Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Mijn GSA op een parkeerplaats in Luxemburg op weg naar een weekje Alpen. Tent en kampeerspul in de tas. Slaapzak erachter. Kleding, eten en gereedschap in de koffers.
20210919_113433.jpg
 
Heerlijk gevoel is dat, aan het begin van een trip. Dit jaar is het er helaas bij ingeschoten. Goede reis😀
 
Ik vraag me wel eens af: wat is het handigste om in de tassen aan de valbeugels te vervoeren. Mede omdat het op die plek dichter bij het warme motorblok zit.
Dat valt echt wel mee.
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd met mijn rechter zijkoffer.
Deze loopt parallel met de demper op een afstand van ca 3cm.
De zijkoffers zijn van plastic, maar nog steeds geen smelt-sporen waargenomen.
Ook niet op Sardinië waar 't zonder uitlaat-hitte al boven 40'C was.
 
Onderweg naar en in de Alpen is toch voldoende gelegenheid om voedsel te kopen? Waarom zou je dan (te) veel voedsel zelf meenemen?
 
Helaas twee dagen voor m'n vakantie pech met de Caponord, het had zo mooi kunnen zijn met een drie delige kofferset. Snel aan het puzzelen gegaan en nu onderweg met de Z1000. Het verdiend geen schoonheidsprijs, maar het rijdt nog best ok. Bekijk bijlage 1778214
Wat een geluk (reserve motor)bij een ongeluk (defecte motor) zodat niet je hele motorvakantie in het water valt!
 
Hoi Co! Multistrada tegenwoordig?! Waar gaat de reis heen? Wij zijn terug in Nederland na 5 jaar in buitenland wonen. Fijne vakantie!
Hoi Dick. Ja sinds 2 jaar. Na 5 jaar racen met de panigale. Tijd om meer te toeren Week Comomeer en week Gardameer. Leuke ritjes maken in de omgeving. Heb je nog een Ducati. ? Gr Co
 
Wat een geluk (reserve motor)bij een ongeluk (defecte motor) zodat niet je hele motorvakantie in het water valt!
Precies de reden dat ik een 2e motor heb gekocht.
Hoe je 't ook bekijkt, mijn FZ van 37 jr oud en 300K op de teller is niet meer zo betrouwbaar als ooit eerder.
Ook onderdelen nog kunnen kopen, wordt steeds meer een probleem.
Dus met een beetje pech ben je (jouw naam zegt 't al) precies de hele zomer motorloos.

Afgelopen periode liep de FZ slecht. Ik reed er ook niet graag meer mee. Lijkt erop dat de gasnaaldbuizen versleten zijn.
Ik heb er slopies in gezet en de FZ rijdt nu weer acceptabel. In deze tijd gelukkg wel flink km's kunnen maken op de Blackbird.
Inmiddels nieuwe delen besteld, maar het wordt mss pas sept voordat die in huis zijn.
 
Vraagje, hoe doen jullie het met zadeltassen/roltassen op je motor, en dan bijvoorbeeld een supermarkt in gaan? Kwa beveiliging? Ik zou namelijk ontzettend stressen als je alleen aan het rijden bent en je wilt een supermarkt in en laat je motor + bagage daar onbeheerd staan... Een topkoffer krijgen ze er niet zo makkelijk af/open maar tassen wel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan