erbij hoort kan minder.
In een weekend afzien van enkele zaken dat is nog te overzien maar meerdere weken, dan toch maar liever niet.
 
Tekst vergeten: was in 2010, reis van 6 weken met spullen voor ons en voor SOS kinderdorpen. Dan is een zijspan verrekte gemakkelijk!
Hoef je niet apart een nieuwe post voor te maken..............
Daarvoor zit er (alleen) onder jouw geschreven topic een knop met 'bewerk'
 
In mijn herinnering is een taxi daar niet zo duur. Die kan toch gewoon je koffer en vrouw meenemen terwijl jij het scootertje berijdt?
Afhankelijk van waar je zit zou je daar nog aardig van kunnen verschieten.
Erg toeristische plaats hier (bohol), prijzen liggen hier gevoelig hoger dan waar mijn vrouwtje vandaan komt (Toril, Davao).
In haar plaats, 400PHP (7,30€) tot aan de luchthaven, 21km.
Hier voor ongeveer dezelfde afstand bijna 1000PHP (tegen de 18€ dus).
Ja, eigenlijk nog steeds goedkoop, maar geef mij dan toch maar liever een leuke uitdaging! :t
 
  • Haha
Waarderingen: RR.
Afhankelijk van waar je zit zou je daar nog aardig van kunnen verschieten.
Erg toeristische plaats hier (bohol), prijzen liggen hier gevoelig hoger dan waar mijn vrouwtje vandaan komt (Toril, Davao).
In haar plaats, 400PHP (7,30€) tot aan de luchthaven, 21km.
Hier voor ongeveer dezelfde afstand bijna 1000PHP (tegen de 18€ dus).
Ja, eigenlijk nog steeds goedkoop, maar geef mij dan toch maar liever een leuke uitdaging! :t
De goedkoopste taxi waar ik in zat was een fiets met overdekt zijspan. Omdat ik niet in het bakje paste ben ik zelf maar gaan trappen.
De een na goedkoopste was een motortaxi met verlengde buddy en 4 achterschokdempers. Daar zaten we met z'n vieren op. Beide op Leyte in 1994.
 
De goedkoopste taxi waar ik in zat was een fiets met overdekt zijspan. Omdat ik niet in het bakje paste ben ik zelf maar gaan trappen.
De een na goedkoopste was een motortaxi met verlengde buddy en 4 achterschokdempers. Daar zaten we met z'n vieren op. Beide op Leyte in 1994.
Ja, dat soort "taxi's" is nog goedkoper.
Bijvoorbeeld die tricycles. In die "zijspan" pas ik ook maar net. En mijn hoofd moet ik meestal nog een beetje bukken ook _O-
Voor de kortste afstanden, 10PHP, voor de langere 50PHP. Maar die brengen je niet naar een plaats 20km verder.
Hier in Bohol is het echter al gauw 200 a 250PHP. Tja, hopen toetisten hier he, daar maken ze gebruik van, en dat kan ik best begrijpen :t

Maar morgen met het vliegtuig weer naar Davao, en de Yamaha Mio I 125 zal dus weer "zwaar beladen" bereden worden, naar de luchthaven ... maar dat is minder dan 3km :P
De eigenaar haalt ie daar weer op.

Dus vanaf morgen, tot einde vakantie, weer overschakelen op de Kawasaki Bajaj CT 125 :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan