Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Dat laten ze elke zomer en najaar bijna geheel leeglopen, zodat ze veel regen- en smeltwater in de winter en najaar kunnen opvangen. Zo reguleren ze het water en voorkomen ze dat La Thur (niet de Zwitserse) niet buiten zijn oevers treedt, maar al het water keurig afvoert naar de Rijn.

Mei 2019, het meer is geheel vol

Oké, weer wat informatie rijker. Ik kom al sinds 2009 in de Vogezen en heb dit pas sinds vorig jaar gezien. Daarvoor ben ik er meestal voorbij gereden zonder er bij stil te staan dat er ook nog een riviertje op uitkomt.
 
Oké, weer wat informatie rijker. Ik kom al sinds 2009 in de Vogezen en heb dit pas sinds vorig jaar gezien. Daarvoor ben ik er meestal voorbij gereden zonder er bij stil te staan dat er ook nog een riviertje op uitkomt.
In 2004 heb ik in Ventron ( bij Kruth de Col d'Oderen over) een "Fins chalet" gebouwd. Elk jaar rijdt ik wel een paar keer route des
IMG-20190527-WA0016.jpg
Crêtes. Er zijn echter andere wegen die mooier en rustiger zijn. Route des Crêtes is meer zoiets als de Kalverstraat, gezien en gezien worden!
 
Dat is een Rotopax jerrycan voor water. Gebruikt bij het koken, koffie zetten, etc. Hier past 3,8L water in waar ik ongeveer 2 dagen mee toe kan.

onderweg vindt je toch wel een kraan waar drinkwater uitkomt
Of neem je water van thuis mee
 
Dat is een Rotopax jerrycan voor water. Gebruikt bij het koken, koffie zetten, etc. Hier past 3,8L water in waar ik ongeveer 2 dagen mee toe kan.

Hou er wel rekening mee dat een topkoffer(rek) vaak maar vrij beperkt laadvermogen heeft. Als hij al flink vol zit en er ook nog bijna 4 kilo aan water aan toegevoegd wordt zit je er zo overheen. Dat is niet alleen vervelend voor de rijeigenschappen, maar je zal niet de eerste zijn waarbij het hele spul afbreekt of afscheurd, zeker bij onverhard of als het wegdek niet al te best is.

Lijkt mij ook een beetje overdreven om zoveel water mee te nemen, zeker de Eifel, maar dat is een persoonlijke keuze.
 
Ik koop altijd op de bestemming een fles water van 1 liter,en als die leeg is vul ik hem weer.
Heb ik elke dag vers water.
 
Ik koop altijd op de bestemming een fles water van 1 liter,en als die leeg is vul ik hem weer.
Heb ik elke dag vers water.

ik kocht ook altijd bier ter plaatse
er zijn d’r ook die een pak heineken meeslepen
en voor de tent lauwe pis drinken
en roepen dan hè hè wat een rit 😂
 
Donderdag teruggekomen van een tour... 20 dagen door Polen met een paar dagen noorden van Tsjechië en Slovakije erbij. Volgend jaar weer op pad *O*
Bekijk bijlage 1536716

Op de supersport.. :} i like it, zie je niet zoveel meer.

Polen staat ook nog op mijn bucketlist, is het de moeite? Zuid Polen of midden of helemaal rond, ik weet het nog niet voor mezelf wat nu het mooiste is
 
Op de supersport.. :} i like it, zie je niet zoveel meer.

Polen staat ook nog op mijn bucketlist, is het de moeite? Zuid Polen of midden of helemaal rond, ik weet het nog niet voor mezelf wat nu het mooiste is

Jaja... hoor ik onderweg ook vaak en zorgt voor veel blije gezichten onderweg! Zie je inderdaad niet veel supersport reizigers en dan ook nog solo! :P Toch al 4x op lange reis mee geweest en het bevalt goed.

Polen is wel de moeite waard als je weet waar je moet zijn. Je moet wel voor cultuur en uitzichten gaan want wegen waren en zijn nog steeds op veel plekken slecht. Het lijkt soms offroad rijden maar dan op asfalt en met een supersport is dat wel wat minder.

Ik ben zelf in Polen geboren en ken het dus aardig goed. Voor mij was het al 10 jaar dat ik daar niet ben geweest en er is veel verandert (ik vond wel tijd om na 10 jaar weer eens kijkje te nemen). Als je nog tips wilt of iemand anders stuur een pb! Deel graag me ervaringen*D
 
4 daagjes kamperen, dit keer enkel de minimale bagage mee genomen.
Okay brander en mokka express had thuis kunnen blijven.. maar hé zonder koffie in de ochtend ga ik echt niet blij worden.

IMG_20200908_142211153.jpg


2 (simpele/goedkope) zadeltassen van xl-moto, tentje achter op en klein rugzakje voor wat brood, drinken en klein grut (paspoort, zakmes, petje, enz).

Ik heb niet eens echt iets gemist, okay een klein krukje. Toch eens een andere dan mijn vissers krukje gaan kopen.
 
Ik moest vandaag nieuwe uniformen ophalen voor een tijdelijk functie verandering op mijn werk.

Een van mijn collega's zei nog, "je moet wel met de auto gaan he, 't is veel!"

Ik heb hem zonet een mailtje gestuurd, "het is maar een klein doosje hoor :t ", en heb volgende foto toegevoegd:
20200924_132553.jpg


Snap niet waarom ze hier nog steeds denken dat je niks kan meenemen op een motor ... 🙄
 
Terug
Bovenaan Onderaan